A Netflix Magyarországon. A televíziónézési szokások vizsgálata a streamingszolgáltató népszerűségének tükrében.

Gaál Vivien (2020) A Netflix Magyarországon. A televíziónézési szokások vizsgálata a streamingszolgáltató népszerűségének tükrében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Gaál Vivien szakdolgozat.pdf] PDF
Gaál Vivien szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (335kB)

Absztrakt (kivonat)

Az alábbi dolgozat a Netflix hatását vizsgálja a hagyományos televíziózásra vonatkozóan a magyar piacon. A dolgozat célja az alábbi hipotézis vizsgálata volt, hogy a streamingszolgáltatások átveszik-e a hagyományos televíziózás helyét a jövőben. A dolgozatom során összegeztem a televízió történetét, kiemelve a legfontosabb mérföldköveket, majd rátértem a Netflix történetének bemutatására is. Megvizsgáltam a fejlődésén túl minden fontos jellemzőjét a Netflixnek és összegeztem a pozitív, illetve negatív tényezőket a jövőjére nézve. Kutatási kérdéseim közé tartoztak a következő kérdések: ·       Mik a Netflix mellett szóló tényezők a televízióhasználattal szemben? ·       A személyes preferenciákat jobban lefedi-e a Netflix, és ha igen, akkor ezt hogyan teszi? ·       Miért választják az emberek a Netflixet a televízió helyett? ·       Mit várnak el a televíziótól, ami nincs meg benne, de a Netflixben megvan? ·       Fordított esetben miért választják az emberek a televíziót a Netflix-szel szemben? ·       Mi van a Netflixben, ami miatt nem fizetnek rá elő az emberek? ·       Milyen típusú filmek/műsorok érdeklik az embereket? Ezeket a Netflix kínálata vagy a televízió kínálata fedi-e le jobban? ·       Azt figyelembe véve, hogy a Netflix felülete elérhető már magyarul, és hogy tartalmai is egyre növekvő számban kapnak magyar feliratot és szinkronizálják őket, nagyobb-e az érdeklődés a szolgáltatás iránt? Ezek kiderítésében kérdőíves kutatás volt a segítségemre. A minta nagysága pedig 180 fő volt és 14 éven felüli személyekből állt. Végül minden kutatási kérdésemre választ találtam és azt állapítottam meg a szakirodalom és a kutatásom alapján egyaránt, hogy a televíziózás jövőjét kétségtelenül a streamingszolgáltatások jelentik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fejlődés, fogyasztói szokások, jövő, netflix, streamingszolgáltatás, televízió
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:46
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet