Az Utazás kiállítás kommunikációja 2020-ban

Gácsi Dorka Éva (2020) Az Utazás kiállítás kommunikációja 2020-ban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat.pdf] PDF
Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (169kB)

Absztrakt (kivonat)

A Hungexpo Zrt.-nél töltött 14 hetes szakmai gyakorlatom alatt az egyik legizgalmasabb élményt az Utazás kiállítás nyújtotta, ezért döntöttem úgy, hogy ezt a témát választom. Idén tekintettem meg először a kiállítást, annak ellenére, hogy mindig is érdekelt, most viszont szerencsémre még a szervezői oldalról is beleláthattam. Bátran merem állítani, hogy ennek a kiállításnak a témája tényleg mindenkit érdekelhet, kicsiktől az idősekig az egész ország lakosságát, sőt az egész világét is. A kiállítók mindenféle utazási irodák és országok az egész világból. A 4-ből 3 napot kint töltöttem a kiállításon, ezért nagyon fontossá vált a számomra. Szeretném, ha minél több ember átélhetné a kiállítás során azt, amit én. Ezért a kutatásom során arra próbálok választ találni, hogy hogyan lehetne még több embert bevonzani a kiállításra. A dolgozatom megírása előtt több előfelvetésem is felmerült, amiből kiválasztottam a szerintem két legérdekesebbet. Ezekre fogom építeni a záródolgozatom témáit. Az első hipotézisemben azt szeretném számadatokkal alátámasztani, hogy csökken a kiállítás látogatószáma annak ellenére, hogy a turizmus nő. Ezt szerintem a megváltozott utazási szokások miatt következhetett be. A második előfeltevésem pedig az, hogy nem a kiállítással kapcsolatos marketingkommunikáció a baj. A leendő eredményeim segítségével javaslatokat szeretnék tenni annak érdekében, hogy minden szempontból sikeresebb lehessen a kiállítás. A projektmunkám áttekinthetőségét segítve ismetetem a felépítését. A bevezetés után a szakirodalmi áttekintésben figyelembe veszem a témámmal kapcsolatosan felmerülő háttér információkat. Ezért a kiállítások és vásárok témakörrel kezdem, tisztázom a fogalmi különbségeket, jellemzőiket. A turizmussal folytatom, ahol egy kis ismertetés után áttérek az utazási irodákra, majd az e-utazásszervezésre. Ezt követően a marketingkommunikáció alapjai után bemutatom hogy a Hungexpo Zrt-nél hogyan valósul meg a gyakorlatban főleg az internet, mint marketingkommunikációs eszköz. Be fogom mutatni a Hungexpo Zrt-t, és a saját szervezésű kiállításai után áttérek az Utazás kiállításra. Ismertetni fogom a szakmai gyakorlatomat, hogy miben tudtam a cég segítségére lenni. A végén pedig a cégtől kapott kutatást fogom elemezni a saját szempontjaim alapján és javaslattételt fogok tenni, hogy az én meglátásom szerint mivel lehetne nagyobb sikert elérni a kiállítással kapcsolatban. A dolgozatom megírása előtt 2 hipotézist vetettem fel, amikre kerestem a választ a kutatásom során. Első hipotézisem szerint az Utazás kiállítás látogatószáma csökken, annak ellenére, hogy a turizmus Magyarországon évek óta folyamatosan nő. Ez annak köszönhető, hogy megváltoztak az utazási szokások. Az elmúlt évtizedek technológiai fejlődése szignifikáns hatást gyakorolt a 21. századi turizmusra, mivel az e-turizmus megjelenésével, tehát az internet hozta lehetőségek növekedésével a hagyományos ágazatok ergo az utazási irodák jelentősége csökkent. Ezt a kérdőív eredményei is alátámasztják, amit az elemzésben is taglaltam. Második hipotézisemben azt fejtettem ki, hogy milyen kommunikációs eszközökkel hirdették a kiállítást, a megkérdezettek hol találkoztak vele és milyen sikerességűek voltak a hirdetések. Eredményeim azt bizonyították, hogy az erőforrásaikat jobban a social médiára fokuszálhatná a Hungexpo, ezzel minél több látogatót bevonzhatna, tehát növekedhetne a kiállítás látogatószáma. Javaslataim közé tartozik még, hogy a kiállítók ne csak az információk átadására fókuszáljanak, mert azt az interneten is elérhetik. Fontos, hogy a kiállítás pótolhatatlan legyen, olyat adjon a látogatónak, amit máshol nem talál meg. Hozza meg az utazási szándékot, ezzel azt előidézve a látogatóban, hogy ellenálhatatlan vágyat érezzen arra, hogy megvásároljon olyan helyre utazást, ahova nem is gondolta volna, hogy vágyik. Ezen javaslatok kombinációja mégjobban fel tudná pörgetni a kiállítás forgalmát, felvéve az iramot a turizmus növekedésével.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi adjunktus, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Hungexpo Zrt, marketingkommunikáció, turizmus, utazási irodák, utazás kiállítás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:48
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet