Világítástechnikai szegmensben tevékenykedő kínai vállalat termékeihez kapcsolódó online vásárlási szokások

Bokros Péter (2020) Világítástechnikai szegmensben tevékenykedő kínai vállalat termékeihez kapcsolódó online vásárlási szokások. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bokros_Peter_2020_szakdolgozat.pdf] PDF
Bokros_Peter_2020_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Státusz_nyilatkozat.pdf] PDF
Státusz_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (62kB)

Absztrakt (kivonat)

BGE BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM   KÜLKERESKEDELMI KAR KERESKEDELEM-MARKETING SZAK - MARKETING MENEDZSMENT SZAKIRÁNY LEVELEZŐ TAGOZAT     SZAKDOLGOZATI SZINPOSZIS     Téma: VILÁGÍTÁSTECHNIKAI SZEGMENSBEN TEVÉKENYKEDŐ KÍNAI VÁLLALAT TERMÉKEIHEZ KAPCSOLÓDÓ ONLINE VÁSÁRLÁSI SZOKÁSOK   Név: Bokros Péter A kutatásom alapötletét az szolgáltatta, hogy az online kiskereskedelmi piacra vonatkozó felmérések adatai alapján a külföldi webáruházak egyre nagyobb konkurenciát jelentenek a hazai kereskedők számára, annak ellenére, hogy a magyar kormányzat 2017-ben megalkotta a Digitális kereskedelemfejlesztési stratégiát, az elektronikus kereskedelem fejlődése által előidézett változások kezelésre. Ebben azt az általános célt tűzték ki, hogy a hazai kereskedők minél előkelőbb helyet érjenek el az EU-ban az összes online kereskedelmi forgalom tekintetében, továbbá, hogy a digitális kereskedelemből származó bevételek tovább növekedjenek. Az alapötletet tovább gondolva az alapkoncepció kiegészült még egy Magyarországon kereskedést folytató kínai vállalattal, melynek 3 nyelvű webshopja van és amely mindemellett Demigroszi úton folytat értékesítést. A kutatást az elméleti háttér tanulmányozásával kezdtem, ahol első körben megvizsgáltam Kína és Magyarország közti összefonódásokat és az ehhez kapcsolódó háttér történelmet. Irodalomkutatást végeztem olyan kínai kereskedőkről, akik geolokáció szempontjából Magyarországon tevékenykednek és olyan kínai kereskedőkről is, akik csak a magyar piaci keresletet aknázzák ki Kínából vagy egyéb más külföldi országból. A kutatómunka során figyelmet fordítottam arra is, hogy információkat gyűjtsek arról, miként hat az e-kereskedelem fejlődése a Magyarországon tevékenykedő offline kínai kereskedők értékesítésre. Figyelmemet ezt követően az e-kereskedelem és az online vásárlási szokások tanulmányozására irányítottam. A nevesebb piackutató vállalatok jelentéseit felhasználva képet kaptam arról, miként alakult a 2019-es év online kiskereskedelmi piaca, milyen online fizetési metódusok jellemezték ezt az időszakot és hogyan aránylottak a külföldi online vásárlások mérőszámai a belföldi online mérőszámokhoz. A hazai vásárlók tavalyi évi attitűdjét alapul véve elemeztem a két legnépszerűbb kínai webáruházat, hogy megismerjem sikeres üzleti modelljüket. Hasonlóan tettem a magyarországi Landlite-Hungary Kft-vel kapcsolatban is, hogy felmérjem webáruházuk működését, termékkínálatát és piaci pozícióját. A dolgozat kapcsán primer kutatásom olyan online vásárlók fogyasztói tapasztalatainak és attitűdjének megismerésére irányul, akik vásárolnak kínai termékeket, azon belül is jellemzően egy adott világítástechnikai márka termékeit.   Arra keresem a választ, hogy a magyar vásárlók mennyire gyakran vásárolnak kínai webshopokban, mekkora összeget költenek el, mennyire ismerik a kínai márkákat, továbbá arra, hogy milyen a Landlite brand és termékek ismertsége és milyenek az ezekhez kapcsolódó vásárlási szokások.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, fizetési módok, online értékesítés, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:51
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet