A Schneider Autóház Kft. értékesítési és marketingstratégiája

Boár Fanni Kitti (2020) A Schneider Autóház Kft. értékesítési és marketingstratégiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat - Schneider Kft..pdf] PDF
Szakdolgozat - Schneider Kft..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Boár Fanni Kitti-Nyilatkozat-2020.05.25.pdf] PDF
Boár Fanni Kitti-Nyilatkozat-2020.05.25.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (572kB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság egy termék értékesítési kulcsa maga a marketing. Éppen ezért választottam ezt a témát, ugyanis ahhoz, hogy egy terméket megfelelően, úgy hogy annak eredménye is szülessen kellően tudjunk értékesíteni, muszáj nagy hangsúlyt fektetni a marketingre. Egy termék előállításánál, ha a minőségre sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk, mint magára a kedvező árra. a nyereségünk is megnövekszik. Éppen ezért választottam egy olyan céget a szakdolgozatomhoz, melyekre az előbb említett állítások igazak. A vállalat maga, a Schneider Autóház Kft. Profilját tekintve autó értékesítéssel, illetve szervizzel foglalkozik. Összesen hat márka büszke tulajdonosa. Ezek a BMW, MINI, Mazda, Volvo, Fiat és Toyota. A cég tulajdonosa egy vezető luxusmárkának is és ezzel szemben egy sokkal megfizethetőbb árkategóriás márkakereskedésnek is. Éppen ezért volt számomra érdekes összehasonlítani a különbségeket egyes márkák értékesítésénél. A dolgozatom tárgyalása során végigvezetem az olvasót azokon a problémákon, stratégiákon és versenyhelyzeteken, melyek igazak egy olyan vállalatra, amely autó értékesítéssel foglalkozik. Az első fejezetemben bemutatom a cég által kialakított vállalati stratégiát, kitérek bővebben a cég tevékenységeire, valamit bemutatom jelenlegi helyzetét. Ezen felül kitérek a makró környezet és mikrokörnyezet vizsgálatára. A környezeti tényezők vizsgálatához a SWOT elemzést alkalmaztam, amely minél objektívebb helyzetmegítélés alapján a piac szereplőinek versenyerejét határozza meg. Mikro környezet elemzéshez a Porter-modellt fogom alkalmazni. Ahhoz, hogy bemutassam azokat a személyeket vagy csoportokat, akik érintettek a vállalkozásban, a Stakeholder-elemzést fogom alkalmazni. Megvizsgálom az autóipar piaci helyzetét is, melyről általánosságban is szót ejtek, illetve külön a Schneider Autóház Kft-re kitérve is elemzem. Végül, az első fejezet befejezéseképpen a piaci versenyhelyzetet vizsgálom meg. A második fejezetben a marketing alapvető működését fogom analizálni. Ebben a részben a céget a Marketing-mix alapján fogom tanulmányozni. Mind a négy pontra kitérek, ezek a termék (Product), ár (Price), Értékesítési hely (Place), Értékesítési kommunikáció (Promotion).  A harmadik fejezetemben az online marketing lehetőségeire térek ki a vállalattal kapcsolatban. A Schneider Autóház Kft. jelentősen nagy hangsúlyt fektet az online marketing fontosságára. Megvizsgálom az online marketing szerepét az autóiparban, illetve külön a Schneider Autóház Kft. honlapján, és online platformjain keresztül. Kitérek a fejezet utolsó pontjában az online értékesítésre is, hogy a cég hogyan használja ki ezt a modern világ adta lehetőséget. Szakdolgozatom során a Schneider Autóház Korlátolt Felelősségű Társaság helyzetét elemeztem több modellen keresztül, elemeztem a marketing-mix alapján a cég helyzetét, illetve az online értékesítés lehetőségeit vizsgáltam meg. A vállalat Pécsen, Baranya megye székhelyében tevékenykedik, mely hat különböző autómárka értékesítésével foglalkozik. Mindennek az alapja az elméleti háttér, éppen ezért minden egyes pontnál először ezt vizsgáltam meg, majd ezután tértem ki külön a vállalat helyzetét tekintve és az autóipar piaci helyzetét tekintve egyaránt. Az első fejezetben a Schneider Autóház Kft-t mutattam be, majd helyzetét vizsgáltam meg, mind makró és mind mikro környezet alapján. Alkalmaztam a Porter-féle öttényezős modellt és a Stakeholder-elemzést a részletes elemzés érdekében. A makró és mikro környezet elemzése után kitértem a vállalat nézőpontjából a piaci verseny elemzésére. A piaci verseny elemzése érdekében a SWOT analízist alkalmaztam, mely segített részletesebben bemutatni a vállalat erősségeit és gyengeségeit a hazai autóipar piacán. Mindezek után kitértem a vállalat szempontjából a marketing alapvető működésének elemzésére. A 4P segítségével sikeresen megvizsgáltam a vállalat helyzetét. Kiemeltem magát a terméket, mely arra szolgált, hogy a Schneider Autóház Kft. által értékesített terméket, illetve magát a szolgáltatást tudjam bemutatni részletesebben. Az árstratégia és az értékesítési hely bemutatása és megvizsgálása érdekében kiemelte a vállalat azon luxusmárkáját, mely a legnagyobb bevétellel bír. A második fejezetem végén, pedig az értékesítési kommunikációt analizáltam a vállalatnál. Mivel a vállalat nagy hangsúlyt fektet az online értékesítésre, éppen ezért tanulmányoztam a vállalat online lehetőségeit. Kitértem külön az autóipar szerepére az online marketingben, illetve bemutattam a Schneider Autóház Kft. honlapján, melyen az online értékesítés zajlik. Szakdolgozatom utolsó fejezete az egyéni munkáim bemutatásáról szólt. Ebben a fejezetben beszéltem bővebben az általam elvégzett feladatokról, mind online, mind offline marketing területeken. Bemutattam, ezáltal a gyakorlatban is, hogy a vállalat milyen online lehetőségeket helyez előtérbe, illetve milyen offline marketing lehetőségeket alkalmaz.    

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: SWOT-elemzés, autóipar, autóértékesítés, marketingstratégia, online értékesítés, árstratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:44
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet