Humánfejlesztések értékesítése

Becze Diana (2020) Humánfejlesztések értékesítése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat - Becze Diana.pdf] PDF
Záródolgozat - Becze Diana.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (913kB)
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-Becze-Diana.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-Becze-Diana.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (644kB)

Absztrakt (kivonat)

Kötelező szakmai gyakorlatomat 2020 februárjában kezdtem meg Magyarország egyik humánfejlesztésekkel foglalkozó tanácsadó cégénél marketing és sales gyakornoki pozícióban. A vállalkozás fő profilja humánfejlesztések szervezése, ezen belül képzések, Workshopok és coachingok lebonyolítása egyéni, csoportos (akár egy cég adott egységére vonatkozóan) és szervezeti szinten egyaránt. A cég egyik mottója a „Lifelong learning”, azaz élethosszig tartó tanulás. Úgy gondolom, ez szorosan kapcsolódik Philip Kotler fenti idézetéhez, mivel véleményem szerint ahhoz, hogy minél sikeresebbek és elismertebbek legyünk szakmánkban mindig szükség van tanulásra, fejlődésre és továbbképzésekre. Mégis, talán az egyik legnehezebb feladat humánfejlesztési, képzési projekteket értékesíteni, hiszen itt az értékesítés pillanatában nincs kézzel fogható termék, az ügylet létrejöttében elsődleges szerepe van a bizalomnak és hitelességnek. Témám kiválasztását főként ennek komplexitása befolyásolta. Záródolgozatom elején szeretném ismertetni a képzések szervezési tevékenységéhez kapcsolódóan alkalmazott marketingmódszerek elméleti hátterét, valamint kitérek magára a humánfejlesztésekre is, ezt követően pedig a XXI. század stratégiai értékesítésének összetettségét fogom szemléltetni. Ezután szeretném röviden bemutatni a cég működését, majd kitérek a vállalat fő tevékenységére, a tréningek szervezésére és lebonyolítására. Ezt követően betekintést szeretnék nyújtani a cég közösségi média felületeire, amik nem mások, mint a Facebook, Instagram, LinkedIn és a Youtube, illetve szeretném ezek segítségével szemléltetni a képzések értékesítését / hirdetését / marketingkampányait.   A vállalat nem csak a social media-ban népszerűsíti tréningeit, hanem saját weboldalán, valamint közvetlen eléréssel (találkozók DM-ek) formájában is. Dolgozatom célja, hogy az alapvető úgynevezett hagyományos értékesítési megközelítéseken túl milyen lehetőségeket nyújt az intenzívebb marketingeljárások használata, illetve hogy milyen hatást gyakorol az online marketingre maga a világháló, továbbá hogy ezáltal milyen új kommunikáció és nézőpontok jönnek létre. Az internet segítségével gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra elérhetőek vagyunk a másik fél számára. Sokan úgy gondolják a világhálónak káros hatásai vannak a társadalomra. Messenger üzenetekkel és E-mail-ekkel kelünk, online cikkek és hírek olvasása közben étkezünk, online elérhető sorozatokra, filmekre alszunk el. Az elmúlt évek internetes forradalma tulajdonképpen fenekestül felforgatta az életünket. A vizsgált tanácsadó cégnél is tapasztaltam, hogy bár a tanácsadói értékesítés a fő módja az új ügyletek megkötésének, mégis egyre nagyobb szerep jut a közösségi média felületeknek és az internetes megjelenéseknek (és itt nemcsak saját honlap, hanem média megjelenések, rádió interjúk, szakmai szervezetek és kamarák eseményein történő előadások stb. formájában). Sőt még a magyar piacra is jellemző, hogy egyre többször a közösségi médiákon keresztül lehet ügyfelekkel kapcsolatba lépni vagy válaszolni kérdésekre (akár magánüzenet formájában). A cég gyakorlati példáinak segítségével szeretném bemutatni, hogy mennyire tud eredményes lenni az online eljárásmód, a tréningek értékesítésénél és a marketingkampányoknál. A szakmai gyakorlattal eltöltött 14 hét maximálisan hasznosan telt el számomra. Rengeteget fejlődtem, és ami a legfontosabb szakmai tapasztalatot szereztem, ugyanakkor sokat is tanultam, ami eddig csak elméletben sikerült az egyetem falai között. Ezenkívül megtanított arra is a gyakorlat, hogy hogyan lehet jól együttműködni csapatmunkában, hogyan legyek rendszerezett és önálló a munkámban. Úgy gondolom, hogy záródolgozatomban a humánfejlesztések értékesítése témához szükséges elméleti hátteret kellő mértékben ismertettem. A vizsgált cég példáján keresztül látható, hogy a jövő mindenképp a digitalizációban van. Gyakorlatilag az internet segítségével minden percben elérhetőek vagyunk bárki számára, tehát „online-ok” vagyunk. Az utóbbi években az online reklámozás és az online hirdetések virágkorukat élik, így az üzleti életben is nagy szerepet kapott a virtuális elérhetőség, jelenlét. Ahogy az a dolgozatomból már korábban kiderült, a vizsgált cégnek is a marketingkommunikációs tevékenysége, a legnagyobb hangsúlyt az online marketingre fekteti. Ezzel teljesen egyetértek, mivel a social felületeken nagy hatást lehet elérni, valamint az ügyfelekkel is gyorsabban, könnyebben fel lehet venni a kapcsolatot ezeken a platformokon. Ugyanakkor a humánfejlesztéseket csak humán értékesítéssel együtt lehet eladhatóvá tenni, mert az online marketing csak a brand erősítését szolgálja. A tanácsadók hitelessége nélkül nem vezet sikerre. Nem véletlen, hogy nagyobb projekteket csak demó tartásával lehet elnyerni. Ezért is van szükség Workshopokra és nyílt képzésekre, hogy kipróbálhassák a cég által nyújtott lehetőségeket és kialakuljon a bizalom. Szakmai gyakorlatom alatt lehetőségem nyílt arra is, hogy részt vehessek egy Facebook / Instagram hirdetési webináriumon, ami az Online Marketing Akadémia szervezésében került megrendezésre. A szeminárium során tapasztalt szakértőtől tanulhattam meg a Facebook és Instagram hirdetések – ma még kevesek által alkalmazott – trükkjeit és újdonságait lépésről lépésre kiscsoportos tréning keretén belül. Olyan ismeretekhez juthattam, ami tovább növelheti a hirdetéseink megtérülését és az előnyeinket a versenytársakkal szemben a vásárlókért folytatott online csatatéren. Megismerkedhettem olyan bevált technikákkal, amikkel jelentősen javíthatjuk kampányaink áttekinthetőségét és rengeteg időt tudunk megspórolni kampányaink megtervezésekor, valamint beállításakor.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kopcsay László
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi docens, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: humánfejlesztés, közösségi média, online marketing, reklámozás, értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:46
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet