Okoseszközök az e-kereskedelemben

Kozma Mihály (2020) Okoseszközök az e-kereskedelemben. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kozma Mihály Szakdolgozat 2020..pdf] PDF
Kozma Mihály Szakdolgozat 2020..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (885kB)
[thumbnail of BA_TO_Kozma_Mihály_TOGNEH.pdf] PDF
BA_TO_Kozma_Mihály_TOGNEH.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (172kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomaz e-kereskedelemi metódusok pontosítása, egyszerűbbé tételének módszerét fejtiki a generációs, azaz a korcsoportok különböző motivációinak, szokásainakfókuszában. A kutatást különböző módszerekkel valósítottam meg, amelyheztöbbféle program volt segítségemre. Megvalósítottam elsősorban kvantitatív,azaz mennyiségen alapuló kutatási módszert, másodsorban pedig kvalitatív, azazminőségen alapuló kutatást. Kutatásom módszere, amellyel megállapítást tehettemadott szempontok alapján szóbeliség tekintetében az interjú, az írásbeliségtekintetében pedig a kérdőív volt. Minőségi kutatásom elsődleges célkitűzése avéleményeket, valamint az igényeket felmérni, emellett a nonverbálissajátosságok speciális elemeit megfigyelni. Előbb említett kutatásommegmutatta, hogy az életkorbéli különbségek és az okoseszközökről valóinformálódás között kapcsolat áll fent. Ezt a J. Richárddal való interjúmmegerősítette. Ennek eredményeként megtudtam, hogy a Richárd-dal egyháztartásban élő különböző korúaknak más a motivációja egy adott okoseszközkapcsán, illetve az információszerzésük alapja is teljesen más. Kvantitatívkutatásom elsősorban azt a célt szolgálta, hogy az emberi tulajdonságokatstatisztikai szempontból mérjem és számszerűsítsem. A célkitűzésem pedig azvolt, hogy komplex, de konkrét, értelmezhető alátámasztott eredményeket kapjak.Ezen kutatásom kimutatta az e-kereskedelemben forgalmazott okoseszközök vásárlásáhozvezető motiváció és a generációs különbségek közti kapcsolatot, és a konkrétleíró statisztikával, szignifikánsan alátámasztva kimutattam a korcsoportokmegkülönböztető tulajdonságait. Az eredményeket felhasználva következtetésttudtam levonni a nemek és életkorok csoportjainak tulajdonságaira és ezáltaljavasolhattam, megjegyzést tehettem a kereskedelmi és gazdasági szektorok általelkészített reklámok tartalmára, külalakjára és megjelenítésére is. A módszerekfelhasználásánál nagyon fontos volt számomra az adatok megbízhatósága.A kérdőíves kutatásom pont emiatt egy előszűrésen ment át, amely az érvényesnekszámító válaszhoz szükséges szűrési feltételeket állította fel. A szűrésenmegfelelt érvényes adatok elemzésénél alkalmaztam a leíró statisztika módszerétés a kapcsolat erősségének elemzését a változók között. Jelentős részét képeztekutatásomnak a korrespondencia-elemzés is, amelyekhez hipotéziseket is sikerültképeznem. A számszerű adatok eredményeihez a dolgozat első részében az OfficeExcel és Excel web programok segítségével jutottam hozzá, míg a szignifikanciátis figyelembe vevő eredményekhez az IBM által kiadott SPSS Statistics nevűprogramja volt segítségemre. A témában mélyebben elmerülve sok és sokszínűelméleti feltevést és ebből adódó következtetést sikerült létrehoznom. Akutatási kérdéseket pedig, a felállított hipotézisekekel sikerültmegválaszolni. A témához felmerült egyéb kérdések megválaszolása is sikeresvolt, ezek azok a kérdések melyek, a témát mélyebben vizsgálva merültek fel. Azegyéb kérdések nemcsak érdekesnek, hanem hasznosnak is bizonyultak, hiszen elősegítettéka kutatási kérdés megválaszolását, pontosítását is. Összességébenkijelenthetem, hogy a kiválasztott módszertan és felhasznált szakirodalomsegítségével a szakdolgozat vázlatában említett és kitűzött célokat sikeresenteljesítettem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábraelemzés, e-kereskedelem, életkor, okoseszközök, térképelemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:12
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:15

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet