Csuport András (2020) Vállalati kommunikációs csatornák elemzése és fejlesztési lehetőségei a Rextra Kft.-nél. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (707kB) |
|
PDF
Nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (486kB) |
Absztrakt (kivonat)
BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM KÜLKERESKEDELMI KAR KERESKEDELEM ÉS MARKETING FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS NAPPALI MUNKAREND MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ SPECIALIZÁCIÓ SZINOPSZIS VÁLLALATI KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK ELEMZÉSE ÉS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A REXTRA KFT.-NÉL Belső Konzulens: Miskolczi Tibor András Készítette: Csuport András Budapest, 2020 Szinopszis Szakmai gyakorlatomat a Rextra Kft.-nél töltöttem, az ügyvezetővel közvetlen munkakapcsolattal. A cég alapjait is adó tulajdonos komoly szakmai múltjából eredő tapasztalatai után alapította a kereskedelmi vállalkozását, előtte a Porsche Hungaria kereskedelmi igazgatója volt. A professzionális szakmai háttérrel rendelkező cégnél szinte minden nap hordozott magában új, érdekes feladatokat. A kihívások megoldásához, pont annyi mennyiségű és minőségű segítséget kaptam amennyi munkám és gondolataim megfelelő irányba tereléséhez szükséges volt. Motivált, hogy bíznak a képességeimben és igyekeztek olyan feladatokkal ellátni, amelyekkel valóban értékesnek érezhettem a munkám, és amely bizonyára számukra is eredményező volt. Minden bizonnyal azt hiszem, bőségesen hasznát tudtam venni az egyetemen tanultaknak a cég mindennapjaiban tevékenykedve és hosszú távú folyamatszemlélet – stratégia alakítása során is. A gyakorlat alatt az elméleti tudás alkalmazása mellett rengeteg új és hasznos dolgot tanultam a kereskedelmi iparágról és az értékesítésen keresztül a különféle kommunikációs folyamatokról és a marketingről is. Kiemelem azokat kommunikációs vagy esetleg marketing eszközöket, amelyeket érdemes lenne a cégnek alkalmaznia. A cég forgalma jelenleg is évről évre jó ütemben növekszik, azonban a többfajta marketing eszköz felhasználásával és részletesebb stratégia kialakítása eredményeként az eladásokat is növelni lehetne. Javaslom a minőségpolitikában megtalálható „Minőség – az egészséges megoldás” mondat kis átfogalmazásával való szlogenné alakítást a következőképpen: „REXTRA, Minőség – az egészséges megoldás”. Ezzel egyszerre két marketing fogást is alkalmazni szándékozom, először a vevő fejében a céggel kapcsolatban a minőség szó, mint jelző hely elfoglalását és összekapcsolását a céggel, másodszor pedig az egészet tekintve egy szlogen, amely kevesebb, mint 7 szóból áll így még a könnyen megjegyezhető kategóriába esik és hivatott szolgálni a vállalati arculatot is. Folyamatosan és jól fejlődő vállalkozás lévén sok még a kiaknázatlan fejlesztési lehetőség. A belső kommunikációs modell alapvetően teljesen közvetlen, a növekedéssel és a vezetőség tehermentesítésére mindenképpen megfontolandó a menedzsment bővítése legalább egy olyan központi a vidéki üzlethálózatot vezető – felügyelő személlyel, akire az üzlethálózat napi operatív kérdéseinek megválaszolását, illetve a boltok alapvető szakmai támogatását átvállalhatja tőlük. A vállalkozás marketingje rengeteget fejlődött az elmúlt években, nem véletlenül, hiszen a marketing menedzsment napi szinten történő megvalósítását ez idő alatt már nem az ügyvezetőnek kell ellátnia. Egyre több a kezdeményezés különféle eszközökkel a célkitűzések megvalósítására, de a lehetőségek még messze nincsenek kiaknázva, hiszen a vállalkozás jó ütemben fejlődik, erre a területre mégsem helyezett nagy hangsúlyt fennállásának nagyobb idejében. Első sorban a vállalati arculat alaposabb kialakításával és a cég közvetlen hatáskörzetében több modern formában lehetne a Rextrát megismertetni az emberekkel. A megismertetéssel és az arculat erősítésével az imázs is kedvező eredményeket produkálhat megtérítve az effektív nem túl nagy befektetést. Különféle marketingkommunikációs kampányokra építve a stratégiát a várható eredmény, megfelelő piackutatással megalapozva szinte előre garantálja a várható kívánt hatást. Természetesen a stratégia megvalósítása a sales – marketing csoport által részletesen kidolgozott marketing – kampány terven alapulna, amelynek bár megvalósításához szükséges a tulajdonos hozzájárulása, megfelelően alátámasztott, valós piaci felmérésekkel és statisztikákkal az eredmény nem nagyobb kockázattal feltételezhető, mint az üzlet bármely más területén hozott döntések eredménye. Összegezem a szakmai gyakorlat során szerzett tapasztalatokat, amelyeket a gyakornoki munka során megszereztem, illetve kiemelek néhány a képzés során tanult, megszerzett tudást és képességet, amelyeket a szakmai gyakorlat alatt a leghasznosabbnak tapasztaltam. Szerencsésnek érzem magam, hogy olyan emberektől tanulhattam és dolgozhattam együtt mind az egyetemen és a szakmai gyakorlatom során, akiktől rengeteget lehetett és még sokat fogok is tanulni. A szerencse nem más, mint a felkészültség találkozása a lehetőséggel. Az egyetemen tanult közgazdasági, kereskedelmi és marketing fogalmak, technikák és ami talán a legfontosabb gondolkodás és szemlélet mód kiváló alapnak bizonyult és eredményesen megváltoztatta a világ működéséről alkotott képemet annak érdekében, hogy jobban, reálisabban láthassam mi történik körülöttem. A szakma alapismeretei minden bizonnyal nélkülözhetetlenek a területen elérni kívánt célok elérésének érdekében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ISO minőségbiztosítási rendszer, belső kommunikáció fejlesztése, business marketing, kommunikációs csatornák, marketingkommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 29. 19:45 |
Utolsó módosítás: | 2020. Nov. 29. 19:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |