A Közösségi Média és az Influencer Marketing kapcsolata

Deák Anni (2020) A Közösségi Média és az Influencer Marketing kapcsolata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Deák_Anni_Záródolgozat_O0RLXT.pdf] PDF
Deák_Anni_Záródolgozat_O0RLXT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (486kB)
[thumbnail of Deák_Anni_O0RLXT_Nyilatkozat_záródolgozati_státusz.pdf] PDF
Deák_Anni_O0RLXT_Nyilatkozat_záródolgozati_státusz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (93kB)

Absztrakt (kivonat)

A Közösségi Média és az Influencer Marketing kapcsolata Szinopszis   Záró dolgozatom témájának az általam betöltött Social Media Manageri pozíció bemutatását-, közösségi média erejének jelentőségét és az ezen belüli influencer marketinget választottam. Témaválasztásom fő mozgatórugója kétségkívül a nagyfokú érdeklődésem volt a munkakör mélysége és főbb szegmensei iránt. Ez a készetetés vezetett végül el oda, hogy tanulmányozhassam a már elméletben hallott számos kérdéskört az oktatásunk során. Szerencsésnek érzem magam, mert a szakmai gyakorlatomat egy családias légkörű vállalkozásnál tölthettem a Marketingosztály részlegén, ahol a napi feladataim közé tartozott a konstruktív munkafolyamatok elsajátítása, ezzel is teljesebb képet kapva az általam választott témában. Így tehát mind szakmai-, mind személyes indíttatásnak köszönhetem a döntésem. Az sem volt elhanyagolandó szempont, hogy napjaink egyik legkedveltebb szegmense ez a Marketingnek, ezáltal számos forrás állt rendelkezésemre, amik segítségemül szolgáltak. Szem előtt tartottam ugyanis, hogy minél szélesebb körben tájékozódjak, és vegyem górcső alá az általam vizsgált témakört. Kereskedelem és Marketing szakos hallgatóként mindig is érdekeltek az iskolában az újonnan elsajátított ismeretek, azonban az ezt megelőző félév során még magam sem gondoltam volna, hogy a szakmai gyakorlatom letöltésében és tudásom bővítésében ilyen szerencsés leszek. Korábban már dolgoztam a kereskedelem számos szférájában, így a mostani egy számomra teljesen ismeretlen terület volt. Utólag is kivételes helyzetben lévőnek gondolom magam, hogy mertem kipróbálni valami újat, és lehetőségem volt egy ilyen cégnél elhelyezkedni, ahol az elméleti háttér 100%-át át tudtuk helyezni a gyakorlatba.   Az elméleti és gyakorlati tudásomnak a birtokában vizsgamunkám a következő kérdéskörökre építettem: Miként működik az egyes socmedia felületek optimális szabályozása? Közösségi médiumok térhódítása – de melyik uralja a vezető szerepet? Ezek milyen jövőképet festenek a jelen állás szerint? Mitől számít jónak az influencer marketing és mi a siker kulcsa? Milyen úton mérhető az eladásösztönzés? Mik a várható következményei az alkalmazott marketingstratégiának? Mik az általam ismert hátrányai, amik kiküszöbölendők?   Szakdolgozatomban az elméleti háttér tisztázása után a Social Media felületek jelenlegi működését vizsgálom meg cégen belül, magyar viszonylatban, ami után kitérek az Influencer Marketing jelentőségére. Zömmel az önálló adatgyűjtésre hagyatkozom és értékelem a kapott eredményeket, ezzel is egy szubjektív összképre törekedve.   Úgy vélem továbbra is, hogy az Internet mai elterjedését nézve a Közösségi Média használata egyre inkább elterjedt, így már lassan nem lehet nem foglalkozni vele. Nem igazolja semmi jobban aktualitását, mint mikro környezetünk, ahol lassan ne tudnánk olyan embert említeni, aki ne használná saját eszközein, kortól és nemtől függetlenül. Ez a tanulmány még jobban megerősítette bennem ezt, és rávilágított arra, hogy egy hosszabb otthon maradásban is gyakorta böngészni menekültek az emberek a szürke vagy csak unalmasabb hétköznapjaikból, amiben nagy szerepet játszott a világjárvány kialakulása. Ahol Közösségi Média van, azzal kéz a kézben járnak az influencerek, tartalomtól és megjelenéstől függetlenül. Szerves része már, szinte nem beszélhetünk az egyikről a másik jelenléte nélkül, aminek a táptalaját mi magunk biztosítjuk, zömmel az online vásárlásaink alkalmával. Az Influencer Marketing, mint a marketingstratégia elterjedt és jól bevált eszköze, létezik, és folyamatos terjedést mutat mindkét oldalról, reklámozó és munkáltatóéról egyaránt. Hogy meddig mehetnek el vele? Az csak a jövő zenéje, így nem vagyok egyedül, ha azt mondhatom, kíváncsian várom a folytatást!

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi tanársegéd, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Social media, e-kereskedelem, influencer, közösségi média, marketing, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:48
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet