Az Etyek-Budai borvidék; a Haraszthy Pincészet marketingtevékenységének bemutatása

Laska Edit (2020) Az Etyek-Budai borvidék; a Haraszthy Pincészet marketingtevékenységének bemutatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_Laska.pdf]
Előnézet
PDF
SZAKDOLGOZAT_Laska.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (350kB)

Absztrakt (kivonat)

Az élelmiszerek piacán a borok különleges kategóriát jelentenek. A közvetlen gazdasági haszon mellett nem elhanyagolható az a szerep, amelyet az egyetemes emberi kultúrában töltenek be évezredek óta. Magyarország Európa tradicionális bortermelő országainak egyike. Országunk kis méretéhez képest kiemelkedő borválasztékkal rendelkezik. A klímának, talajnak és ezen tényezők változatosságának köszönhetjük, hogy borvidéket mondhatunk magunkénak. A sokszínűséget bizonyítja, hogy egyaránt megtalálhatóak a mediterrán stílusjegyekkel bíró Villányi borok mellett a savas Soproni, gyümölcsös Balaton környéki, valamint a világszerte méltán ismert Tokaji aszús borok is. Témaválasztásom oka részben arra vezethető vissza, hogy egy termelő-szolgáltató cégnek, amilyen egy borászat is, egyértelmű célja van: a profitmaximalizálás. Ezt a célt leghatékonyabban az eladások növelésével érhetjük el és állíthatjuk ennek a célnak szolgálatába a marketinget (és a marketingmenedzsmentet). A Haraszthy pincészethez nincs közvetlen kötődésem, ugyanakkor ismerem és szeretem a termékeiket. Ismeretségi körömben viszont azt tapasztaltam, hogy nagyon sokan nem is hallottak még róla, ezért felkeltette az érdeklődésemet: mi lehet ennek az oka, és hogy lehetne ezen javítani? Saját tapasztalataim alapján, korosztályomban is egyre inkább megfigyelhető a minőségi borokra való egyre nagyobb igény, a minősi borkultúra elsajátítása. Ebben nagy szerepet játszanak a bor tematikájú rendezvények, mint az évente több alkalommal megrendezésre kerülő Etyeki piknik, ahol a fiatalok megismerkedhetnek a helyi borászatok termékeivel. Az Etyek-Budai borvidék egy újnak számító, fiatal borvidék, így marketing szempontjából itt más megközelítéseket kell alkalmazni, mint például egy történelmi borvidék esetében. Az ennek kapcsán bennem megfogalmazódott hipotézisekre szerettem volna választ keresni, közben pedig megismerni és megismertetni az Etyek-Budai borvidéket, különös tekintettel a Haraszthy pincészetre. Szakdolgozatom célja legfiatalabb borvidékünk, az Etyek-Budai borvidék bemutatása, majd a Haraszthy Pincészet elemzése meghatározott marketingszempontok alapján. Miután elmeztem a pincészet marketingmixét, szeretném feltárni a potenciális fejlesztési lehetőségeket, amelyekkel növelhető lehet a Haraszthy termékek ismertsége, ezáltal az eladás is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Totth Gedeon
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai tanár, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bor, bormarketing, borászat, magyarországi borvidékek, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:51
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:51
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27484

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet