Marketing az online divatkereskedelemben

Halmai Orsolya Éva (2020) Marketing az online divatkereskedelemben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Halmai Orsolya Szakdolgozat.pdf] PDF
Halmai Orsolya Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Hallgatói nyilatkozat.pdf] PDF
Hallgatói nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A folyamatosan újuló divatirányzatok megjelenése állandóan változó vásárlási szokásokat eredményez. Habár a divat az élet minden egyes területén megtalálható, szakdolgozatomban én csakis az öltözködésre vonatkozó divatot definiálom, így amikor a divatpiacot említem, akkor a ruházati divatra gondolok. Az én életemben is nagy szerepet játszik a divat, hiszen már egészen kiskoromtól fogva érdekel az öltözködés, majd későbbi tanulmányaim során a divatmarketing világába is belecsöppentem. A jövőben szeretnék ezen a területen elhelyezkedni és további tapasztalatokat szerezni a szakmában. Ezáltal egyértelmű volt számomra, hogy ebben a témában szeretném a szakdolgozatomat elkészíteni. Ahogy a közmondás is tartja: a jó megjelenés fél siker. Ha valakin már a megjelenésében is tükröződik a karakteréhez megfelelően választott szín és stílusvilág ruházatban és kiegészítőkben is, az a személy kívül és belül is magabiztosabb. Ehhez pedig nagy segítséggel járul hozzá napjaink sokszínű divatkínálata, ahol mindenki megtalálja a számára megfelelő stílust. Ezt nagyrészt a kereskedelem egyre szétágazóbb kiterjedésének és a technológia rohamos fejlődésének köszönhetjük. Dolgozatomban először magáról a divatról beszélek és annak marketingjéről, továbbá eszközeit szeretném részletesen bemutatni, beleértve a hagyományos és nem hagyományos reklámozás módszereit a divatban. Majd a fogyasztói magatartás nézőpontjából is felmérem a piacot, annak sajátos trendjeit, fogyasztói szegmenseit a divatban, valamint a divatcikkek fogyasztásának alakulását vizsgálom globálisan, illetve a hazai helyzetre is kitérek. Szekunder kutatásomban szót ejtek az online divatkereskedelem általános jellemzőire és magyarországi helyzetére is. Tehát kiderül az is, mekkora arányban vásárolnak a magyarok divatcikkeket internetről, illetve hogyan alakul a megoszlás a férfiak és a nők körében. Természetesen nagyban függ az ország gazdasági helyzetétől is, hogy mekkora költségeket tudnak a fogyasztók újabb divatcikkekre szánni. Ennek érdekében egy rövid leírást készítettem a KSH adatai alapján, az éves nettó jövedelmek és a ruházati cikkek árainak inflációival összefüggésben. A dolgozatom lényegi témáját képező online divatkereskedelemben jelenlévő marketing formákra is kitértem. A legtöbb esetben tartalommarketinget használnak a weboldalak, ezek általános bemutatásra kerültek, majd két általam kiválasztott divat webáruházon keresztül példákat ábrázoltam. A két webáruház az Asos és az About You volt. Áttekintem a hátterüket, továbbá marketingkommunikációs eszközeiket, valamint hogy milyen formában tudják elérni a fogyasztóikat és mennyire vannak jelen hazánkban. Végül, de nem utolsó sorban, a primer kutatásom eredményeit analizálom, amely kvantitatív, kérdőíves technikával készült el. A kutatásban az online divatcikk vásárlási szokásokat mértem fel. Elsősorban arra voltam kíváncsi, melyek a legkedveltebb divat webáruházak,  honnan értesülnek a fogyasztók az újabb termékekről, mennyire befolyásolja őket a reklám a vásárlás előtt. Mindemellett az is érdekelt, mennyire ismert számukra az Asos és az About You. Bebizonyosodott számomra, hogy az About You hazánkban a sikeres marketingkommunikációja miatt sokkal ismertebb. Az Asos ezzel ellentétben még nem olyan széles körben népszerű hazánkban, ez azzal is indokolható, hogy még nem lokalizálódott Magyarországon, továbbá többnyire online marketing eszközöket használ, így csak a fiatalabb célközönséget éri el. A primer kutatásom eredményeit diagramokkal részletesen ábrázoltam, majd következtetéseket vontam le és az általam leírt hipotézisekre választ adtam, illetve javaslatokat fogalmaztam meg. Ahogy azt már a bevezetésemben is említettem, a kereskedelem egyre szétágazóbb és évről évre több lehetőséget nyújt arra, hogy a divattermékek a világ minden tájára eljussanak. Ez egyrészről a technológia rohamos fejlődésének is köszönhető, viszont ehhez szükség van a hatékony marketingkommunikációra is. Véleményem szerint még mindig szükség van a hagyományos reklámozásra is, hiába a fogyasztók nagyrésze az online felületeken élik az életüket és kommunikálnak. Ezt a tényt alátámasztotta a szekunder kutatásom és a primer kutatásom is. Összességében igyekeztem részletesen leírni a divatmarketinget, illetve úgy gondolom sikerült egy komplex képet kapnom az általam érintett további témákban, de legfőképp az online divatkereskedelem marketingeszközeiről.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Martényi Tímea
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Oravecz Titanilla Éva
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi tanársegéd, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, elektronikus reklám, internetes kereskedelem, internetes reklám(ok), online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:48
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet