A 2019-es junior női kézilabda Európa-bajnokság marketing szempontú elemzése

Dobos Vivien Tímea (2020) A 2019-es junior női kézilabda Európa-bajnokság marketing szempontú elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A 2019-es női junior Európa-bajnokság marketing szempontú elemzése.pdf] PDF
A 2019-es női junior Európa-bajnokság marketing szempontú elemzése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozatstátuszáról Dobos Vivien.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozatstátuszáról Dobos Vivien.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (633kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témája a sport- és a szolgáltatásmarketing, ezen belül a 2019-es junior női kézilabda Európa-bajnokság, melyet Magyarországon, hazai környezetben rendeztek meg. A női kézilabda utánpótlás az utóbbi években rendre sikereket ér el a korosztályos világeseményeken, ami szép kilátásokkal kecsegtet a női szakág jövőjét illetően. A dolgozatom során a 2019-es junior Európa-bajnokságot, mint szolgáltatást mutatom be marketing szempontból. A torna az Audi Aréna Győrben került megrendezésre, egy olyan városban, ahol a kézilabda nagy népszerűségnek örvend, így előrevetíthető volt, hogy sokan ki fognak látogatni a magyar utánpótlás válogatott mérkőzéseire és a torna sikeressége nem a szurkolókon fog múlni. A dolgozat első részében a kézilabda történetéről ejtek szót, a kézilabda magyarországi helyzetét mutatom be és a Magyar Kézilabda Szövetség kommunikációs tevékenységét vázolom fel. Emellett az utánpótlás támogatását vizsgálom meg, hogy milyen segítséget kapnak a tehetséges fiatal kézilabdázók az országban. Az irodalmi áttekintés során a marketinget, a sport- és a szolgáltatásmarketinget mutatom be. A sportpiacot, a sportterméket, majd a sportfogyasztást, valamint ennek alakulását és trendjeit ismertetem. Egy sportesemények egyik finanszírozási forrása a szponzorálás, így fontosnak tartottam a szponzorációra is kitérni. Saját kutatásom során kvalitatív és kvantitatív kutatást készítettem, ehhez kettő mélyinterjút, valamint online kérdőíves megkérdezést végeztem el. A kutatásoknak az eredményeit összegeztem lebontva a szolgáltatások marketing-mix elemeire, majd ennek segítségével vizsgáltam meg a hipotéziseimet. Ezek után a kutatásokat alapul véve fogalmaztam meg a következtetéseimet és javaslataimat, szinten a szolgáltatások 7P-je mentén. A dolgozat záró fejezetében pedig az összefoglalást készítettem el.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kézilabda, marketing, sportfogyasztás, sportmarketing, szolgáltatásmarketing, utánpótlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:45
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet