Kurucz Linda Márta (2020) A marketing szerepe a kulturális rendezvényszervezésben. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT(1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
NYILATKOZAT_SZAKDOLGOZATHOZ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (509kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kivonat: Szakdolgozatom kulturális marketing, valamint rendezvényszervezés témakörben íródott. Arra voltam kíváncsi, hogy napjainkban hogyan zajlik egy kulturális rendezvény és annak marketingje, továbbá, hogy egy kulturális intézménynek milyen marketingtevékenységre van szüksége ahhoz, hogy sikeres legyen a kulturális szférában. Bemutatásra került, a kulturális marketing, továbbá a választott intézmény, a Stefánia Palota – Honvéd Kulturális Központ (későbbiekben: a Ház, vagy HKK), melynek főtevékenységét és szolgáltatásainak sokszínűségét vizsgáltam. Emellett szó esett az intézmény történetéről, felépítéséről, céljairól és célközönségének összetételéről. Célom a dolgozattal az volt, hogy átfogó képet kapjak arról, miként viszonyulnak az emberek a kultúrához és az ehhez kapcsolódó eseményekhez. Mennyire örvend nagy népszerűségnek hazánkban a kulturális rendezvények szférája, valamint hogyan érhető el a rendezvények sikere. Dolgozatom primer és szekunder kutatással készült. A szakirodalmak mellett egy online kérdőívet is elkészítettem, melyben a látogatók kultúra fogyasztói szokásait vizsgáltam. Továbbá, a járványügyi helyzet apropójaként nem volt lehetőségem interjúkészítésre, így egy táv-beszélgetés során jutottam a Stefánia Palota – Honvéd Kulturális Központról információkhoz, az intézmény marketingrészlegének vezetőjétől, Győrfi Andrástól. Szakdolgozatom elkészítéséhez ezen kívül hipotéziseket fogalmaztam meg, melyek közül volt, ami beigazolódott és volt, ami nem: 1. Igazolást nyert az a feltevésem, miszerint az emberek a kulturális rendezvényekről online, azon belül is a Facebook felületén tájékozódnak. 2. Beigazolódott továbbá azon feltételezésem is, hogy a Stefánia Palota – Honvéd Kulturális Központ rendezvényeit elsősorban a középkorúak és az idősebb korosztály látogatja. 3. A harmadik feltételezésem, miszerint a HKK rendezvényei között nincs specifikusan olyan program, melynek célközönsége a fiatalabb korosztály, így szinte lehetetlen elérni őket. Ezen hipotézisem nem igazolódott be, ugyanis, habár kevés fiataloknak szóló rendezvénye van az intézménynek, ők is látogatják az ott megrendezésre kerülő eseményeket. Továbbá, a Ház célja, hogy a jövőben minél több, a civil és a fiatal közönség számára szóló rendezvény jöhessen létre.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kultúra, közösségi média, marketing, rendezvény, rendezvényszervezés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 29. 19:50 |
Utolsó módosítás: | 2020. Nov. 29. 19:50 |
Actions (login required)
Tétel nézet |