Az Ebringa Zrt online marketing tevékenységének és értékesitési csatornáinak viszonya.

Bátor Antal Balázs (2020) Az Ebringa Zrt online marketing tevékenységének és értékesitési csatornáinak viszonya. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat EFO156.pdf] PDF
Záródolgozat EFO156.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz_EFO156-converted-converted-converted.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz_EFO156-converted-converted-converted.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (125kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban, a kerékpáriparban, annak is elsősorban az pedelec (elektromos kerékpár) szegmensében érdekelt munkahelyem, az Ebringa Zrt online marketingjének és értékesítési csatornáinak a viszonyát vizsgáltam. Ez azért különösen érdekes, mert olyan termékről beszélünk, ami rendkívül új, alig 12 éve jelent meg érdemben a piacon, de Nyugat Európában már az újonnan eladott kerékpárok 30-50%-a pedelec kerékpár. Eközben Magyarországon teljesen marginális az eladott mennyiség az összes eladott kerékpárokon belül. Itthon évente eladnak 200-220 ezer új kerékpárt, ebből 2-4 ezer a pedelec. Viszont egy átlagosnak mondható pedelec kerékpár ára 500-700 ezer forint, az olcsóbb termékeké 250 ezer körül indul. Eközben a hazai szakkereskedésekben az átlagos érték a hagyományos kerékpároknál kb 100-130 ezer forint/darab. A magas ára, magas műszaki tartalma és a piacon egyelőre relatív ismeretlensége miatt ezeket a termékeket szinte lehetetlen értékesíteni webshopon keresztül. Viszont, mint egy új, innovatív, trendi termék, megköveteli a komoly online marketinget, mert az ilyen termékeket, főleg a prémium termékeket vásárlók döntő része otthonosan mozog az online világban, ezért őket elsősorban ott lehet elérni. De még ez a vásárlói csoport is szinte kizárólag üzletben vásárol, mint ahogy nem veszünk Teslát sem az interneten. Ezen okok miatt egy általunk szervezett rendezvény, a Pedelec Parádé és a magunk írt Elektromos Kerékpár Vásárlói Kézikönyv kivételével érdemi offline marketingünk nincs. Helyette minden erőnkkel az online marketingre koncentrálunk. Facebook oldalt és Youtube csatornát működtetünk mintegy 12 ezer kedvelővel. Legkésőbb 2021 elejére Twitter és Instagram oldalt akarunk indítani, megcélozva elsősorban a 25 év alatti korosztályt. Az ügyfeleink edukálásának fontos színtereként a hatszel.hu blog oldalt szerkesztjük. Ezen kívül még handrás influencerrel (handras.hu) ápolunk szoros kapcsolatot, aki, mint a „minden közlekedési eszköz, amit elektromosság hajt” téma egyik megmondó embere kiváló videó anyagokat készít nekünk a kerékpárokról. Amit aztán minden lehetséges fórumunkon közzé is teszünk. Az idei online teljesítményünkkel nagyon elégedettek vagyunk, mert az árrés tömegünk a múlt év hasonló időszakához képest, sok egyéb ok mellett, 52-%-al és 48 millió forinttal növekedett mindössze 5,33 millió forint összes online költség árán, ami az előző időszak vonatkozó adatához képest 57%-os növekedés. Időközben megérkezett hazánkba is a Sars-CoV-2 vírus. Ami jelentős mértékben befolyásolta a kerékpáripar életét is. Március első felében nagyon komoly visszaesés volt gyakorlatilag mindenhol. Több helyen 40-80%-os csökkenésről számoltak be. Majd a helyzet normalizálódott és március végére a csökkenés átfordult egy nagyon komoly növekedésbe, ami aztán az utóbbi 15-20 év legnagyobb növekedését produkálta a piacon. Úgy, hogy közben az webshop forgalom több helyen a duplájára nőtt, voltak olyan nagyon komoly üzletek, ahol a forgalom több mint felét a webshop értékesítés hozta. Természetesen az Ebringa Zrt életét is komolyan befolyásolta a pandémia. Nálunk is jelentkezett a visszaesés, ami annyit jelentett, hogy nem tudtuk teljesíteni az előirányzott üzleti tervet, de a forgalmunk továbbra is nőt. Majd, amikor berobbant a kerékpárpiac, annyira megnőtt a forgalmunk, hogy a működőképességünk határára jutottunk. De sajnos már gyűlnek az újabb viharfellegek, hiszen a kínai gyárak két hónapos nem termelésének a hatásai most jelentkeznek áruhiány képében. Azok cégek, akiknél jelentős készletek vannak azok még kb 1 hónapig ki tudják szolgálni a vevőket, utána viszont egyelőre senki nem tudja, hogy mi lesz. Közben a szakdolgozatom elkészülte után lett végleges az adat, hogy 2020. május 22-én elértük a 2019-es év teljes forgalmának összegét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi adjunktus, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Ebikeshop, Ebringa Zrt, elektromos kerékpár, online marketing, pedelec, értékesítési csatorna
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:45
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet