Koroknay Anna Fanni (2020) A magyar designerek lehetőségei a tömeggyártású termékek uralta piacokon. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Koroknay Anna Fanni.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (700kB) |
|
PDF
Koroknay Anna Fanni_Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (156kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájául a magyar designerek lehetőségeinek kutatását választottam hazai piacokon, illetve termékeik érvényesülési arányát a tömeggyártott társaikkal szemben. Választásom azért esett erre a témakörre, mert régóta foglalkoztat a gondolat, hogyan lehet felépíteni designerként egy sikeres márkát hazánkban. Hipotézisem megfogalmazása után – mely szerint, a magyar designer termékek népszerűsítését, egy jelenleginél erősebb stratégiával felépített kommunikációval, közelebb lehetne hozni a budapesti divatfogyasztókhoz – felállítottam kutatásom és vizsgálódásaim céljait: -Jobban megismerni a tervezők boldogulását, mik voltak a legfontosabb mérföldkövek márkaépítésük során? -Önmarketingük tekintetében milyen lépéseket találtak a termékeik hirdetéséhez, mekkora költséggel járt számukra mindez? -Megtalálni az útját, hogyan lehetne közelebb hozni a magyar designerek termékeit a vásárlókhoz, a nagy multinacionális vállalatok zajában. Szekunder kutatásom során tankönyvek és internetes források alapján fontos alapokat tudtam elsajátítani a fogyasztói magatartás, márkaépítés, valamint a márkák és reklámjaik pszichológiai befolyásolásának hatásairól. Az elméleti részt saját kutatásaim eredményeinek ismertetésével folytattam. Vizsgálódásom témájában álló magyar tervezői termékek piacképességének fő kérdéseire, primer kutatásaim során kaptam választ. Felmérést készítettem a magyar tervezők saját népszerűsítési lépéseiről (és annak hiányairól) tizenkét magyar designerrel készült interjúval. A beszélgetések keretei között, széles és hiteles képet kaptam a tervezők lehetőségeiről hazánkban, azon belül is a főváros tekintetében. Online Google kérdőíves primer kutatásomban a vásárlói oldalt vizsgáltam meg. Kérdőíves kutatásom során a fogyasztók vásárlási szokásait, és véleményét kértem ki a tervezői termékekről a tömegáruk összehasonlításával. Az interjúk során a tervezőket is megkértem, hogy jellemezzék a magyar divatfogyasztókat. Kutatásom során arra a kérdésre is választ kaptam, hogy miért választják a legtöbben a multinacionális termékeket inkább, a magyar tervezőkével szemben, különösképp ha az árazásban nincs minden esetben számottevő eltérés. Szintén primer kutatást végeztem az általam megvizsgált különböző márkák kis mintavétellel készült, webshop ár alapú táblázatának összeállítása során, melynek célja ugyan azon termék kategóriák árazási különbségeinek szemléltetése. Kutatási koncepcióm összeállítása során, a kérdőívekre kapott eredmények alapján fontosnak véltem figyelmet fordítani az árazásra is. A szakdolgozatomban kifejtett eredmények alapján, javaslatokat teszek a magyar designer termékek népszerűsítésére, kommunikációs illetve árazási technikákkal, melyeket megengedhetnek maguknak szélesebb rétegben is a vásárlók. Szakdolgozatom végén konklúziót vonok szekunder illetve primer kutatásaimról, melyeket az adott témakörökben találtam, és az eredmények alapján reflektálok hipotézisemre.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | designer, divat, kommunikáció, marketing, márkaépítés, tömeggyártás, árak |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 29. 19:47 |
Utolsó módosítás: | 2020. Nov. 29. 19:47 |
Actions (login required)
Tétel nézet |