A marketing szerepe a kulturális rendezvényszervezésben

Kurucz Linda Márta (2020) A marketing szerepe a kulturális rendezvényszervezésben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT(1).pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT(1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of NYILATKOZAT_SZAKDOLGOZATHOZ.pdf] PDF
NYILATKOZAT_SZAKDOLGOZATHOZ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (509kB)

Absztrakt (kivonat)

Kivonat: Szakdolgozatom kulturális marketing, valamint rendezvényszervezés témakörben íródott. Arra voltam kíváncsi, hogy napjainkban hogyan zajlik egy kulturális rendezvény és annak marketingje, továbbá, hogy egy kulturális intézménynek milyen marketingtevékenységre van szüksége ahhoz, hogy sikeres legyen a kulturális szférában. Bemutatásra került, a kulturális marketing, továbbá a választott intézmény, a Stefánia Palota – Honvéd Kulturális Központ (későbbiekben: a Ház, vagy HKK), melynek főtevékenységét és szolgáltatásainak sokszínűségét vizsgáltam. Emellett szó esett az intézmény történetéről, felépítéséről, céljairól és célközönségének összetételéről. Célom a dolgozattal az volt, hogy átfogó képet kapjak arról, miként viszonyulnak az emberek a kultúrához és az ehhez kapcsolódó eseményekhez. Mennyire örvend nagy népszerűségnek hazánkban a kulturális rendezvények szférája, valamint hogyan érhető el a rendezvények sikere. Dolgozatom primer és szekunder kutatással készült. A szakirodalmak mellett egy online kérdőívet is elkészítettem, melyben a látogatók kultúra fogyasztói szokásait vizsgáltam. Továbbá, a járványügyi helyzet apropójaként nem volt lehetőségem interjúkészítésre, így egy táv-beszélgetés során jutottam a Stefánia Palota – Honvéd Kulturális Központról információkhoz, az intézmény marketingrészlegének vezetőjétől, Győrfi Andrástól. Szakdolgozatom elkészítéséhez ezen kívül hipotéziseket fogalmaztam meg, melyek közül volt, ami beigazolódott és volt, ami nem: 1.     Igazolást nyert az a feltevésem, miszerint az emberek a kulturális rendezvényekről online, azon belül is a Facebook felületén tájékozódnak. 2.     Beigazolódott továbbá azon feltételezésem is, hogy a Stefánia Palota – Honvéd Kulturális Központ rendezvényeit elsősorban a középkorúak és az idősebb korosztály látogatja. 3.     A harmadik feltételezésem, miszerint a HKK rendezvényei között nincs specifikusan olyan program, melynek célközönsége a fiatalabb korosztály, így szinte lehetetlen elérni őket. Ezen hipotézisem nem igazolódott be, ugyanis, habár kevés fiataloknak szóló rendezvénye van az intézménynek, ők is látogatják az ott megrendezésre kerülő eseményeket. Továbbá, a Ház célja, hogy a jövőben minél több, a civil és a fiatal közönség számára szóló rendezvény jöhessen létre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Totth Gedeon
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai tanár, Marketing Tanszék, KKK
Sediánszky Nóra
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kultúra, közösségi média, marketing, rendezvény, rendezvényszervezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:50
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet