Az egészségügy marketingfolyamatai a Benyovszky Orvosi Központ vonatkozásában

Benda Vivien (2020) Az egészségügy marketingfolyamatai a Benyovszky Orvosi Központ vonatkozásában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of ZÁRRÓDOLGOZAT-BOK_VÉGLEGES.pdf] PDF
ZÁRRÓDOLGOZAT-BOK_VÉGLEGES.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (806kB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (281kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom címe Az egészségügy marketingfolyamatainak bemutatása a Benyovszky Orvosi Központ vonatkozásában. A cím elég beszédes, így nem meglepő, hogy a dolgozat témája az egészségügy és az ehhez kapcsolódó marketingfolyamatok ismertetése köré épül, elméleti és gyakorlati síkra egyaránt. Első sorban egy a témához kapcsolódó szakirodalmi áttekintést tartalmaz, a marketing alapjaitól kezdve konkrétan az egészségügy marketingjéig. Részletesen taglal minden olyan szakirodalmi ismeretet, ami szükséges a folyamatok megértéséhez. Az első fejezetben a marketing alapjainál, magának a marketingnek a fogalmát és célját, a marketingstratégiát, a marketing folyamatait és a marketingfolyamatot befolyásoló tényezőket ismerjük meg.  Ezt követően egy fejezetben megismerjük a szolgáltatásmarketing definícióját és jellemzőit, a szolgáltatások csoportosítását, és a szolgáltatásmarketing eszközrendszerét is. A szakirodalmi áttekintés utolsó fejezetében ismereteket szerzünk a marketing szerepéről az egészségügyben, a fogyasztói elégedettségről az egészségügyi szolgáltatások piacán, az egészségüggyel kapcsolatos fogyasztói trendekről végezetül, de nem utolsó sorban a racionális fogyasztói magatartást is megismerjük. Az egészségügyet és a marketinget első hallásra elég nehéz összekapcsolni, ez egy elég speciális szegmensek tűnik, de ezen a területen is ugyanúgy zajlik a folyamat és az eszközhasználat, mint a marketing bármely másik területén, ezért van szükség ezen ismeretek megszerzésére. A dolgozat második része a szakirodalmi ismereteket követően és azokat felhasználva a Benyovszky Orvosi Központ marketingeszközrendszerét ismerteti a gyakorlatban. A megszerzett elméleti tudást ülteti konkrétan gyakorlatba, és ennek segítségével a Benyovszky Orvosi Központ marketingfolyamatát mutatja be a szolgáltatásoknál alkalmazott 7P elemeinek felhasználásával. A mű célja az, hogy az olvasók számára egy jól értelmezhető képet nyújtson elméletben és gyakorlatban egyaránt az egészségügyi szolgáltatások marketingjének folyamatairól és eszközrendszeréről. Lezárás ként, pedig a szakirodalmi kutatások és a Benyovszky Orvosi Központ gyakorlatában tapasztaltak alapján egy összegzést és egy javaslattételt fogalmaz meg a dolgozat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi adjunktus, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Benyovszky Orvosi Központ, egészségügy, magánklinika, marketing, szolgáltatásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:45
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet