Google Ads kampányok készítése és optimalizálása a gyakorlatban

Batiz Bianka (2020) Google Ads kampányok készítése és optimalizálása a gyakorlatban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Google Ads kampányok készítése és optimalizálása a gyakorlatban.pdf] PDF
Google Ads kampányok készítése és optimalizálása a gyakorlatban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (369kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szinopszis Záródolgozatom témája a Google Ads kampányok, s azok készítésének, optimalizálásának folyamatait kívánom bemutatni. Azért ezt a témát választottam, mert szakmai gyakorlatom alatt kampány menedzser pozícióban dolgoztam, amely során különféle Google Ads kampányokat kezeltem.Az online marketing már nagyon rég óta érdekel, főként ezért is jelentkeztem a BGE marketingkommunikációs specializációjára, valamint 2018-ban elvégeztem egy online marketinges tanfolyamot is, ahol a Google Ads és Facebook hirdetések világába nyertem betekintést. Ennek kapcsán kézenfekvő volt, hogy ezen a területen folytassam a szakmai gyakorlatomat, s a jövőben is szeretnék ezzel foglalkozni.Jelenleg egy olyan világot élünk, amelyben a digitális médiát már korántsem nevezhetjük új jelenségnek. A legtöbb cég igyekszik kihasználni az online tér adta lehetőségeket a marketing területén is. Több országban is a Google rendszerén keresztüli megjelenés generálhatja a legnagyobb forgalmat egy oldal számára – amennyiben az adott cég helyesen alkalmazza a keresőmarketing stratégiáját. A digitálisan hirdetni kívánók különféle erre szakosodott ügynökségek közreműködését kérhetik segítségül, akik profi teljesítményoptimalizálást nyújtanak ügyfeleik számára. Az ügynökségek fő eszköze a hatékonyság növelésére a keresőoptimalizálás, a keresőhirdetések és az analitikai eszközök együttes alkalmazása. (Berényi, 2011)Záródolgozatom célja, hogy alátámasszam azt a hipotézisemet, miszerint egy modern és sikerre vágyó cég marketingstratégiájából semmiképp sem hiányozhat a keresőmarketing használata és ügynökségek segítségének igénybe vétele, hiszen a online hirdetések egy olyan célzott közönséget képesek elérni, amelyet talán semelyik másik marketingkommunikációs eszköz – ehhez azonban szükséges az adott hirdetési eszköz, jelen esetben a Google Ads profi, megfelelő használata. Dolgozatomban ennek a rendszernek a pontos működését kívánom szemléltetni a Google Ads alapfogalmain keresztül és a szakmai gyakorlatom alatt kezelt kampányok bemutatásával, valamint az online hirdetések – főként a célzott/remarketing hirdetések – közösségi megítélését saját primer kutatásom eredményein keresztül is elemzem. Primer kutatásomban egy kérdőív segítségével az online hirdetésekkel kapcsolatban kértem ki a kitöltők véleményét. 61 személy töltötte ki a kérdőívemet, így az ő adataik alapján készítettem elemzéseket, ábrákat az online hirdetések megítéléséről, esetleges hasznosságáról. A kutatás eredményei azért fontosak a dolgozatom szempontjából, mert a Google Ads hirdetések eredményességéhéz nagyban hozzájárul az, hogy bizonyos emberek, korcsoportok hogyan viszonyulnak a hirdetések megjelenítéséhez. Például egy remarketing kampány készítése során fontos mérlegelni, hogy mennyi ideig, milyen sűrűn, mekkora mennyiségben „bombázzuk” meg a weboldalunk látogatóit, hogy hirdetéseink ne váljanak idegesítővé, ne keltsenek ellenérzést a felhasználóban. Éppen ellenkezőleg meg kell találnunk azt az arany középutat, amely mindkét fél számára előnyös.  Részletesen ismertettem a Google Ads rendszerét, optimalizálási folyamatait. Véleményem szerint a Google egy olyan rendszert fejlesztett ki, amely túlzás nélkül a világ egyik legjobb online hirdetési rendszere. Segítségével olyan sikereket is elérhetnek a vállalkozások, amelyekre talán nem is gondolnánk.Manapság sokan vannak azon a véleményen, miszerint egy mai, modern, hiteles vállalkozásnak rendelkeznie kell minimum egy weboldallal és egy Facebook oldallal is – esetleg Instagram oldallal. Ebben a felgyorsult világban szinte nincs olyan ember, aki ne használná az internetet napi szinten. Ebből adódóan az online marketing jelentősége is igen nagy. Olyan online megjelenési, hirdetési formákat tudnak a cégek kihasználni, amelyek konverziókat, profit generálnak. A Google Ads ebben nyújt támaszt különböző beállítási lehetőségével.Az online hirdetések mára olyan szinten életünk részévé váltak, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire körül vagyunk véve általuk. Ahhoz azonban, hogy előnyükre fordíthassák a cégek az online marketing kínálta lehetőségeket, fontos hogy pontosan meg tudják határozni célközönségüket. Primer kutatásom eredményei is azt mutatják, hogy a felhasználók egy részét idegesítik az online megjelenő reklámok, azonban ha több rájuk szabott hirdetéssel találkoznának, akkor azokra még rá is kattintanának.Összességében kijelenthető, hogy egy hatékony online marketing kampány elengedhetetlen része a Google Ads és az általa kínált lehetőségek alkalmazása, amelyhez szükséges a rendszer pontos, profi ismerete, az adatok elemzése, megértése, kiértékelése, valamint a kampányok folyamatos optimalizálása, tesztelése.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: google ads, keresőmarketing, marketing-kampány, online marketing, remarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:47
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet