Környezetvédelem marketingkommunikációs szempontból

Kovács Sára (2020) Környezetvédelem marketingkommunikációs szempontból. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT Kovács Sára 2020.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT Kovács Sára 2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (913kB)
[thumbnail of kérdőiv.pdf] PDF
kérdőiv.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (29kB)
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (155kB)

Absztrakt (kivonat)

A választásom azért erre a témára esett, mert az utóbbi években a környezetvédelem foglalkoztat mindenkit. Nincs közkedveltebb téma, mint Földünk megmentése vagy az úgy nevezett zöld életmód.  Őszintén soha nem vontam kétségbe azt a tényt, hogy a bolygó, melyen élünk vészesen közeleg a tűréshatárának végéhez és lassan veszélyessé vállhat. Szeretném megragadni a lehetőséget és a dolgozatom elején leszögezni, hogy én is teszek azért, hogy Földünk minél tovább megőrizze természetes egyensúlyát, az élővilágnak rajta minél kevesebb bántódása essen. Azonban már régóta kételkedem abban, hogy az egyes katasztrófák minden személynek és cégnek egyaránt ennyire fontos legyenek. Így szól a közmondás is: „Túl szép lenne ahhoz, hogy igaz legyen.” Ezekben a gondolatokban elmerülve jött az ötlet, hogy miért is nem járok utána ennek a kérdésnek, vizsgálom meg, mit gondol a köztudat, mennyire vannak tisztában a jelenlegi helyzettel és mennyire sikerült befolyásolni a Budapesten élő embereket azzal, hogy a környezetvédelem divatként jelent meg az életünkben. Ezt a későbbiekben egy konkrét példán keresztül fogom levezetni, mellyel a célom, hogy bemutassam egy környezeti katasztrófával kapcsolatosan hány tévhit él az emberek fejében. Elhiszik, amit látnak, amit megosztanak ismerőseik, barátaik vagy a közmédiában szereplő emberek. Dolgozatomban emellett utána járok egyes hazai és hazánkban jelen lévő, de külföldi cégek zöld kommunikációjának és valós környezetvédelemért tett lépéseiknek.  Megvizsgálom, hány olyan cég van, amikhez elég egy kevés vizsgálódás, utána olvasás, hogy kiderüljön: a cég „zöld” része nem más, mint marketing.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kereskedelemfejlesztés, környezetvédelem, közösségi média, marketingkommunikáció, médiakutatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:55
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet