Az Utazás kiállítás kommunikációja 2020-ban

Gácsi Dorka Éva (2020) Az Utazás kiállítás kommunikációja 2020-ban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat.pdf] PDF
Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (169kB)

Absztrakt (kivonat)

A Hungexpo Zrt.-nél töltött 14 hetes szakmai gyakorlatom alatt az egyik legizgalmasabb élményt az Utazás kiállítás nyújtotta, ezért döntöttem úgy, hogy ezt a témát választom. Idén tekintettem meg először a kiállítást, annak ellenére, hogy mindig is érdekelt, most viszont szerencsémre még a szervezői oldalról is beleláthattam. Bátran merem állítani, hogy ennek a kiállításnak a témája tényleg mindenkit érdekelhet, kicsiktől az idősekig az egész ország lakosságát, sőt az egész világét is. A kiállítók mindenféle utazási irodák és országok az egész világból. A 4-ből 3 napot kint töltöttem a kiállításon, ezért nagyon fontossá vált a számomra. Szeretném, ha minél több ember átélhetné a kiállítás során azt, amit én. Ezért a kutatásom során arra próbálok választ találni, hogy hogyan lehetne még több embert bevonzani a kiállításra. A dolgozatom megírása előtt több előfelvetésem is felmerült, amiből kiválasztottam a szerintem két legérdekesebbet. Ezekre fogom építeni a záródolgozatom témáit. Az első hipotézisemben azt szeretném számadatokkal alátámasztani, hogy csökken a kiállítás látogatószáma annak ellenére, hogy a turizmus nő. Ezt szerintem a megváltozott utazási szokások miatt következhetett be. A második előfeltevésem pedig az, hogy nem a kiállítással kapcsolatos marketingkommunikáció a baj. A leendő eredményeim segítségével javaslatokat szeretnék tenni annak érdekében, hogy minden szempontból sikeresebb lehessen a kiállítás. A projektmunkám áttekinthetőségét segítve ismetetem a felépítését. A bevezetés után a szakirodalmi áttekintésben figyelembe veszem a témámmal kapcsolatosan felmerülő háttér információkat. Ezért a kiállítások és vásárok témakörrel kezdem, tisztázom a fogalmi különbségeket, jellemzőiket. A turizmussal folytatom, ahol egy kis ismertetés után áttérek az utazási irodákra, majd az e-utazásszervezésre. Ezt követően a marketingkommunikáció alapjai után bemutatom hogy a Hungexpo Zrt-nél hogyan valósul meg a gyakorlatban főleg az internet, mint marketingkommunikációs eszköz. Be fogom mutatni a Hungexpo Zrt-t, és a saját szervezésű kiállításai után áttérek az Utazás kiállításra. Ismertetni fogom a szakmai gyakorlatomat, hogy miben tudtam a cég segítségére lenni. A végén pedig a cégtől kapott kutatást fogom elemezni a saját szempontjaim alapján és javaslattételt fogok tenni, hogy az én meglátásom szerint mivel lehetne nagyobb sikert elérni a kiállítással kapcsolatban. A dolgozatom megírása előtt 2 hipotézist vetettem fel, amikre kerestem a választ a kutatásom során. Első hipotézisem szerint az Utazás kiállítás látogatószáma csökken, annak ellenére, hogy a turizmus Magyarországon évek óta folyamatosan nő. Ez annak köszönhető, hogy megváltoztak az utazási szokások. Az elmúlt évtizedek technológiai fejlődése szignifikáns hatást gyakorolt a 21. századi turizmusra, mivel az e-turizmus megjelenésével, tehát az internet hozta lehetőségek növekedésével a hagyományos ágazatok ergo az utazási irodák jelentősége csökkent. Ezt a kérdőív eredményei is alátámasztják, amit az elemzésben is taglaltam. Második hipotézisemben azt fejtettem ki, hogy milyen kommunikációs eszközökkel hirdették a kiállítást, a megkérdezettek hol találkoztak vele és milyen sikerességűek voltak a hirdetések. Eredményeim azt bizonyították, hogy az erőforrásaikat jobban a social médiára fokuszálhatná a Hungexpo, ezzel minél több látogatót bevonzhatna, tehát növekedhetne a kiállítás látogatószáma. Javaslataim közé tartozik még, hogy a kiállítók ne csak az információk átadására fókuszáljanak, mert azt az interneten is elérhetik. Fontos, hogy a kiállítás pótolhatatlan legyen, olyat adjon a látogatónak, amit máshol nem talál meg. Hozza meg az utazási szándékot, ezzel azt előidézve a látogatóban, hogy ellenálhatatlan vágyat érezzen arra, hogy megvásároljon olyan helyre utazást, ahova nem is gondolta volna, hogy vágyik. Ezen javaslatok kombinációja mégjobban fel tudná pörgetni a kiállítás forgalmát, felvéve az iramot a turizmus növekedésével.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Hungexpo Zrt, marketingkommunikáció, turizmus, utazási irodák, utazás kiállítás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:48
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet