Az egészségügy marketingfolyamatai a Benyovszky Orvosi Központ vonatkozásában

Benda Vivien (2020) Az egészségügy marketingfolyamatai a Benyovszky Orvosi Központ vonatkozásában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of ZÁRRÓDOLGOZAT-BOK_VÉGLEGES.pdf] PDF
ZÁRRÓDOLGOZAT-BOK_VÉGLEGES.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (806kB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (281kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom címe Az egészségügy marketingfolyamatainak bemutatása a Benyovszky Orvosi Központ vonatkozásában. A cím elég beszédes, így nem meglepő, hogy a dolgozat témája az egészségügy és az ehhez kapcsolódó marketingfolyamatok ismertetése köré épül, elméleti és gyakorlati síkra egyaránt. Első sorban egy a témához kapcsolódó szakirodalmi áttekintést tartalmaz, a marketing alapjaitól kezdve konkrétan az egészségügy marketingjéig. Részletesen taglal minden olyan szakirodalmi ismeretet, ami szükséges a folyamatok megértéséhez. Az első fejezetben a marketing alapjainál, magának a marketingnek a fogalmát és célját, a marketingstratégiát, a marketing folyamatait és a marketingfolyamatot befolyásoló tényezőket ismerjük meg.  Ezt követően egy fejezetben megismerjük a szolgáltatásmarketing definícióját és jellemzőit, a szolgáltatások csoportosítását, és a szolgáltatásmarketing eszközrendszerét is. A szakirodalmi áttekintés utolsó fejezetében ismereteket szerzünk a marketing szerepéről az egészségügyben, a fogyasztói elégedettségről az egészségügyi szolgáltatások piacán, az egészségüggyel kapcsolatos fogyasztói trendekről végezetül, de nem utolsó sorban a racionális fogyasztói magatartást is megismerjük. Az egészségügyet és a marketinget első hallásra elég nehéz összekapcsolni, ez egy elég speciális szegmensek tűnik, de ezen a területen is ugyanúgy zajlik a folyamat és az eszközhasználat, mint a marketing bármely másik területén, ezért van szükség ezen ismeretek megszerzésére. A dolgozat második része a szakirodalmi ismereteket követően és azokat felhasználva a Benyovszky Orvosi Központ marketingeszközrendszerét ismerteti a gyakorlatban. A megszerzett elméleti tudást ülteti konkrétan gyakorlatba, és ennek segítségével a Benyovszky Orvosi Központ marketingfolyamatát mutatja be a szolgáltatásoknál alkalmazott 7P elemeinek felhasználásával. A mű célja az, hogy az olvasók számára egy jól értelmezhető képet nyújtson elméletben és gyakorlatban egyaránt az egészségügyi szolgáltatások marketingjének folyamatairól és eszközrendszeréről. Lezárás ként, pedig a szakirodalmi kutatások és a Benyovszky Orvosi Központ gyakorlatában tapasztaltak alapján egy összegzést és egy javaslattételt fogalmaz meg a dolgozat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Benyovszky Orvosi Központ, egészségügy, magánklinika, marketing, szolgáltatásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:45
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet