Vállalati kommunikációs csatornák elemzése és fejlesztési lehetőségei a Rextra Kft.-nél

Csuport András (2020) Vállalati kommunikációs csatornák elemzése és fejlesztési lehetőségei a Rextra Kft.-nél. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat.pdf] PDF
Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (707kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (486kB)

Absztrakt (kivonat)

BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM KÜLKERESKEDELMI KAR KERESKEDELEM ÉS MARKETING FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS NAPPALI MUNKAREND MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ SPECIALIZÁCIÓ SZINOPSZIS VÁLLALATI KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK ELEMZÉSE ÉS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A REXTRA KFT.-NÉL Belső Konzulens: Miskolczi Tibor András Készítette: Csuport András Budapest, 2020 Szinopszis Szakmai gyakorlatomat a Rextra Kft.-nél töltöttem, az ügyvezetővel közvetlen munkakapcsolattal. A cég alapjait is adó tulajdonos komoly szakmai múltjából eredő tapasztalatai után alapította a kereskedelmi vállalkozását, előtte a Porsche Hungaria kereskedelmi igazgatója volt. A professzionális szakmai háttérrel rendelkező cégnél szinte minden nap hordozott magában új, érdekes feladatokat. A kihívások megoldásához, pont annyi mennyiségű és minőségű segítséget kaptam amennyi munkám és gondolataim megfelelő irányba tereléséhez szükséges volt. Motivált, hogy bíznak a képességeimben és igyekeztek olyan feladatokkal ellátni, amelyekkel valóban értékesnek érezhettem a munkám, és amely bizonyára számukra is eredményező volt. Minden bizonnyal azt hiszem, bőségesen hasznát tudtam venni az egyetemen tanultaknak a cég mindennapjaiban tevékenykedve és hosszú távú folyamatszemlélet – stratégia alakítása során is. A gyakorlat alatt az elméleti tudás alkalmazása mellett rengeteg új és hasznos dolgot tanultam a kereskedelmi iparágról és az értékesítésen keresztül a különféle kommunikációs folyamatokról és a marketingről is. Kiemelem azokat kommunikációs vagy esetleg marketing eszközöket, amelyeket érdemes lenne a cégnek alkalmaznia. A cég forgalma jelenleg is évről évre jó ütemben növekszik, azonban a többfajta marketing eszköz felhasználásával és részletesebb stratégia kialakítása eredményeként az eladásokat is növelni lehetne. Javaslom a minőségpolitikában megtalálható „Minőség – az egészséges megoldás” mondat kis átfogalmazásával való szlogenné alakítást a következőképpen: „REXTRA, Minőség – az egészséges megoldás”. Ezzel egyszerre két marketing fogást is alkalmazni szándékozom, először a vevő fejében a céggel kapcsolatban a minőség szó, mint jelző hely elfoglalását és összekapcsolását a céggel, másodszor pedig az egészet tekintve egy szlogen, amely kevesebb, mint 7 szóból áll így még a könnyen megjegyezhető kategóriába esik és hivatott szolgálni a vállalati arculatot is. Folyamatosan és jól fejlődő vállalkozás lévén sok még a kiaknázatlan fejlesztési lehetőség. A belső kommunikációs modell alapvetően teljesen közvetlen, a növekedéssel és a vezetőség tehermentesítésére mindenképpen megfontolandó a menedzsment bővítése legalább egy olyan központi a vidéki üzlethálózatot vezető – felügyelő személlyel, akire az üzlethálózat napi operatív kérdéseinek megválaszolását, illetve a boltok alapvető szakmai támogatását átvállalhatja tőlük. A vállalkozás marketingje rengeteget fejlődött az elmúlt években, nem véletlenül, hiszen a marketing menedzsment napi szinten történő megvalósítását ez idő alatt már nem az ügyvezetőnek kell ellátnia. Egyre több a kezdeményezés különféle eszközökkel a célkitűzések megvalósítására, de a lehetőségek még messze nincsenek kiaknázva, hiszen a vállalkozás jó ütemben fejlődik, erre a területre mégsem helyezett nagy hangsúlyt fennállásának nagyobb idejében. Első sorban a vállalati arculat alaposabb kialakításával és a cég közvetlen hatáskörzetében több modern formában lehetne a Rextrát megismertetni az emberekkel. A megismertetéssel és az arculat erősítésével az imázs is kedvező eredményeket produkálhat megtérítve az effektív nem túl nagy befektetést. Különféle marketingkommunikációs kampányokra építve a stratégiát a várható eredmény, megfelelő piackutatással megalapozva szinte előre garantálja a várható kívánt hatást. Természetesen a stratégia megvalósítása a sales – marketing csoport által részletesen kidolgozott marketing – kampány terven alapulna, amelynek bár megvalósításához szükséges a tulajdonos hozzájárulása, megfelelően alátámasztott, valós piaci felmérésekkel és statisztikákkal az eredmény nem nagyobb kockázattal feltételezhető, mint az üzlet bármely más területén hozott döntések eredménye. Összegezem a szakmai gyakorlat során szerzett tapasztalatokat, amelyeket a gyakornoki munka során megszereztem, illetve kiemelek néhány a képzés során tanult, megszerzett tudást és képességet, amelyeket a szakmai gyakorlat alatt a leghasznosabbnak tapasztaltam. Szerencsésnek érzem magam, hogy olyan emberektől tanulhattam és dolgozhattam együtt mind az egyetemen és a szakmai gyakorlatom során, akiktől rengeteget lehetett és még sokat fogok is tanulni. A szerencse nem más, mint a felkészültség találkozása a lehetőséggel. Az egyetemen tanult közgazdasági, kereskedelmi és marketing fogalmak, technikák és ami talán a legfontosabb gondolkodás és szemlélet mód kiváló alapnak bizonyult és eredményesen megváltoztatta a világ működéséről alkotott képemet annak érdekében, hogy jobban, reálisabban láthassam mi történik körülöttem. A szakma alapismeretei minden bizonnyal nélkülözhetetlenek a területen elérni kívánt célok elérésének érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Miskolczi Tibor András
NEM RÉSZLETEZETT
Mestertanár, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ISO minőségbiztosítási rendszer, belső kommunikáció fejlesztése, business marketing, kommunikációs csatornák, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:45
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet