A Fehérvári Fesztivál Kft külső kommunikációja és javaslattétel fejlesztésre

Gorisevszki Emerencia (2020) A Fehérvári Fesztivál Kft külső kommunikációja és javaslattétel fejlesztésre. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A Fehérvári Fesztivál Kft külső kommunikációja és javaslattétel fejlesztésre.pdf] PDF
A Fehérvári Fesztivál Kft külső kommunikációja és javaslattétel fejlesztésre.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (890kB)
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz-2.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz-2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (123kB)

Absztrakt (kivonat)

Fontos volt számomra, hogy egy olyan témát válasszak záródolgozatom tárgyaként, amely mindenki számára érdekes és nem utolsó sorban aktuális. Már fiatal korunktól kezdve rendszeresen eljárunk szórakozni, akármit is jelentsen számunkra ez a szó. Ki koncertekre, ki házi- vagy szórakozóhelyek által szervezett bulikba vagy akár színházba jár, mindenki életében fontos szerepet tölt be a kikapcsolódás. Ebből adódóan kiemelt fontosságúak a szórakoztatóipari egységek, amelyek lehetővé teszik számunkra a kellemes időtöltést. Azonban egy sikeres szórakozóhely működtetéséhez nélkülözhetetlen a megfelelő marketingstratégia kialakítása, illetve marketingkommunikáció – Ezen dolgok kialakításába és alkalmazásába nyerhettem betekintést szakmai gyakorlatom alatt a Fehérvári Fesztivál Kft-nél, amely nem csak a FEZEN Fesztivál szervezésével, hanem két klub, a Petőfi Kultúrtanszék és a FEZEN Klub üzemeltetésével is foglalkozik. A záródolgozatom célja tehát, hogy megvizsgáljam Székesfehérvár két vezető szórakozóhelyének külső kommunikációját és összehasonlítsam az általános fogyasztói igényekkel/preferenciákkal, illetve javaslattétellel segítsem jövőbeni fejlődésüket. Ehhez először áttekintettük a szükséges elméleti részeket. Megnéztük mi az a kommunikáció és marketingkommunikáció, szó esett a marketingkommunikációs eszközökről, az arculat és imázs különbségéről, a közösségi média szerepéről a marketing kommunikációról és arról, hogy hogyan épül fel, illetve lehet sikeres egy szórakozóhely marketingje. Ezt követően bemutattam az elemezni kívánt Fehérvári Fesztivál Kft cégtevékenységét, az általuk üzemeltett két szórakozóhelyet és azok kommunikációját. A Petőfi Kultúrtanszék 2017-ben nyitotta meg kapuit, a régi Petőfi mozi helyén. A tanszék Székesfehérvár egyetemi klubja, fiataloknak rendezvényhelyszín a történelmi belváros szívében, míg a FEZEN Klub 2006-os nyitása óta több ezer koncertnek és zenei eseménynek adott otthont. Nyitása után röviddel státusszá vált a „FEZENben játszani.” A több mint 700 fős befogadóképességgel rendelkező szórakozóhely mára a Dunántúl legnagyobb, rendezvénytartási engedéllyel rendelkező rendezvényhelyszíne. Itt beszéltem arról, hogy milyen a klubok arculata, online megjelenése és kommunikációja, valamint a jelenlegi hirdetési módszereikről is szót ejtettem. Kiderült továbbá pár gyengesége is a kluboknak, amelyekről a későbbiekben írtam. A következő nagy fejezetben a primer kutatásom eredményeit elemeztem, amely az általános szórakozási szokásokkal, valamint pár kommunikációs kérdéssel foglalkozott első felében, másodikban pedig a Petőfi Kultúrtanszékkel és a FEZEN Klubbal kapcsolatos kérdéseket tettem fel. A kérdőívem elsősorban Fejér megyei, illetve Pest megyei lakosok töltötték ki. Megtudtuk, hogy az átlagember havi szinten jár el éjszakai szórakozásra, alkalmanként csupán egy helyre; valamint arra is fény derült, hogy a klubokat nem látogatják rendszeresen. Ezek alapján állítottam össze a javaslattételem, amelyben összefoglaltam a véleményem arról, hogy hogyan alakíthatnánk ki egy, a szórakozóhelyhez hűbb látogatókört, illetve kitértem benne a közösségi média fontosságára is. Összegezve tehát úgy gondolom, sikerült elérni záródolgozatom célját, és hatékony, érdekes módon mutathattam be és elemezhettem a Fehérvári Fesztivál Kft. szórakozóhelyeinek kommunikációját.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Harsányi Dávid
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Székesfehérvár, kommunikáció, kommunikáció fejlesztés, kérdőív, közösségi média, marketingkommunikáció, szórakozóhely
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:44
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet