Beszállítók fejlesztése és menedzsmentje a Bosch Transport Management Center-en belül

Kenyeres Kristóf (2020) Beszállítók fejlesztése és menedzsmentje a Bosch Transport Management Center-en belül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kenyeres Kristóf Szakdolgozat 2020.06.07.pdf] PDF
Kenyeres Kristóf Szakdolgozat 2020.06.07.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Június 09..

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (Bizalmas).pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (Bizalmas).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (752kB)
[thumbnail of HivatalosBejegyzes.pdf] PDF
HivatalosBejegyzes.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (112kB)

Absztrakt (kivonat)

Szinopszis Beszállítók fejlesztés és menedzsmentje a Bosch Transport Management Center-en belül Kenyeres Kristóf IGARC4   A Bosch csoport rohamos fejlődésének és térhódításainak következtében a logisztika jelentős rendeltetésben részesült a vállalkozásnál, melynek eredményeképp alkották meg a TMC-t a 2013-as évben. A TMC hatékonysága és eredményessége egyéb lényeges logisztikai tevékenységek centralizálásának szükségességét hozza fel a 2017-es évben, mint például a beszállítók és logisztikai szolgáltatók kezelése és a reklamáció menedzsment. Ezekben a folyamatokban szerencsésen képes is voltam rész venni, még ha nem is a kezdetektől. A szakdolgozatommal szerettem volna ezeket a folyamatokat bemutatni, ismertetni, illetve ajánlásokat megfogalmazni a Bosch beszállítóinak hatékonyságának fejlesztésére Azért is fontosnak minősülnek ezek a folyamatok, mivel a momentán még fejlődés alatt álló európai TMC tartósan úgy maradhat eredményes, hogyha a szerződött beszállítók is sikeresek. Az optimális szolgáltatási minőség megvalósításához és fenntartásához, továbbá az ezeket követő fejlesztéshez a vállalkozásnak egy komplex eszközrendszerre van szüksége. Szakdolgozatomat a bevezetés után a Robert Bosch GmbH bemutatásával indítottam. Első sorban a cég történetére tértem ki, hogy hogyan alakult, fejlődött alapítása, 1886 óta. Bemutattam magyarországi jelenlétét is, illetve felsoroltam telephelyeit hazánkban. Ezután a Bosch csoportot mutattam be, kitértem nyereségességének mértékére a 2018-cas évet bezáróan, amely több mint 78 milliárd Euró volt. Megemlítettem a négy fő részét is amelyek: a Mobility Solutions, Consumer Goods, Industrial Technology, illetve az Energy and Building Technology. Következő lépés volt a budapesti TMC, azaz Transport Management Center bemutatása, ahol főként a 2013-ban létrejött központ szervezeti struktúrájára tértem ki. A következő pont a fő téma volt, a beszállítók fejlesztése volt. Ezen belül a beszállítófejlesztés szükségességét fejtettem ki, hogy milyen elemzési módszereket lehet alkalmazni ennek érdekében. Bemutattam a szolgáltatás minőségi modellt, a 5 Why módszert, illetve az Ishikawa, „halszálka” diagrammot. A negyedik részben a TMS, Transport Management System, illetve a rendelések megigénylését mutattam be, illetve ezek fontosságát. Az ötödik fejezetben a beszállítók teljesítménymérési folyamatait mutattam be, mint például a KPI mutatószámrendszer hasznossága és a beszállítói teljesítmény értékelése mutatók segítségével. Ezek után kitértem még a reklamációk kezelésére is a Bosch csoporton belül, annak előnyeire, illetve hátrányaira is. Felsoroltam illetve még azt is, hogy melyek azok a hibák, eltérések, amelyeket a beszállítók leggyakrabban véteni szoktak. Ezt követte a beszállítókkal kapcsolatos reklamációk folyamatleírása, majd végül a javaslattétel, amelyben leírtam, hogy szerintem milyen módon lehetne a beszállítói problémák kezelését fejleszteni, egyszerűsíteni a Bosch TMC-n belül. Javaslatom az volt a folyamat egyszerűsítésére, illetve hogy kevesebb fő munkáját tegye ki a reklamációk kezelése, hogy szükség lenne a beszállítók részére egy heti rendszerességű beszállítói fórum létrehozására. Amely egy hetente egy napon történő Skype megbeszélés/meeting lenne, ahova a beszállítók betelefonálhatnának, ha problémáik vannak a folyamattal, TO-k kezelésével kapcsolatban, és egy TMC-s kolléga, akinek természetesen megfelelő szaktudás áll rendelkezésére, válaszolna a beszállítóknak az itt elhangzott kérdéseikre, megoldást keresne problémáikra, annak érdekében, hogy a beszállítókat minél jobb teljesítményre sarkallja, segítse.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hrabovszki Ágnes Zsuzsa
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens, Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék, KKK
Bukovics Krisztina
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Bosch Transport Management Center, beszállító-értékelés, beszállítófejlesztés, reklamáció, reklamációkezelés, vállalkozás bemutatása
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:51
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet