Kékesi Ákos (2020) Saját mobil eszköz vállalati flottába történő bevonásának lehetősége egy multinacionális cégnél. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_Kékesi_Ákos_OCWKAY.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_TO_Kékesi_Ákos_OCWKAY.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (365kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom a saját mobil eszközök vállalati flottába történő bevezetésének lehetőségét vizsgálja, - bemutatva számos különböző, jelenleg használatos mobilitási módszert - a Robert Bosch Kft. konkrét példáján keresztül. Témaválasztásom során döntő szerepet játszott a szakmai gyakorlati hely, ahol munkám egyik részét a mobil eszközök menedzselése teszi ki, továbbá meglátásom szerint tanulmányaimhoz is nagyban kapcsolódik a téma. Dolgozatom bevezető szakaszában az információáramlásról esett szó, valamint, arról, hogyan alakult át társadalmunk információs társadalommá. Fontosnak tartottam ismertetni az információ-, és adatbiztonság kérdését, mely nélkül nem lettem volna képes megfelelő képet adni a jelenkori mobilbiztonság jelentőségéről. Ezt követően szemléltettem három különböző, mégis hasonló mobilitási stratégiát, majd összevetettem a köztük lévő hasonlóságokat, ellentéteket. Az egyik mobilitási rendszer nagyban felkeltette ékelődésem a téma iránt, lényegében ez járult hozzá ahhoz, hogy ezt a dolgozatot elkészítsem, ez pedig a „Hozd a sajátod” módszer, vagyis a BYOD (Bring Your Own Device). Egy mondatban összefoglalva ez az irányelv a saját mobil készülékek vállalati környezetben való használatára hivatott.Ezzel szemben, az alapjaiban eltérő stratégia, a vállalati mobil flotta menedzsment, vagyis a COPE (Corporate-Owned, Personally-Enabled) modell alkalmazása. E szerint a vállalat veszi meg az alkalmazottak számára a mobil készülékeket, továbbá minden felügyeleti jog kizárólag a céget illeti. Ezt a stratégiát a Robert Bosch Kft. példáján keresztül kívántam ismertetni. Többek közt bemutatásra került a cég helyi kirendeltségű IT osztálya, azon belül is a flotta menedzsment csapat, vagyis az IT Fleet Management team. Rávilágítottam a csapat főbb folyamataira, többek közt az IT eszközök beszerzésére, üzembe helyezésére, valamint a vállalat által certifikált mobil eszköz kategóriákra. Ezek után relevánsnak láttam ismertetni a Boschnál alkalmazott mobil készülékek használatára vonatkozó szabályzatot, mely esszenciálisan határozza meg a cégnél lefektetett irányelveket. Kutatásom a Boschnál használatos MDM (Mobile Device Management) rendszer, - melyet Mobile PIM-nek hívnak- ismertetésével folytattam. Egy mélyinterjú keretén belül felkértem vállalati konzulensem, Mérai Csabát, hogy mutassa be ezt a mobil eszközkezelési rendszert. A dolgozatban kitértem ennek a rendszernek a fontosságára és főbb funkcióira. Ezek után a kutatási eredményeimre támaszkodva megvizsgáltam az MDM szoftver rendszer fejleszthetőségének lehetőségét, mely utat nyithatna a BYOD bevezetésének. Ez egy lényeges lépés volt a kutatásom szempontjából, mivel így világossá vált számomra, hogy az egyes tapasztalt problémák a szoftver hiányosságaiból erednek. Alapos vizsgálódás után megtaláltam a lehetséges megoldást, ezért javaslatként felvetettem, hogy át kellene alakulni a Boschnak MDM rendszert használó cégről EMM-et (Enterprise Mobility Management) használó céggé. Ez nem simán mobil eszköz menedzsment, hanem vállalati mobilitás menedzsment. Ennek egyik lehetséges módja, ha a Mobile PIM MDM rendszert lecseréljük egy fejlettebb, változatosabb eszközparkot kiszolgálni képes, és több igényt kielégítő rendszerre. Ezzel a megoldással a vállalat nem csak pénzt, hanem időt és energiát is spórolhatna, növelhetné az adatok biztonságát. Bízom benne, hogy az általam javasolt megoldás esetleg komolyabb megfontolás alá kerülhet, mivel véleményem szerint a mobil eszközkezelés egy folyamatos, új kihívásokkal teli terület a vállalat életében. Ezért kulcsfontosságú a megfelelő stratégia megválasztása. A vállalat, a javaslatomat alkalmazva és a megfelelő infrastruktúra kiépítésével, továbbá az IT és a menedzsment segítségével növelhetné a munkavállalói elégedettséget, mellyel nőne a dolgozók produktivitása.Az általam javasolt módszer növelné az információ,- és adatbiztonságot, mely kiemelt prioritást élvez minden szervezet életében. Alkalmazása mellett viszont célszerű figyelemmel követni a versenytársak és a piaci trendek változását, annak érdekében, hogy versenyképesek tudjanak maradni ebben a „rohanó világban”.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | BYOD, flotta menedzsment, mobil eszköz, mobilitás, saját mobil eszközök |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 05. 14:12 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |