Az Essilor Optika kft. marketingkommunikációjának ismertetése

Buzás Eszter (2020) Az Essilor Optika kft. marketingkommunikációjának ismertetése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of záródolgozat.pdf] PDF
záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of nyilatkozat a dolgozat státuszáról.pdf] PDF
nyilatkozat a dolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (616kB)

Absztrakt (kivonat)

Szinopszis A záródolgozatom címe Essilor Optika Kft. marketingkommunikációjának ismertetése amely a nagykereskedelmi vállalat marketinges eszközeit szemlélteti, építi fel. A dolgozat szakirodalom segítségével először elméleti, majd gyakorlati síkon mutatja be hogyan kommunikál mind a B2C, mind a B2B szegmenssel egy optikai eszközökre szakosodott, a világon 4 kontinensen jelen lévő cég. Első részben lefedi a marketingkommunikáció szakirodalmi áttekintését szekunder adatokkal, melyben kezdve a marketing definiálásával kezdve felépül  a marketingkommunikációs, valamint eladásösztönző eszközökre. Itt elemzem az AIDA modellt, a kommunikációs modellt, valamint a marketingkommunikációs mixet. Részletesen górcső alá került az ATL, BTL és TTL eszközök ismertetése, célzottan azon elemek, melyeket az Essilor alkalmaz, kiegészítve céges példákkal. Az optika nagykereskedelmi léte miatt szó esik a B2B értékesítés fogalmáról, annak marketinges szempontjairól, valamint jellegzetes vonásairól. Ezen belül ismeretet szerez az olvasó a más vállalatoknak való értékesítés lépéseiről, a B2C szegmenssel való különbségekről. A fejezetet a kapcsolati marketing körülírásával, ismertetésével, ezen belül a CRM rendszerrel zárom, amely különösen hatással van az elemzésre szolgáló cég jellegére. A dolgozat első felében ezen tartalom által betekintést nyerhetünk a cég marketinges céllal összetett döntéseivel, valamint hogyan képes folyamatos kapcsolattartásra ügyfeleivel, valamint a végfogyasztókkal.   A dolgozat második része irányzottan az Essilor Optika Kft. háttértörténetéről, cég rövid ismertetéséről, jeligéjéről, arculatáról, az optikai piacon való kiemelkedő jelenlétéről szól. Ebben a részben a szakirodalom által kifejtett eszközök konkrét példáit elemzem, kiemelve a gyakorlatom alatt leghatékonyabbnak ítélteket. Ezután primer kutatás keretében  mélyinterjú által kiszűrt adatokon keresztül részletezem az eladási folyamatát, belső rendszereit, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartásának jellegét. Javaslattételként a cég weboldalát említem, miként kéne rajta változtatni, hogy hatékonyabb közlés forrás legyen, valamint ajánlok B2C felé irányuló rendezvény létrehozását, azon való részvételt a márkaismertség érdekében. A művet összefoglalás zárja, melyben a kívánt kutatási területek megoldásait, sikerességét írom le.A munkám elsődleges célja az egyetemen való ismereteim beépítése a gyakorlatom során megszerzett ismeretekbe, valamint ennek keretbe foglalása volt. Szeretnék dolgozatommal az olvasónak az Essilor Optikai Kft.-ről olyan elemzést nyújtani, melyek alapján megérti hogyan zajlik a hirdetés, reklámozás, közlés és értékesítés egy olyan vállalatnál, amely Magyarország kisebb látszerészeti üzleteinek nagyobb hányadával kapcsolatban áll.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi adjunktus, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: B2B, Essilor Optika Kft., kapcsolati marketing, marketing, marketingkommunikáció, optika
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:45
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet