Online Kiskereskedelem Magyarországon

Hornok Olivér Miklós (2020) Online Kiskereskedelem Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of ONLINE KISKERESKEDELEM MAGYARORSZÁGON.pdf] PDF
ONLINE KISKERESKEDELEM MAGYARORSZÁGON.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Máj. 27, Doc 3.pdf] PDF
Máj. 27, Doc 3.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (760kB)

Absztrakt (kivonat)

Az e-kereskedelem nemcsak az egész világon, de Magyarországon is rendkívül fontos szerepet játszik. Szakdolgozatomban ezt a témát tártam fel, ugyanis véleményem szerint abszolút aktuális, és meghatározó.  Hazánkban is gyorsan fejlődő webáruházak egyre nagyobb szerepet kapnak, és hipotézisem szerint, a magyar lakosság nagy előszeretettel rendel külföldi webáruházakból, beigazolódott. A kutatásomban legfőképp a magyarországi online kiskereskedelmet elemeztem, melyet mi a hétköznapi emberek leginkább vesszük igénybe. Szekunder kutatást hajtottam végre. Kutatásom során megvizsgáltam, hogy Magyarországon, és Európában, milyen a fogyasztói magatartás, az online vásárlások során. Megállapítható, hogy a hazánkban, csak némi eltérés tapasztalható, az európai átlaghoz képest. Tehát a hipotézisem, mely szerint megegyeznek az online vásárlási szokások hazánkban, és Európában, megegyeznek beigazolódott. Feltártam, hogy az elmúlt években az online kiskereskedelem hazánkban óriási fellendülésen ment keresztül Az eNet adatai szerint, 2010-ben az átlagos kosárérték 6100 forint volt, azonban ez a szám 2017-re már 13000 forintra nőtt, tehát 6900 forintos növekedés történt, ami 53 százalékos gyarapodásnak felel meg. 2010-ben az online vásárlók 1,5 millióan voltak, ez a szám 2017-re 4,5 millióra nőtt, ami 3 millió plusz főt jelent, ez 74 százalékos növekedést jelent. A külföldről is vásárlókat tekintve 2014-ben 1,5 millió fő adott le rendelést Magyarországon külföldi webáruházban, és ez a szám 2017-re 2,7 millióra nőtt, tehát 1,2 millió fős gyarapodás történt, ami 45 százalékos növekedést jelent. A forgalmat tekintve 2010-ben 137 milliárdos forgalom volt az online kiskereskedelemben, és ez a szám 427 milliárdra nőtt 2017-re, tehát 290 milliárdos gyarapodás történt, ami 68 százaléknak felel meg. Tehát a hipotézisem, mely szerint az online vásárlók száma jelentősen növekedett az elmúlt években, és az átlagos vásárlási érték is, és ezzel együtt a forgalom, beigazolódott. Mindezzel összefüggésben, a külföldről is vásárlók száma értelemszerűen növekedett.   A karácsony, és a Black Friday alatt lezajlott forgalom 2017-ben összesen 294 milliárd forintot tett ki, ami az egész éves forgalom közel 29,4 százaléka. Tehát a hipotézisem, ami szerint a forgalom nagy része ezen ünnepek alatt keletkezik, beigazolódott.             A Kutatásom során továbbá, arra kerestem a választ hogy a COVID-19 járvány milyen módon befolyásolja az elektronikus kereskedelmet. Hipotézisem szerint rövid távon pozitívan befolyásolja. A GKI digital adatai szerint, több mint 50 000 új, kezdő vásárló jelent meg az online piacon mindössze másfél hónap alatt. Összehasonlításképp 2019-ben 8 hónap alatt alatt jelent meg körülbelül ennyi új elektronikus vásárló. Az elektronikus kereskedők három hónapos intervallum alatt mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, ez 149,6 milliárd forint értéknek felel meg. A piac egészét nézve 15,9 százalék, míg értékben 21,4 százalékos bővülést jelent 2019 első három hónapjához viszonyítva.  A rendelések számai közel elérték  a karácsonyi forgalom alatt produkáltakat, amely a legnagyobb forgalommal szokott. A számokból, és a tényekből kiindulva megállapítható, hogy a koronavírusnak köszönhetően, az online kereskedelem, egy óriási bővülésen ment most keresztül. Összegzésül, tehát elmondható, hogy az elektronikus kereskedelem aranykorát éli Magyarországon. Egyre nagyobb bizalommal mernek a magyar emberek online rendelni termékeket, és egyre nagyobb értékben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hrabovszki Ágnes Zsuzsa
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens, Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék, KKK
Páncsity Krisztina
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus pénzforgalom, online technika, online értékesítés, áruértékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:47
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet