Fogyasztói szokások vizsgálata a fodrász szalonok esetében

Dalotti Béla Péter (2020) Fogyasztói szokások vizsgálata a fodrász szalonok esetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of 1.Fogyasztói szokások vizsgálata a fodrász szalonok esetében.pdf]
Előnézet
PDF
1.Fogyasztói szokások vizsgálata a fodrász szalonok esetében.pdf

Download (930kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (134kB)

Absztrakt (kivonat)

Összefoglalás:Összességében a dolgozatom által szélesebb körűen is megismerhettem a szalonok működését és azt, hogy milyen fogyasztói szokások vannak. Előszőr is, a marketing mix elemein végig menve rájöttem arra, hogy a fodrász szalonok többsége nem csinál megfelelő piackutatás. Ez az, ami ahhoz vezethet, hogy sok tulajdonos nem olyan árat alakít ki, ami az ő általa megcélzott célközönséget szolgálná ki, így nem tud olyan hatékonyan dolgozni, mint ahogy azt lehetne egy megfelelő üzleti terv elkészítésével. Ehhez még azt is hozzá lehet csatolni, hogy eme kutatások kihagyásával nagy esély van arra is, hogy nem a számára legoptimálisabb helyiséget fogja kiválasztani. Úgy gondolom, hogy akik a jövőben szalont szeretnének nyitni, fel kéne tárni a szemüket, hogy mielőtt belekezdenek, végezzenek piackutatást, majd készítsenek egy üzleti tervet, ami mentén haladva elérhetik az általuk kitűzött célokat. Másodszor a primer kutatásomon keresztül, mélyebben megtudhattam, hogy a fogyasztóknak milyen szokásaik vannak. Mivel családom is a szakmán belül dolgozik, nagyjából tudtam, hogy milyenek a vendégek szokásaik. Összességében elmondható, hogy míg a férfiak többsége egy hónapon belül igénybe veszi a fodrász szalonok által nyújtott szolgáltatásokat, addig a nőknél ez nagyon különbözik. A költekezésre is ez vonatkozik, mivel a férfiak többsége 0 – 5000 ft között költekezik, addig a nőknél ez teljesen változó. Természetesen ez azért van, mivel általában a férfiak bemennek és kérnek egy gyors hajnyírást, addig a nők különböző festési folyamatokat is igénybe vesznek, így hát változatosabb is a költekezésük. Ami még jól észrevehető volt, hogy az emberek többsége nem vásáról professzionális hajápoló termékeket, így a szalonok vezetői „sok” bevételtől elesnek. Ennek az orvoslásához, írtam is egy javaslatot a dolgozatomba. Megtudhattam még a kutatásomon keresztül azt is, hogy mik azok a kedvezmények, amik befolyásoló hatásúak, mi alapján választanak szalont/fodrászt és azt is, hogy jelenleg mennyire elégedettek a fodrászukkal. Mindent összefoglalva remélem, hogy sikerült a dolgozatom által egy kis betekintést nyújtanom, hogy a fodrász szakma üzleti része hogyan is működik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi tanársegéd, Marketing Tanszék, KKK
Balogh Bence
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: célközönség, fodrászat, fogyasztói szokások, marketing mix, primer kutatás, üzleti terv
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:47
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:47
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27429

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet