Az Essilor Optika kft. marketingkommunikációjának ismertetése

Buzás Eszter (2020) Az Essilor Optika kft. marketingkommunikációjának ismertetése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of záródolgozat.pdf] PDF
záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of nyilatkozat a dolgozat státuszáról.pdf] PDF
nyilatkozat a dolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (616kB)

Absztrakt (kivonat)

Szinopszis A záródolgozatom címe Essilor Optika Kft. marketingkommunikációjának ismertetése amely a nagykereskedelmi vállalat marketinges eszközeit szemlélteti, építi fel. A dolgozat szakirodalom segítségével először elméleti, majd gyakorlati síkon mutatja be hogyan kommunikál mind a B2C, mind a B2B szegmenssel egy optikai eszközökre szakosodott, a világon 4 kontinensen jelen lévő cég. Első részben lefedi a marketingkommunikáció szakirodalmi áttekintését szekunder adatokkal, melyben kezdve a marketing definiálásával kezdve felépül  a marketingkommunikációs, valamint eladásösztönző eszközökre. Itt elemzem az AIDA modellt, a kommunikációs modellt, valamint a marketingkommunikációs mixet. Részletesen górcső alá került az ATL, BTL és TTL eszközök ismertetése, célzottan azon elemek, melyeket az Essilor alkalmaz, kiegészítve céges példákkal. Az optika nagykereskedelmi léte miatt szó esik a B2B értékesítés fogalmáról, annak marketinges szempontjairól, valamint jellegzetes vonásairól. Ezen belül ismeretet szerez az olvasó a más vállalatoknak való értékesítés lépéseiről, a B2C szegmenssel való különbségekről. A fejezetet a kapcsolati marketing körülírásával, ismertetésével, ezen belül a CRM rendszerrel zárom, amely különösen hatással van az elemzésre szolgáló cég jellegére. A dolgozat első felében ezen tartalom által betekintést nyerhetünk a cég marketinges céllal összetett döntéseivel, valamint hogyan képes folyamatos kapcsolattartásra ügyfeleivel, valamint a végfogyasztókkal.   A dolgozat második része irányzottan az Essilor Optika Kft. háttértörténetéről, cég rövid ismertetéséről, jeligéjéről, arculatáról, az optikai piacon való kiemelkedő jelenlétéről szól. Ebben a részben a szakirodalom által kifejtett eszközök konkrét példáit elemzem, kiemelve a gyakorlatom alatt leghatékonyabbnak ítélteket. Ezután primer kutatás keretében  mélyinterjú által kiszűrt adatokon keresztül részletezem az eladási folyamatát, belső rendszereit, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartásának jellegét. Javaslattételként a cég weboldalát említem, miként kéne rajta változtatni, hogy hatékonyabb közlés forrás legyen, valamint ajánlok B2C felé irányuló rendezvény létrehozását, azon való részvételt a márkaismertség érdekében. A művet összefoglalás zárja, melyben a kívánt kutatási területek megoldásait, sikerességét írom le.A munkám elsődleges célja az egyetemen való ismereteim beépítése a gyakorlatom során megszerzett ismeretekbe, valamint ennek keretbe foglalása volt. Szeretnék dolgozatommal az olvasónak az Essilor Optikai Kft.-ről olyan elemzést nyújtani, melyek alapján megérti hogyan zajlik a hirdetés, reklámozás, közlés és értékesítés egy olyan vállalatnál, amely Magyarország kisebb látszerészeti üzleteinek nagyobb hányadával kapcsolatban áll.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: B2B, Essilor Optika Kft., kapcsolati marketing, marketing, marketingkommunikáció, optika
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:45
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet