Farkas Anna (2020) Facebook csoportok jelentősége a közösségi médiában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
ZÁRÓDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BUDAPESTI-GAZDASAGI-EGYETEM.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (285kB) |
Absztrakt (kivonat)
Próbáltam úgy összeállítani projekt munkámat, hogy az ésszerűen legyen felépítve, a cím és az iromány összhangban legyenek, a kutatásom elérje a célját, legyen valami eredménye, amiből következtetéseket tudunk levonni és ezzel egyúttal akár javaslatot is tudok tenni a jövőre nézve, de célom volt az olvasó érdekeltségének felkeltése is. Igen, ám de hogyan is jött az ihlet a címhez? Nagyon egyszerű a válasz: A szakmai gyakorlatomat olyan cégnél végeztem ahol online marketinggel foglalkoztunk. Maga a cég szépségipari kisvállalkozók marketing stratégiáját állította fel. Nagyon sok ügyféllel dolgoztunk így sok kreativitást igényelt amellett, hogy a saját oldalainkat is kezelni kellett. Hirdetéseink/tippjeink nagy része Facebookon történt kiváltképpen Facebook csoportokat használunk. Illetve a szakmai helyemen a munkaköröm rávilágított a Facebook adta lehetőségekre, manapság mennyire használják ezt ki vagy mennyire vélik az emberek felfedezni az újdonságokat. Elsősorban dolgozatom a Facebook csoportok jelentőségéről fog szólni a közösségi médiában. Úgy éreztem néhány fogalom még az elején magyarázatra szorul. Próbáltam a ténylegesen szükségeseket összeválogatni egy csokorba. Továbbá bemutatom gyakorlati helyemet. Milyen szerepet töltünk be a Facebookon, hogyan és miképp alkalmazzunk stratégiákat a Facebookon illetve mi hogyan kommunikálunk a Facebook csoportokon keresztül, nem csak a saját csoportunkban, hanem más hasonló témakörű csoportokban. Mindenképpen szerettem volna egy Primer kutatást bele illeszteni projekt munkámba, hiszen adta a címem szinte a lehetőséget. Manapság kérdőívet „Egy” nagy közösségi felületen szoktak megosztani az emberek nem máshol, mint a sokszor említett Facebookon. Itt tudjuk a leghamarabb elérni a legtöbb embert így egész gyorsan kaphatunk választ kutatásainkra. Végére hagyva a leizgalmasabb részt kutatásom eredményét, ennek elemzését, ebből levonva a tanulságot. A dolgozatom végén összefoglalnám a legfontosabb pontokat, összegezném az eredményeket és egy szép keretet adva lezárnám. Amennyire tudtam rajta voltam a képes illusztrációkon is , hiszen sokkal nagyobb élményt tud úgy nyújtani az olvasónak az elképzelésben. Nagyrészt saját munkám van benne úgy 90%-ban és azon felül 2-3 kép ami nem saját forrás. Törekedtem a munkám során sokat magamból átadni és csak a legszükségesebb szakirodalmakat használni inkább a saját gondolataimat helyeztem előtérbe. Összességében a kutatás elérte célját. Összefoglalom miért is gondolom ezt. A témám nem volt mint a Facebook csoportok a közösségi médiában. Átfogó képet alkottam a címben szereplő összes fogalomról a szakirodalmi jegyzékben. Ezáltal az olvasó már nagyjából tisztában lehet a fontosabb fogalmi kérdésekkel. Majd betekintést adtam a gyakorlati helyemen levő munkáinkról. Magáról a cégről körvonalaztam egy képet.Ami által az olvasó teljes betekintés nyerhetett a munka folyamatokba. Megismerkedhetek az online közösségi felületekkel, számos közösségi oldalt mutattam be. Készítettem egy kvantitatív kutatást, amely segített nekem, hogy jobban rá lássak arra, hogy a közösségi felületek közül a legjelentősebb felület igenis a Facebook . Ezen felül nagyon sokan használjak a csoportokat, mind szimpla baráti 2 beszélgetésekre , események szervezésére vagy akár ügyfél kör kiépítésére is alkalmas. Ez után kérdésről-kérdésre elemeztem a kitöltők adta válaszokat. Próbáltam azért saját élményeimet bele fűzni úgy az egész dolgozat írása során, hogy személyesebb hatást érjek el ezzel. Talán ez által könnyebben lehet érvényesülni a gondolatmenetemmel. Nem mindig egyszerű, tudom, de a végére általában minden értelmet nyer. A dolgozat írása során úgy éreztem nagy utat jártam be az írás kezdetétől hiába gondoltam, hogy én már nagyon sok mindent tudok a közösségi oldalakról vagy a Facebook csoportokról. Hiszen azért java részt a gyakorlat alatt a csoportok kezelésével voltam elfoglalva, mégis találtam nagyon sok érdekes dolgot miközben rá is döbbentem dolgokra, amik egyébként a szemem előtt voltak. Gondolok itt olyanokra, hogy nem mertem volna fogadásokat kötni arra a statisztikára, hogy a megkérdezettek több mint 60% megfogad tanácsokat valamilyen csoport által. Ennyire számít napjainkban mit és hogyan és hol írjuk. Úgy vélem nagyon nagy élmény volt ennek a projekt munkának a megírása, sok jó tapasztalattal tudom zárni az elmúlt két évemet így az egyetemen, de szerencsére nem kell sokáig félre tennem a könyveket. Szeptembertől folytathatom, de már alapképzésen. Így nem megyek messzire és nem végleges a búcsú. Még egyszer köszönöm az összes tanáromnak akik hozzájárultak munkám sikerességéhez legfőképpen külön köszönet Mezőné Oravecz Titanilla tanárnőnek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | cégstratégia, elektronikus reklám, facebook, kommunikáció, kérdőíves felmérés, közösségi média, média, opciós stratégiák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 29. 19:44 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 18. 16:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |