Laska Edit (2020) Az Etyek-Budai borvidék; a Haraszthy Pincészet marketingtevékenységének bemutatása. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
SZAKDOLGOZAT_Laska.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (350kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az élelmiszerek piacán a borok különleges kategóriát jelentenek. A közvetlen gazdasági haszon mellett nem elhanyagolható az a szerep, amelyet az egyetemes emberi kultúrában töltenek be évezredek óta. Magyarország Európa tradicionális bortermelő országainak egyike. Országunk kis méretéhez képest kiemelkedő borválasztékkal rendelkezik. A klímának, talajnak és ezen tényezők változatosságának köszönhetjük, hogy borvidéket mondhatunk magunkénak. A sokszínűséget bizonyítja, hogy egyaránt megtalálhatóak a mediterrán stílusjegyekkel bíró Villányi borok mellett a savas Soproni, gyümölcsös Balaton környéki, valamint a világszerte méltán ismert Tokaji aszús borok is. Témaválasztásom oka részben arra vezethető vissza, hogy egy termelő-szolgáltató cégnek, amilyen egy borászat is, egyértelmű célja van: a profitmaximalizálás. Ezt a célt leghatékonyabban az eladások növelésével érhetjük el és állíthatjuk ennek a célnak szolgálatába a marketinget (és a marketingmenedzsmentet). A Haraszthy pincészethez nincs közvetlen kötődésem, ugyanakkor ismerem és szeretem a termékeiket. Ismeretségi körömben viszont azt tapasztaltam, hogy nagyon sokan nem is hallottak még róla, ezért felkeltette az érdeklődésemet: mi lehet ennek az oka, és hogy lehetne ezen javítani? Saját tapasztalataim alapján, korosztályomban is egyre inkább megfigyelhető a minőségi borokra való egyre nagyobb igény, a minősi borkultúra elsajátítása. Ebben nagy szerepet játszanak a bor tematikájú rendezvények, mint az évente több alkalommal megrendezésre kerülő Etyeki piknik, ahol a fiatalok megismerkedhetnek a helyi borászatok termékeivel. Az Etyek-Budai borvidék egy újnak számító, fiatal borvidék, így marketing szempontjából itt más megközelítéseket kell alkalmazni, mint például egy történelmi borvidék esetében. Az ennek kapcsán bennem megfogalmazódott hipotézisekre szerettem volna választ keresni, közben pedig megismerni és megismertetni az Etyek-Budai borvidéket, különös tekintettel a Haraszthy pincészetre. Szakdolgozatom célja legfiatalabb borvidékünk, az Etyek-Budai borvidék bemutatása, majd a Haraszthy Pincészet elemzése meghatározott marketingszempontok alapján. Miután elmeztem a pincészet marketingmixét, szeretném feltárni a potenciális fejlesztési lehetőségeket, amelyekkel növelhető lehet a Haraszthy termékek ismertsége, ezáltal az eladás is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bor, bormarketing, borászat, magyarországi borvidékek, marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 29. 19:51 |
Utolsó módosítás: | 2020. Nov. 29. 19:51 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27484 |
Actions (login required)
Tétel nézet |