Benda Vivien (2020) Az egészségügy marketingfolyamatai a Benyovszky Orvosi Központ vonatkozásában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
ZÁRRÓDOLGOZAT-BOK_VÉGLEGES.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (806kB) |
|
PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (281kB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatom címe Az egészségügy marketingfolyamatainak bemutatása a Benyovszky Orvosi Központ vonatkozásában. A cím elég beszédes, így nem meglepő, hogy a dolgozat témája az egészségügy és az ehhez kapcsolódó marketingfolyamatok ismertetése köré épül, elméleti és gyakorlati síkra egyaránt. Első sorban egy a témához kapcsolódó szakirodalmi áttekintést tartalmaz, a marketing alapjaitól kezdve konkrétan az egészségügy marketingjéig. Részletesen taglal minden olyan szakirodalmi ismeretet, ami szükséges a folyamatok megértéséhez. Az első fejezetben a marketing alapjainál, magának a marketingnek a fogalmát és célját, a marketingstratégiát, a marketing folyamatait és a marketingfolyamatot befolyásoló tényezőket ismerjük meg. Ezt követően egy fejezetben megismerjük a szolgáltatásmarketing definícióját és jellemzőit, a szolgáltatások csoportosítását, és a szolgáltatásmarketing eszközrendszerét is. A szakirodalmi áttekintés utolsó fejezetében ismereteket szerzünk a marketing szerepéről az egészségügyben, a fogyasztói elégedettségről az egészségügyi szolgáltatások piacán, az egészségüggyel kapcsolatos fogyasztói trendekről végezetül, de nem utolsó sorban a racionális fogyasztói magatartást is megismerjük. Az egészségügyet és a marketinget első hallásra elég nehéz összekapcsolni, ez egy elég speciális szegmensek tűnik, de ezen a területen is ugyanúgy zajlik a folyamat és az eszközhasználat, mint a marketing bármely másik területén, ezért van szükség ezen ismeretek megszerzésére. A dolgozat második része a szakirodalmi ismereteket követően és azokat felhasználva a Benyovszky Orvosi Központ marketingeszközrendszerét ismerteti a gyakorlatban. A megszerzett elméleti tudást ülteti konkrétan gyakorlatba, és ennek segítségével a Benyovszky Orvosi Központ marketingfolyamatát mutatja be a szolgáltatásoknál alkalmazott 7P elemeinek felhasználásával. A mű célja az, hogy az olvasók számára egy jól értelmezhető képet nyújtson elméletben és gyakorlatban egyaránt az egészségügyi szolgáltatások marketingjének folyamatairól és eszközrendszeréről. Lezárás ként, pedig a szakirodalmi kutatások és a Benyovszky Orvosi Központ gyakorlatában tapasztaltak alapján egy összegzést és egy javaslattételt fogalmaz meg a dolgozat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Benyovszky Orvosi Központ, egészségügy, magánklinika, marketing, szolgáltatásmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 29. 19:45 |
Utolsó módosítás: | 2020. Nov. 29. 19:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |