Hazai üzletlánc a minőségi magyar termékekért

Boglári Barbara (2020) Hazai üzletlánc a minőségi magyar termékekért. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Hazai üzletlánc a Magyar termékekért. Boglári Barbara HON77R.pdf] PDF
Hazai üzletlánc a Magyar termékekért. Boglári Barbara HON77R.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of státusz nyilatkozat.pdf] PDF
státusz nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (629kB)

Absztrakt (kivonat)

Hazai üzletlánc a minőségi magyar termékekért Szakdolgozatom témájának a CO-OP Hungary Zrt. által, immáron 15 éve megrendezett Coop Rally-t választottam, mely rendezvény azért jött létre, hogy felhívja a figyelmet a magyar termékek fontosságára. Azért választottam ezt a témát, mert számomra nagy jelentőséggel bírnak ezek a termékek, valamint idén második alkalommal nyílik lehetőségem részt venni a Coop Rally eseményének megszervezésében.  Szakdolgozatom elején a témámhoz kapcsolódóan megvizsgáltam az eseménymarketing fogalmát. Az eseménymarketing az angol event marketing szóból származik, melyet hazánkban a gyakorlati életben is gyakran eredeti formájában használunk. Ennek köszönhetően megfigyelhető, hogy a magyar nyelvben az esemény és a rendezvény szavakat gyakran szinonímákként kezeljük, pedig az esemény a magyar nyelvben nagyobb, jelentősebb történésre is utalhat. Mivel a szakirodalom is sok helyen szinonimákként kezeli őket ezért dolgozatom során én így jártam el. Amit még megemlítenék, hogy az eseménymarketing megfogalmazására nincs egy konkrét definíció, különböző szerzők különböző megfogalmazásokkal határozzák meg azt, továbbá kategóriák szempontjából arra lehetünk figyelmesek, hogy ott sincs egy meghatározott egységes rendszer, különböző irodalmakban, eltérő csoportosítások figyelhetők meg. Felfedezhető a megfogalmazások között hasonlóság viszont nem egyeznek teljes mértékben. Amire szintén nincs konkrét válasz, hogy a marketing fogalom rendszerében hol helyezkedik el. Vannak szerzők, akik önálló területként, vannak, akik pedig az integrált marketingkommunikáció területén belül foglalkoznak vele. Szakdolgozatom következő pontjában a CO-OP Hungary Zrt.- vizsgáltam meg kicsit közelebbről, bemutattam, honnan indult, illetve működésének néhány főbb momentumát. Ez után a témám a Coop Rally vizsgálatával folytattam. A Rally alapvetően olyan rendezvény, melyen nem a fogyasztók vesznek részt, hanem a magyar gyártók képviselői a Coop vezetősége, valamint minisztériumot képviselő személyek, illetve a média delegáltjai. Felépítését tekintve a Coop Rally-nak három fontos alappillére van a fogyasztói kommunikáció, a rendezvény maga, illetve a PR. A fogyasztóknak a Rally idején készítenek egy akciós újságot, illetve a boltokban kóstolókat tartanak. A PR pedig szinte a legfontosabb, hiszen feladata, hogy az esemény mondanivalóját továbbítsa a nagyközönség felé a média segítségével. A Coop Rally témáját, célját boncolgatva felmerült bennem a gondolat, hogy igazából ez egy olyan esemény, amelynek megrendezése fontos, hiszen az a benyomásom, hogy a magyarok nem ismerik eléggé a magyar termékeket. Ennek következtében végeztem először szekunder kutatást, ahol eredményként azt kaptam, hogy a magyarok azt mondják szívesen vásárolnak magyar terméket, viszont a gyakorlatban mégsem ez mutatkozik meg. Szekunder kutatásomat tovább gondolva készítettem egy kérdőívet, ahol arra voltam kíváncsi, hogy az átlag fogyasztók, mennyire ismerik a magyar termékeket, fontos-e számukra, hogy magyar terméket vásároljanak. A kutatást a hólabda módszerével végeztem. A kérdőív elején feltüntettem, hogy a kérdőív során az FMCG termékekre szeretnék korlátozódni, illetve a magyar vonatkozású termék alatt azt értem, minden, ami magyar, hazai és hazai előállítású termék. 19 rövid, ám annál inkább lényegre törő kérdést tettem fel és az eredményeket feldolgozva néhány érdekes adattal találkoztam. Számomra az egyik legérdekesebb az volt mikor felsorolt termékek közül ki kellett választaniuk, hogy melyik magyar vonatkozású melyik nem. Azokat a termékeket melyeknek magyar hangzású neve van, szinte mindenki tudta, hogy magyar vonatkozású termék, ám amelyek nem magyar hangzású nevek voltak azokról nem tudták, tehát ez azt bizonyítja, hogy szívesen vásárolnak ám valóban nem járnak utána melyek a magyar vonatkozású termékek. További eredmények is árulkodtak arról, hogy a kitöltők nem ismerik a magyar vonatkozású termékeket, hiszen az eredmények között az is megfigyelhető volt, hogy állításuk szerint nagyon ritkán nézik meg a vásárolt termék származási helyét, védjegyét, illetve a legfontosabb szempont számukra, egy termék vásárlásakor a termék ára. Valamint rákérdeztem, ismernek-e olyan eseményeket melyeket a magyar termékek védelmében szerveznek. Erre pusztán néhányan tudtak válaszolni, sokukat pedig nem is foglalkoztatnak az ilyesfajta események. Végül pedig azt a következtetést vontam le, hogy a Coop Rally megszervezése továbbra is rendkívül fontos, hiszen a magyar termék fogyasztására még nem figyelnek megfelelően a vásárlók, esetlegesen a Rally mondandóját lehetne fokozni a fogyasztók mélyebb bevonásával is, merre két ötlet fogalmazódott meg a fejemben az egyik egy fogyasztóknak szervezett promóció, ahol pénzutalványt, illetve a Rally helyszíneinek termékeiből összeállított csomagot lehet nyerni, a másik pedig a meglátogatott gyárak a Rally résztvevői után egy napra megnyitják kapuikat a környéken élőknek, hogy  ők is megtekinthessék, hogy az ott előállított termékek kiváló minőségű termékek melyek csak egy karnyújtásinyira készülnek tőlük. Véleményem szerint ezzel a két módszerrel közelebb lehetne hozni a fogyasztókat a magyar termékekhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eseménymarketing, kommunikáció formái, rendezvények, rendezvényszervezés, ábrák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:48
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet