A hostess munka kommunikációja: A hostess munka belső szemszögből vizsgálva

Guba Sára (2020) A hostess munka kommunikációja: A hostess munka belső szemszögből vizsgálva. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of GUBA SÁRA-NLXZQR-converted.pdf] PDF
GUBA SÁRA-NLXZQR-converted.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (908kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (87kB)

Absztrakt (kivonat)

Diplomamunkám témájául a hostesskedést választottam, mert úgy gondoltam ez egy új munkalehetőség, amely egyre népszerűbb a fiatalok körében azonban kevés információ áll rendelkezésünkre ezzel kapcsolatba. Személyes érintettségen alapul témaválasztásom, mivel jómagam is 3 évig dolgoztam egyetemi éveim mellett az adott munkaterületen. A rendezvények már évtizedek óta jelen vannak a világban, amelynek oszlopos tagjaként vesznek részt a hostessek. A rendezvények és a hostessek kapcsolata az évek alatt összefonódott, így manapság már elképzelhetetlen egy rendezvény a hostess nélkül. Kommunikációs szemszögből a modern kor leghatékonyabb és legelterjedtebb csatornájának bizonyul a cég és a fogyasztó között a hostess. Azonban még is kevés információ található a külvilág számára a szakmáról főleg az ő szemszögükből vizsgálva. Ezért döntöttem úgy hogy szeretném kutatni a hostessek motivációit, tapasztalatait, és a sikeres munkavégzéshez szükséges képességeket. Szakdolgozatom során egy speciális felvetést is bizonyítani kívánok. Létezik-e hierarchia a hostess munkák típusai között és csúcsának eléréséhez mi szükséges. A hazai teljes kép megismerése érdekében kutatásom kitér a közhiedelmi megítélésekre valamint a hostess cégeket érdeklő kérdésekre. A fentebb megfogalmazott célok függvényében több fő részre tagoltam a szakdolgozatot. Ehhez azonban fontosnak tartottam első körben a témához kapcsolódó fogalmak magyarázatát majd a munkával járó erények megismertetését. Ehhez kapcsolódóan a munka típusok részletes bemutatását hierarchikus ranglétrán elhelyezkedve. Majd ezt követően lényegesnek tartom kitérni arra, hogy milyen tényezők játszanak szerepet a munkatípusok közötti hierarchikus elhelyezkedés kialakulásában. Dolgozatom második fele kutatási munkámra épül, mely specifikusan csak olyanok meglátásaira épül, akik dolgoztak az adott területen. Kutatásom kérdőív formájában végeztem mely három nagyobb szakaszra bontható fel így a mai magyar viszonyokban képet kaphatunk a következőkről. Három szakaszra bontható a kérdőív, ami alapján megismerhetjük első körben hostess szemszögéből, hogy mióta dolgozik a szakmában, milyen motiváció miatt kezdte el ezt a munkát valamint mi volt az oka annak, ha felhagyott a tevékenységgel. Fontosnak tartottam utána járni, az előzményeknek mely alapján megtudhatjuk, hogy rendelkezett-e előzetes információkkal a munka kezdete előtt. Kitérve a negatív és a pozitív élmények megismerésére is. Felmerült a kérdés, ami által kialakulhat-e a hostessben a monotonitás érzése, amit szerettem volna kideríteni. Valamint kitértem az idegen nyelv használatának fontosságára is. Ezt követően a második terület, amire kutatásom kitér a közhiedelmi megítélés, úgy, mint mennyire ítélik ezt a munkatípust könnyen végezhetőnek és belső szemszögből ez megegyezik-e azzal. Mennyire elterjedtek a hostessek mellett a hostok, és miért végzik a munkák nagy többségét nők ezen a területen. Valamint fontosnak láttam érintőlegesen kitérni arra is, ami miatt a hostesseket összekeverik gyakran az escort szakmával, és mi is ennek az oka. Mivel több cégnél is dolgoztam már és a cégvezetőkkel is jó kapcsolatot ápolok így részükről is felmerült az igény a következőkkel kapcsolatban. Harmadik körében a kutatásomnál szerettem volna kideríteni, hogy mi alapján válogatja, a hostess a munkákat mi alapján tesz különbséget azok közt. Melyek azok az okok, ami alapján úgy dönt, dolgozik az adott céggel, avagy elvállalja a bizonyos munkát és mi alapján történik ez meg. Fontosnak tartottak kitérni a témára, ami alapján tapasztal-e a hostess különbséget, ha nő vagy férfi az adott cég vezetője. Szerzett-e tapasztalatot a munkáltatótól, amit a későbbiekben hasznosítani tud majd. Valamint hogy milyen munka héttérrel végzi az adott munkát. Így a kapott információk hasznosak lehetnek a hostess cégek vezetői számára, melyeket a későbbiekben alkalmazhatnak. A dolgozatom végén összegzem, a statisztikák által kapott eredményeket valamint felvetett állításaim beigazolódását. A dolgozat megírása során próbáltam a teljességre törekedni a hipotézisem mentén. A téma nagysága, a terjedelmi követelmények, illetve a relevancia miatt nem térhettem ki mindenre. Kutatásom eredményei várhatóan választ adnak, felvetett állításaimat illetően valamint előretörést hoznak az eddig még nem kutatott területet illetően.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bancsik György
NEM RÉSZLETEZETT
Mestertanár, Kommunikáció Tanszék, KKK
Ilkaházi Júlia
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső vállalati folyamatok, hierarchia, hosztesztevékenység, kommunikáció, kutatási eredmények
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:49
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet