A Shared Service Center (SSC) bemutatása, KPMG-KGSH kialakulása

Herbert Alexandra (2020) A Shared Service Center (SSC) bemutatása, KPMG-KGSH kialakulása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A SHARED SERVICE CENTER (SSC) BEMUTATÁSA, KPMG-KGSH alakulása.pdf] PDF
A SHARED SERVICE CENTER (SSC) BEMUTATÁSA, KPMG-KGSH alakulása.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról _korlátozott_nyilvános_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról _korlátozott_nyilvános_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (722kB)

Absztrakt (kivonat)

Herbert Alexandra Nemzetközi Gazdálkodás Szak Külgazdasági Vállalkozás Szakirány Belső Konzulens: Dr. Majoros Pál     A SHARED SERVICE CENTER (SSC) BEMUTATÁSA, KPMG-KGSH KIALAKULÁSA - SZINOPSZIS   A kutatásom témájául a Shared Service Centereket, ezen belül is a KGSH kialakulását választottam. A témaválasztást személyes okok generálták. Egyrészről február óta erősíthetem  a KGSH Cluster 2 német-osztrák-svájci ÁFA bevallásokkal foglalkozó csapatát, ahol nem csak nagyszerű embereket ismerhettem meg munkatársaim személyében, de rengeteg munkatapasztalatra is szert teszek. Megtanultam, miként lehet hatékonyan elvégezni a munkát, precízen elkészíteni az ÁFA-bevallásokat és azt is, hogy a kemény munka igen is kifizetődő. Annak érdekében, hogy teljes körűen be tudjam mutatni az SSC szektort, a kutatást az elméleti alapokkal kezdtem. Ezt követően az SSC-k fejlődését mutattam be. Ismertettem a különbséget az Outsourcing és az SSC szektor között, majd ezt követően előnyeit és hátrányait vizsgáltam meg. Az elméleti rész után következnek a hipotézisek, melyek közül kettő került megfogalmazásra: (H1), a Szolgáltató Központok milyen céllal jöttek létre (H2) Pozitív és negatív hatásai annak, hogy egy multinacionális cég SSC létrehozása mellett dönt (mellett-ellen érvek). Ezek megfogalmazásának fő szempontja az volt, hogy hozzájáruljak a ismereteim bővítéséhez és, hogy feltárjam azokat az okokat, hogyan alakulhat át egy cég SSC-vé. Hiszen ebben a cégben -meglátásom szerint- nagy a változási potenciál a Szolgáltató Központ felé, amely feltétlen szükséges az állandó sikerhez. Szakdolgozatomban vizsgált SSC és BIG4 vállalati formák  összehasonlítása alapján megállapítható, hogy mindkét egység mellett fel lehet hozni prokat és kontrákat, de jelenlegi helyzetben a mérleg nyelve az SSC fele billen főként azért, mert az "insourcing" megoldás sokkal kedvezőbb a vállalat számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Majoros Pál
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai tanár, Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék, KKK
Kocsis László
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: BIG4, KGSH, Magyarország, Shared Service Center, outsourcing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:49
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet