A vevői elégedettség szerepe az online marketing stratégiában / Előtérben a PharmalBet Kft-nél betöltött szerepe

Klarianka-Zelena Vivien (2020) A vevői elégedettség szerepe az online marketing stratégiában / Előtérben a PharmalBet Kft-nél betöltött szerepe. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A VEVŐI ELÉGEDETTSÉG SZEREPE AZ ONLINE MARKETING STRATÉGIÁBAN.pdf] PDF
A VEVŐI ELÉGEDETTSÉG SZEREPE AZ ONLINE MARKETING STRATÉGIÁBAN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (887kB)
[thumbnail of nyilatkozat.pdf] PDF
nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (446kB)

Absztrakt (kivonat)

Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar Kereskedelem és Marketing FOSZK A VEVŐI ELÉGEDETTSÉG SZEREPE AZ ONLINE MARKETING STRATÉGIÁBAN Előtérben a PharmalBet Kft-nél betöltött szerepe Szakdolgozati Szinopszis Klarianka-Zelena Vivien Budapest, 2020. A szakdolgozatomnak az első része a témaválasztásomnak az indoklását, a célomnak a kifejtését, illetve a dolgozatomnak a felépítését tartalmazza, ezeket a következőkben bővebben ki fogom fejteni. A témaválasztásomat jelentősen indokolta és egyben megkönnyítette a jelenlegi munkahelyem a PharmalBet Kft, ahol az egyik fő feladatunkká vált napi rendszerességgel, hogy egyre többet foglalkozzunk a vevőkkel, azon belül is az elégedettségük felmérésével. A projektmunkám során a vevői elégedettséget fogom hosszasan elemezni, kezdve a kialakulásával és a jelenlegi működésével. A dolgozatom egyik részében szakirodalmi hivatkozásokra, illetve egy primer kutatást fogok felhasználni adatgyűjtés céljából, amelynek az alapja egy kérdőív lesz, hiszen maga a vevői elégedettség mérése is általában egy ilyen kérdőív segítségével jön létre. A célom, hogy felkutassam az embereknek az igazi véleményét ezekről az adott felmérésekről és azt, hogyan lehetne ezeken javítani. Mindig is érdekelt, hogy mások mit gondolnak egy adott témában és most is erre támaszkodva szeretném sikeresen teljesíteni a feladatot. A PharmalBet Kft-nél 2019. október elseje óta dolgozom gyakornokként, először adminisztrációs gyakornoki feladatokat láttam el, azután a szakmai gyakorlati helyemet szintén itt szerettem volna eltölteni, ezért előrébb léptem a marketing osztályra, ahol, mint marketing gyakornok végeztem a napi feladataim. Egy nemzetközi nagyvállalatként működő társaságról van szó, ahol nagy szerepet játszik a kommunikáció, hiszen rengeteg külső céggel tartják napi szinten a kapcsolatot. Sok mindent megtanultam itt, legfőképp azt, hogy mindennek az alapja a kommunikáció. Ha megfigyeljük ezeknek a felméréseknek is a kommunikáció a célja, az emberek véleménye, akik név nélkül, őszintén el tudják mondani a véleményüket. Ezzel segítve a cégnek a fejlődését. Megmutatja, hogy mi az, amiben fejlődniük kell. Manapság már majdnem mindegyik cég foglalkozik ezzel, hiszen ez egy nagyon jó visszajelzés lehet, hogy a fogyasztók, hogyan vélekednek róluk. Az internet és a közösségi média bejövetelével hatalmas előnyre tehetnek szert, mivel ezek jelentősen megkönnyítik az ilyen kérdőívek terjedését a világban. Szinte bármikor és bárhonnan elérhetőek lehetnek és szinte bárkihez eljuthatnak, különböző platformokon keresztül. A mai gazdaságban elég fontos, hogy foglalkozzanak ezekkel az eredményekkel, hiszen így juthatnak a vállalatok a csúcsra a fogyasztók szemében. A legfontosabb ilyenkor, hogy a potenciális célcsoport fejével gondolkozzunk és ha ez sikerül, nagyvalószínűséggel sikere lesz a cégeknek is. Marketingesként gondolkozva rájöttem, hogy ez egy elég jelentős feladat, amit nekünk elemeznünk kell és levonnunk belőle a következtetéseket.   A szakdolgozatomnak a következő része egy szakirodalmi áttekintést tartalmaz, amiben elkezdtem elemezni és felvázolni a vevői elégedettségnek a fogalmát, illetve a történetét. Ebben a fejezetben négy altémát szerettem volna bemutatni. Az egyik ilyen a kutatás és elemzés rész, ahol egy ábra segítségével mutattam be a folyamatot, ami alapján marketing szempontból ki tudunk indulni, úgynevezetten egy központi elem, amelyre támaszkodni tudunk. A következő ilyen alpont az online marketing jellemzői, ahol szerettem volna kicsit jobban és átfogóbban ismertetni ennek a jellemzőit. Az utolsó kettő alpont a közösségi médiára vonatkozik, a fontosságát mutatom be a vállalatok szempontjából és magát a közösségi média marketingjét vázolom fel. A harmadik fejezetében a fogyasztói magatartást helyeztem előtérbe, mivel nagy ok-okozati összefüggés a vevői elégedettség és a fogyasztói magatartás között. Itt megismerhetjük a tényezőket, amelyek befolyással lehetnek a fogyasztók döntéshozatalában, van, amikor tudatában és van, amikor tudatalatt érik őket ezek a behatások. A negyedik fejezetben a vevői elégedettségről és a marketing stratégiának a kapcsolatáról írok. Az első alpontban szerettem volna felvezetni a témát, így elkezdtem az egészet az online marketinggel, azt követte a vevői elégedettség mérésének az elméleti alapjai, ahol megismerhetjük elméleti részben, hogy a kommunikáció az alapja az egésznek. A végső alpont a minőségi kritériumokról szól, ahol megismerhetjük, hogy milyen paramétereket kell egymástól megkülönböztetni és elhatárolni, illetve, hogy ezek között milyen ok-okozati összefüggéseket tudunk találni. Az ötödik fejezetben a munkahelyemről és a vevői elégedettséget mutatom be, hogy miként kapcsolódnak egymáshoz. Bemutatom a cégnek az értékelési szempontjait, illetve magát a folyamatot, hogy ez a vállalaton belül, hogyan is zajlik le. Az utolsó fejezet a primer kutatásaim eredményét tartalmazzák. Ezt lejjebb szeretném bővebben kifejteni. A kutatásomban számos kérdést tettem fel a kitöltők számára és ezeket a végén összesítve értékeltem és vontam le a konklúziókat. Végül ismertettem a végeredményeket és hogy miket is lehet ezekből ismerni, vagy mire is kellene inkább odafigyelni. Kíváncsi voltam az embereknek az őszinte véleményére, amit egy anonim kérdőív segítségével sikeresen megkaptam. Ahogyan az előző bekezdésben is említettem fontosnak tartom ismerni az emberek véleményét egy adott témában és a célom is egyúttal, hogy felmérjem a vevői elégedettségi kérdőívekről alkotott véleményüket. Így, hát készítettem egy kérdőívet, amely segítségével lehetővé tettem a véleményüknek a kinyilvánítását. A fentiekben a vevői elégedettségnek és az online marketing stratégiájának a háttér elemzése után a továbbiakban szeretném bemutatni részletesen a primer kutatásomnak az eredményét. A célom ezzel a kutatással, hogy felmérjem az embereknek a véleményét, hogy mit is gondolnak ezekről a kérdőívekről legyenek azok online vagy éppen helyszínen kitöltendők. Meg szeretném tudni, hogy ők ismerik-e ezeknek a következményeit, tudják-e, hogy ezeknek nagy hasznát veszik a különböző vállalatok, hiszen ezek által tudnak fejlődni. A fent említett kérdőívemet a Google Docs segítségével készítettem el és tettem közzé egy online közösségi platformon, hogy minél több emberhez eljusson, így minél többféle választ kapjak. Elsősorban arra voltam kíváncsi, hogy a fogyasztók találkoztak-e már ilyen kérdőívvel/kérdőívekkel. Szerettem volna felméri az általános véleményüket a témában. A kérdőívnek az első felében teljesen a vevői elégedettséggel kapcsolatosan tettem fel nekik kérdéseket, azután rátértem egy kicsit a döntéshozatallal kapcsolatos szokásaikra, mivel kíváncsi voltam, hogy melyek azok a tényezők, amelyeknek döntő szerepe van a véleményalkotásuknál. Kicsit szerettem volna jobban belelátni az online felületen való részvételükről, ezért belekérdeztem a közösségimédiában való aktivitásukról. Végül pedig a demográfiai adatokat gyűjtöttem be tőlük, hogy teljes képet kapjak a felhasználókról. Mivel jórészt ezek a kérdőívek az online felületeken érhetőek el, ezért gondoltam jó ötletnek, ha én is ezt a platformot használom. A facebookra esett a választás, amin a saját profilomat használtam a megosztásnak a helyszínéül, hiszen itt lehet a legtöbb embert elérni, a különböző megosztások segítségével eljuthatott a kérdőív számos emberhez, ez látszik is a kitöltötteknek a számán. A kérdőív közzétételét arra az időpontra időzítettem, amikor véleményem szerint a legtöbben aktívak ezen a közösségi oldalon és ez az esti órák lennének. Kimondottan este 6 óra utánra gondoltam, hogy megfelelő lenne.  A nappali órákban kevesebb az aktivitásnak a száma, mivel sokan dolgoznak, ezért is nem gondoltam, hogy jó ötlet lenne ebben az időintervallumban közzétenni a kérdőívemet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi tanársegéd, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: PharmalBet Kft., fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói elégedettség mérése, fogyasztói magatartás, közösségi média, marketingstratégia, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:49
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet