Sportmarketing tevékenység bemutatása az Adidas által

Kiss Bernadett (2020) Sportmarketing tevékenység bemutatása az Adidas által. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Sportmarketing tevékenység bemutatása az Adidas által.pdf] PDF
Sportmarketing tevékenység bemutatása az Adidas által.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozatstátusz_BIXSOL.pdf] PDF
Szakdolgozatstátusz_BIXSOL.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Sportmarketing tevékenység bemutatása az Adidas által   Az egyetemi tanulmányom során a marketingmenedzsment specializációra szakosodtam, ebből kifolyólag a szakdolgozatom központi témájának a sportmarketing területét választottam, amelyet a hagyományos és az új marketingeszközök összehasonlításával mutatom be az Adidas által. Számomra ez egy elég érdekes terület, mivel kislány korom óta a sport mindennapos része az életemnek és a marketing terület mindig is érdekelt miként keltik fel a cégek/márkák a fogyasztók figyelmét, illetve az Adidas márka igencsak közel áll a szívemhez. Az 1. fejezetben a magát a sportmarketinget és a szponzorációt mutatom be. Körbe járom, hogy mit is jelent a sportmarketing, mit jelent a marketingmix. Foglalkozom a marketingtervezéssel, majd, hogy kik egyáltalán a sportfogyasztók, milyen „fajtái” vannak, azután a szemléletváltásokkal, miként változtak napjainkban a fogyasztói trendek, ehhez hogyan viszonyulnak a cégek, miként kellene változniuk. A 2. fejezetben az Adidas marketingkommunikációjának segítségével mutatom be a témát, hogy hogyan vált a világ egyik legnagyobb sportszergyártó cégévé. Foglalkozom az Adidas cég stratégiájával, vállalati kultúrájával. Írok a szervezeti modelljéről és az Adidas termékeiről. Szemléltetem az Adidas és az Ikea új kapcsolatát. Ismertetem, hogyan zárta az Adidas cég a 2019-es évet, és milyen kilátásaik vannak a 2020-as évre, amely az ötéves „Új létrehozása” stratégiai ciklusuk utolsó éve. A 3. fejezetben az Adidas tevékenységein keresztül szemléltetem a fogyasztók mai korra jellemző információ szerzésének lehetőségeit, hogyan érhetők el a mai kor gyermekei. Jellemzem a klasszikus (ATL) és a modern (BTL) médiumokon keresztüli kommunikációs formákat. A 4.fejezetben kitérek az Adidas azon magyarországi tevékenységére, amely során létrehozta az Adidas Runners Club-ot. Az 5. fejezetben bemutatom a kérdőíves kutatásomat, amelyet azért végeztem, hogy a hipotéziseimet megtudjam vizsgálni. Úgy gondoltam, hogy a közösségi média hatására választanak sportmárkákat és termékeket az emberek, a kutatásom csak részben igazolta. Tényleg az interneten találkoznak a legtöbben a mai világban reklámokkal, de a neten követett híres sportoló által viselt, bemutatott, reklámozott termékekért nem rohannak a boltokba. Megkérdeztem a kérdőív kitöltőitől, hogy sportolnak-e, milyen gyakran mozognak, milyen sportmárkákat preferálnak, mennyire néznek sportközvetítéseket. Az Adidas egy európai, német cég, ezért úgy gondolom, hogy a német cégek termékeit szívesebben vásárolják hazánkban. Kedvenc márkáknál láthatjuk, hogy a Nike a legkedveltebb sportszergyártó cég, de nem sokkal előzi meg az Adidast. A válaszadók nagyrésze azt a választ adta, hogy jó minőségűnek tartja a termékeit, tehát szívesen fordítanak rá erőforrást. Adidas egy sikeres márka, ezért úgy gondoltam, hogy sokan ismerik az Adidas marketingtevekénységeit. Az érzékelhető, hogy a nemzeti labdarúgó csapatról sokan tudták, hogy Adidas szerelésben játszik, viszont nem figyelik azt egy sportesemény nézése során, hogy milyen márkában szerepel a sportoló vagy csapat, hanem csak drukkolnak kedvenceiknek. Az azért érzékelhető, hogy van még hova fejlődnie az Adidasnak, mint ahogy be is mutattam a stratégiájuk ismertetésénél, hogy tesznek is érte, de így is elmondhatja már, hogy a világ egyik leghatalmasabb márkája. A jövőbeni marketingtevékenységeimet is az Adidas 2004-es kampányából vett idézettel jellemezném: „Semmi sem lehetetlen.”

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Szabó Zoltán
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi docens, Marketing Tanszék, KKK
Dr. Kopcsay László
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi docens, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Adidas, kérdőív, marketing, marketingeszközök, sport, sportmarketing, ábraelemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:45
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet