Okoseszközök az e-kereskedelemben

Kozma Mihály (2020) Okoseszközök az e-kereskedelemben. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kozma Mihály Szakdolgozat 2020..pdf] PDF
Kozma Mihály Szakdolgozat 2020..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (885kB)
[thumbnail of BA_TO_Kozma_Mihály_TOGNEH.pdf] PDF
BA_TO_Kozma_Mihály_TOGNEH.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (172kB)

Absztrakt (kivonat)

<p></p><p>Szakdolgozatom az e-kereskedelemi metódusok pontosítása, egyszerűbbé tételének módszerét fejti ki a generációs, azaz a korcsoportok különböző motivációinak, szokásainak fókuszában. A kutatást különböző módszerekkel valósítottam meg, amelyhez többféle program volt segítségemre. Megvalósítottam elsősorban kvantitatív, azaz mennyiségen alapuló kutatási módszert, másodsorban pedig kvalitatív, azaz minőségen alapuló kutatást. Kutatásom módszere, amellyel megállapítást tehettem adott szempontok alapján szóbeliség tekintetében az interjú, az írásbeliség tekintetében pedig a kérdőív volt. Minőségi kutatásom elsődleges célkitűzése a véleményeket, valamint az igényeket felmérni, emellett a nonverbális sajátosságok speciális elemeit megfigyelni. Előbb említett kutatásom megmutatta, hogy az életkorbéli különbségek és az okoseszközökről való informálódás között kapcsolat áll fent. Ezt a J. Richárddal való interjúm megerősítette. Ennek eredményeként megtudtam, hogy a Richárd-dal egy háztartásban élő különböző korúaknak más a motivációja egy adott okoseszköz kapcsán, illetve az információszerzésük alapja is teljesen más. Kvantitatív kutatásom elsősorban azt a célt szolgálta, hogy az emberi tulajdonságokat statisztikai szempontból mérjem és számszerűsítsem. A célkitűzésem pedig az volt, hogy komplex, de konkrét, értelmezhető alátámasztott eredményeket kapjak. Ezen kutatásom kimutatta az e-kereskedelemben forgalmazott okoseszközök vásárlásához vezető motiváció és a generációs különbségek közti kapcsolatot, és a konkrét leíró statisztikával, szignifikánsan alátámasztva kimutattam a korcsoportok megkülönböztető tulajdonságait. Az eredményeket felhasználva következtetést tudtam levonni a nemek és életkorok csoportjainak tulajdonságaira és ezáltal javasolhattam, megjegyzést tehettem a kereskedelmi és gazdasági szektorok által elkészített reklámok tartalmára, külalakjára és megjelenítésére is. A módszerek felhasználásánál nagyon fontos volt számomra az adatok </p> <p>megbízhatósága. A kérdőíves kutatásom pont emiatt egy előszűrésen ment át, amely az érvényesnek számító válaszhoz szükséges szűrési feltételeket állította fel. A szűrésen megfelelt érvényes adatok elemzésénél alkalmaztam a leíró statisztika módszerét és a kapcsolat erősségének elemzését a változók között. Jelentős részét képezte kutatásomnak a korrespondencia-elemzés is, amelyekhez hipotéziseket is sikerült képeznem. A számszerű adatok eredményeihez a dolgozat első részében az Office Excel és Excel web programok segítségével jutottam hozzá, míg a szignifikanciát is figyelembe vevő eredményekhez az IBM által kiadott SPSS Statistics nevű programja volt segítségemre. A témában mélyebben elmerülve sok és sokszínű elméleti feltevést és ebből adódó következtetést sikerült létrehoznom. A kutatási kérdéseket pedig, a felállított hipotézisekekel sikerült megválaszolni. A témához felmerült egyéb kérdések megválaszolása is sikeres volt, ezek azok a kérdések melyek, a témát mélyebben vizsgálva merültek fel. Az egyéb kérdések nemcsak érdekesnek, hanem hasznosnak is bizonyultak, hiszen </p> <p>elősegítették a kutatási kérdés megválaszolását, pontosítását is. Összességében kijelenthetem, hogy a kiválasztott módszertan és felhasznált szakirodalom segítségével a szakdolgozat vázlatában említett és kitűzött célokat sikeresen teljesítettem.</p><br>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros György
Belső
Mestertanár, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábraelemzés, e-kereskedelem, életkor, okoseszközök, térképelemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:12
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:15

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet