Herbert Alexandra (2020) A Shared Service Center (SSC) bemutatása, KPMG-KGSH kialakulása. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A SHARED SERVICE CENTER (SSC) BEMUTATÁSA, KPMG-KGSH alakulása.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról _korlátozott_nyilvános_bizalmas_2020-tavasz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (722kB) |
Absztrakt (kivonat)
Herbert Alexandra Nemzetközi Gazdálkodás Szak Külgazdasági Vállalkozás Szakirány Belső Konzulens: Dr. Majoros Pál A SHARED SERVICE CENTER (SSC) BEMUTATÁSA, KPMG-KGSH KIALAKULÁSA - SZINOPSZIS A kutatásom témájául a Shared Service Centereket, ezen belül is a KGSH kialakulását választottam. A témaválasztást személyes okok generálták. Egyrészről február óta erősíthetem a KGSH Cluster 2 német-osztrák-svájci ÁFA bevallásokkal foglalkozó csapatát, ahol nem csak nagyszerű embereket ismerhettem meg munkatársaim személyében, de rengeteg munkatapasztalatra is szert teszek. Megtanultam, miként lehet hatékonyan elvégezni a munkát, precízen elkészíteni az ÁFA-bevallásokat és azt is, hogy a kemény munka igen is kifizetődő. Annak érdekében, hogy teljes körűen be tudjam mutatni az SSC szektort, a kutatást az elméleti alapokkal kezdtem. Ezt követően az SSC-k fejlődését mutattam be. Ismertettem a különbséget az Outsourcing és az SSC szektor között, majd ezt követően előnyeit és hátrányait vizsgáltam meg. Az elméleti rész után következnek a hipotézisek, melyek közül kettő került megfogalmazásra: (H1), a Szolgáltató Központok milyen céllal jöttek létre (H2) Pozitív és negatív hatásai annak, hogy egy multinacionális cég SSC létrehozása mellett dönt (mellett-ellen érvek). Ezek megfogalmazásának fő szempontja az volt, hogy hozzájáruljak a ismereteim bővítéséhez és, hogy feltárjam azokat az okokat, hogyan alakulhat át egy cég SSC-vé. Hiszen ebben a cégben -meglátásom szerint- nagy a változási potenciál a Szolgáltató Központ felé, amely feltétlen szükséges az állandó sikerhez. Szakdolgozatomban vizsgált SSC és BIG4 vállalati formák összehasonlítása alapján megállapítható, hogy mindkét egység mellett fel lehet hozni prokat és kontrákat, de jelenlegi helyzetben a mérleg nyelve az SSC fele billen főként azért, mert az "insourcing" megoldás sokkal kedvezőbb a vállalat számára.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | BIG4, KGSH, Magyarország, Shared Service Center, outsourcing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 29. 19:49 |
Utolsó módosítás: | 2020. Nov. 29. 19:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |