Sallai Petra (2020) Teljesítményértékelés jelentősége. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Sallai Petra ZD.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 06.. Download (2MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
FOSZK_OF_SALLAI_PETRA_INO61T.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 06.. Download (339kB) |
Absztrakt (kivonat)
Összefoglaló Szakmai gyakorlatomat aMagyar Cetelem Banknál végeztem, melynek központja Franciaországban van. A banksajátossága, hogy nem bankfiókokban, hanem egy budapesti, központi irodábóltartja a kapcsolatot ügyfelekkel, call centeren keresztül. A bank előnyben részesíti,ha az ügyféllel nincs személyes kontakt, de természetesen van kettő bankfiókja,ahol lehetőséget biztosít azon ügyfeleknek, akik a személyes ügyintézéshezragaszkodnak. Feladatom az értékesítőkmunkájának a támogatása volt, az által, hogy a már szerződéstervezetet kapottügyfeleket felkerestem telefonon, és megválaszoltam a felmerülő kérdéseket,tájékoztattam a beszerzendő dokumentumokról, illetve ha bármit már elrontott akitöltésnél, akkor újraküldtem neki a dokumentumokat. A bankfiókban pedig aszerződések átvétele volt a feladatom, ahol ellenőriznem kellett hogy adokumentumok hibátlanul legyenek kitöltve, ha bármi hiba benne maradt, az az énfelelősségem volt. Tehát ez a finanszírozó osztály munkáját támogatta, hogy amár hibátlan dokumentumok kerüljenek eléjük és nekik nem kell ezekkelfoglalkozniuk. Az összes feladatkör amit végeztem, az értékesítők munkájáttámogatta, akik munkája teljesítményközpontú, hiszen havi és napi célokat kellteljesíteniük, amiket a cégvezetők megállapítottak. Meg van határozva mennyihitelt, hitelkártyát kell kihelyezni, és az ügyfelekkel való kapcsolattartásfontos része volt a kifogáskezelés abban az esetben, ha a szerződést valamilyenokból mégsem kérné. Ezért választottam témámnak ateljesítményértékelés fontosságát, mert azt láttam, hogy az értékesítők„igénylik” hogy a munkájuk értékelve legyen, hiszen egy céget képviselvekommunikálnak az ügyfelekkel, és a cég érdekeit képviselik az ügyfelek előtt.Különböző versenyeken (havi, napi), az értékesítők rendszeresen összemérhetikegymással eredményességük szintjét, és különböző jutalmazásokban részesülnek,az elért szinteknek megfelelően.A dolgozat első felében kifejtem,hogy mit jelent a „teljesítmény” kifejezés, mit is értünk alatta. Ezenjelentéseket a közszektor illetve az üzleti szféra szakirodalma alapjánmutattam be. Ezek után a vállalatirányítás folyamatain belül elhelyeztem ateljesítményértékelést, bemutatva szoros kapcsolatát a controlling részleggel.Ezek után bemutattam a teljesítményértékelés történetét, és azon indokokat,amiért a teljesítményértékelési mutatók fejlődésnek indultak, és nem csupánpénzügyi eredményeket tartalmaztak. Miután bemutattam a legmodernebbteljesítményértékelési mutatót, konkrét példán, a Magyar Cetelem Bankonkeresztül mutattam be a téma gyakorlati oldalát. Itt töltöttem a szakmaigyakorlatomat és azt tapasztaltam hogy a cég teljesítményorientált, és magasszinten kidolgozott teljesítményértékelési eljárással rendelkezik amit adolgozatban részletesen kifejtek. Összességében a bankteljesítményértékelési rendszere példaértékű, hiszen alapja az értékesítőktámogatása, havi elbeszélgetéssel, az értékesítők visszajelzéseinekfigyelembevételével, illetve személyre szabott tervek kitűzésével. A bankminden eszközt biztosít, hogy értékesítői a legjobb teljesítményt nyújtsák: éviteljesítmény értékelése, az előzőleg kitűzött tervek megvalósulásának elemzése,és ezek alapján az új tervek, képzési igények meghatározása. Észrevételeim között alegfontosabbnak azt tartom, hogy az alkalmazottak értékelése fontos, hogy necsak pénzben, hanem egyéb formában (oklevél, éves elismerés) is kifejezésrekerüljön a cég részéről. Valamint a osztályvezető feladatai közé sorolnám anapi szintű bátorítást és dicséretet a csapattagjai felé.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bankszektor, teljesítményértékelés, teljesítménymérés, teljesítménymérési rendszer, teljesítményprizma |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 05. 14:13 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |