Buzás Eszter (2020) Az Essilor Optika kft. marketingkommunikációjának ismertetése. Külkereskedelmi Kar.
PDF
záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
nyilatkozat a dolgozat státuszáról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (616kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szinopszis A záródolgozatom címe Essilor Optika Kft. marketingkommunikációjának ismertetése amely a nagykereskedelmi vállalat marketinges eszközeit szemlélteti, építi fel. A dolgozat szakirodalom segítségével először elméleti, majd gyakorlati síkon mutatja be hogyan kommunikál mind a B2C, mind a B2B szegmenssel egy optikai eszközökre szakosodott, a világon 4 kontinensen jelen lévő cég. Első részben lefedi a marketingkommunikáció szakirodalmi áttekintését szekunder adatokkal, melyben kezdve a marketing definiálásával kezdve felépül a marketingkommunikációs, valamint eladásösztönző eszközökre. Itt elemzem az AIDA modellt, a kommunikációs modellt, valamint a marketingkommunikációs mixet. Részletesen górcső alá került az ATL, BTL és TTL eszközök ismertetése, célzottan azon elemek, melyeket az Essilor alkalmaz, kiegészítve céges példákkal. Az optika nagykereskedelmi léte miatt szó esik a B2B értékesítés fogalmáról, annak marketinges szempontjairól, valamint jellegzetes vonásairól. Ezen belül ismeretet szerez az olvasó a más vállalatoknak való értékesítés lépéseiről, a B2C szegmenssel való különbségekről. A fejezetet a kapcsolati marketing körülírásával, ismertetésével, ezen belül a CRM rendszerrel zárom, amely különösen hatással van az elemzésre szolgáló cég jellegére. A dolgozat első felében ezen tartalom által betekintést nyerhetünk a cég marketinges céllal összetett döntéseivel, valamint hogyan képes folyamatos kapcsolattartásra ügyfeleivel, valamint a végfogyasztókkal. A dolgozat második része irányzottan az Essilor Optika Kft. háttértörténetéről, cég rövid ismertetéséről, jeligéjéről, arculatáról, az optikai piacon való kiemelkedő jelenlétéről szól. Ebben a részben a szakirodalom által kifejtett eszközök konkrét példáit elemzem, kiemelve a gyakorlatom alatt leghatékonyabbnak ítélteket. Ezután primer kutatás keretében mélyinterjú által kiszűrt adatokon keresztül részletezem az eladási folyamatát, belső rendszereit, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartásának jellegét. Javaslattételként a cég weboldalát említem, miként kéne rajta változtatni, hogy hatékonyabb közlés forrás legyen, valamint ajánlok B2C felé irányuló rendezvény létrehozását, azon való részvételt a márkaismertség érdekében. A művet összefoglalás zárja, melyben a kívánt kutatási területek megoldásait, sikerességét írom le.A munkám elsődleges célja az egyetemen való ismereteim beépítése a gyakorlatom során megszerzett ismeretekbe, valamint ennek keretbe foglalása volt. Szeretnék dolgozatommal az olvasónak az Essilor Optikai Kft.-ről olyan elemzést nyújtani, melyek alapján megérti hogyan zajlik a hirdetés, reklámozás, közlés és értékesítés egy olyan vállalatnál, amely Magyarország kisebb látszerészeti üzleteinek nagyobb hányadával kapcsolatban áll.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | B2B, Essilor Optika Kft., kapcsolati marketing, marketing, marketingkommunikáció, optika |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 29. 19:45 |
Utolsó módosítás: | 2020. Nov. 29. 19:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |