Az ellátási lánc menedzsment, A kiszolgálási színvonal fejlesztése ömlesztett gabona szállítmányozásban

Demeter Anett (2020) Az ellátási lánc menedzsment, A kiszolgálási színvonal fejlesztése ömlesztett gabona szállítmányozásban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat - Demeter Anett.pdf]
Előnézet
PDF
Záródolgozat - Demeter Anett.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Beolvasott_20200524.pdf] PDF
Beolvasott_20200524.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom elkészítésének folyamata alatt megerősítést nyertem a problémának vélt állításaim valósságáról. Egy szállítmányozó cég információt nyújt, de mindezt csak úgy tudja pontosan megtenni, ha ő is megfelelő adatokhoz jut. Így működik az ellátási lánc tagjaként. Ahhoz, hogy ne essen zavar a láncolatban, muszáj minden felmerülő problémát orvosolni, ami nem a cég mulasztásából fakad, továbbá elkerülni azt, ami igen. Az úgynevezett hibafaktort kell minimalizálni. Mindezhez szoros együttműködésre van szükség azzal, akitől kapjuk és azzal, akinek adjuk a munkát és a közreműködőkkel is, mint például egy rakodóhely.           A kiszolgálási színvonal elemeivel kapcsolatban arra jutottam, hogy a kiválasztott, a cégre vonatkozóak közül van olyan, amivel kevesebb a probléma és van olyan, ami fejlesztésre szorul.           A jobb elemek közé tartozik a mennyiségi pontosság, az üzemzavar kezelése és a logisztikai rendszer rugalmassága. Ezeknél az elemeknél vettem észre azt, hogy kisebb arányban kell javítani őket.           A fejlesztésre szoruló elemek az időbeli pontosság, a rendelési információ és a dokumentáció minősége. Ha az elejéről indulunk a folyamatnak, a megbízókkal kell szorosabb kapcsolatot tartani, hogy elérjük a pontos és időben érkező információkat a megrendeléssel kapcsolatban. Ezután ezt az információt jól kel továbbadni belső körökben és a külső résztvevőknek is. Hiszen a szállítmányozó a híd, ami segíti az áru eljutását a rendeltetési helyére a tudásával és közreműködésével.           El kell érni alvállalkozók pontosságát. Ha ők időben és minőségben is megfelelően küldik be a szükséges fuvarpapírokat, a számlásás is könnyebben és pontosabban folyna. Szigorítani kell a szerződések betartásában.           A belső folyamatokat, azaz a kollégák egymás közti együttműködést is fejleszteni kell. Sokat segítene egy speciális csapatépítő tréning vagy esetleg egy folyamatos megbeszélés sorozat minden egyes divízióval és adminisztrációval, ahol beszámolhatnak észrevételeikről és személyesen, a vezetőik jelenlétében megbeszélhetik a felmerülő észrevételeket.           Összességében a kiszolgálási színvonal és az értékláncban betöltött szerep kisebb lépésekkel már fejleszthető. Az esetlegesen felmerülő súlybéli problémákat például vagonrakodásnál több szúrópróbaszerű próbaméréssel lehetne kiküszöbölni, így kisebb lenne a túlrakás vagy súly alá rakás aránya.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Renner Péter
NEM RÉSZLETEZETT
Mestertanár, Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék, KKK
Balla Tamás
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ellátási lánc - ellátó hálózat, fejlesztés, gabonafélék, kiszolgálás, szállítmányozás, áruszállítás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:44
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:44
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27388

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet