Marketingkommunikáció a magyar gyógyszeriparban

Gál Anna (2020) Marketingkommunikáció a magyar gyógyszeriparban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Marketingkommunikáció a magyar gyógyszeriparban_GA.pdf]
Előnézet
PDF
Marketingkommunikáció a magyar gyógyszeriparban_GA.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of NYILATKOZAT-GÁL ANNA.pdf] PDF
NYILATKOZAT-GÁL ANNA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (197kB)
[thumbnail of Kérdőív-Gál Anna.pdf]
Előnézet
PDF
Kérdőív-Gál Anna.pdf

Download (610kB) | Előnézet
[thumbnail of Marketingkommunikáció a magyar gyógyszeriparban plágiumszűrése.pdf]
Előnézet
PDF
Marketingkommunikáció a magyar gyógyszeriparban plágiumszűrése.pdf

Download (5MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Szinopszis Gál Anna Kereskedelem és Marketing FOSZK Nappali munkarend   Az emberek egészsége, a betegségek megelőzése, helyreállítása egy szüntelenül fennálló kérdéskör, így hát az is, hogy mik azok az eszközök, amelyek rendelkezésünkre állnak a gyógyuláshoz. Az orvoslás, és a kémia egymásra találásának köszönhetően a gyógyászat nagy iramú fejlődésnek indult, egyre nagyobb igény lett a gyógyszerekre. A modern gyógyszerészet sok olyan betegség gyógyítását teszi lehetővé, amely egy évszázada elképzelhetetlen volt. A kutatásokra, és az iparág fejlesztésére hatalmas összegeket fordítanak. Ennek révén több millió ember nyeri vissza egészségét, és a gyógyszergyárak is jól jövedelmező termékekhez jutnak. A gyógyszeriparban hatalmas befektetések vannak. Egy új termék bevezetése nagyon időigényes – fejlesztés, klinikai kísérletek, törzskönyvezés –, de a várható profit is ennek megfelelően magas. (Bartalos,2007) A témaválasztásom szakterületét illetően egyértelműen befolyásolt az érdeklődés a gyógyszeripar iránt, és az a családi vonatkozás is, miszerint a nagyszüleim gyógyszerészettel foglalkoztak, és sokszor a gyógyszertárunkban töltöttem az időmet Mamának segítve, míg a szüleim dolgoztak. A választásomat az is inspirálta, hogy én is a gyógyszeriparban dolgozok, így pedig lehetőségem volt rálátni a partnercégekkel való együttműködési folyamatokra, rendezvények szervezésére, céges webes rendszerekben zajló folyamatokra. A dolgozat megírásával az elsődleges célom az, hogy ismertessem azt, hogy milyen marketingkommunikációs eszközöket használnak a magyar gyógyszeriparban, illetve, hogy kvantitatív kutatással, ezen belül pedig online kérdőíves formában felmérjem, hogy milyenek a fiatal generációk vény nélkül kapható gyógyszerfogyasztási szokásai, és mik azok a befolyásoló eszközök, amik rájuk leginkább hatnak. Záródolgozatomban bemutattam, hogy melyek azok a marketingkommunikációs eszközök, amiket a gyógyszeripar a vényköteles és a vény nélkül kapható gyógyszerek esetében használ, illetve egy primer kutatást végeztem, mellyel célom az volt, hogy felmérjem, hogy a megkérdezettek milyen gyakran szednek vény nélkül kapható gyógyszereket, vitaminokat, és ezeknek a termékeknek a megvásárlásánál mi játszik a legnagyobb szerepet. Kutatásomból kiderült, hogy a legnagyobb befolyásoló szerepe a családtagoktól, barátoktól, ismerősöktől szerzett információnak van. A reklámok vásárlásra ösztönző hatása csökken, köszönhetően a médiumok számának rendkívüli növekedése miatt. A nézők és az olvasók figyelméért óriási verseny folyik, ami ezt a figyelmet nagyon megosztottá teszi. Úgy gondolom, hogy ezért sokkal célzottabb médiatervezési stratégiát igényelnek a termékek, ami drágább, azonban személyre szabottabb és hatékonyabb lehet. A gyógyszerészeknek is még fontosabb szerepük lesz a közeljövőben, hiszen az emberek egyre többet fognak tudni a gyógyszerekről, s ezáltal egyre többet kérdeznek majd, és változó igényekkel fogják megkeresni a gyógyszerészeket. Az OTC-gyógyszermarketing legfontosabb helyszíne pedig a gyógyszertár lesz, ezalatt értem az online patikákat is. Meglátásom szerint a gyógyszertárakat is már-már úgy kell kialakítani, mint egy hipermarketet, hogy minél inkább a vásárlók igényeihez igazodjon. Ez látható már a Benu gyógyszertáraknál. Bárhogy is változik a világ kommunikációs vonulata, a személyes kapcsolat továbbra is meghatározó szerepet fog vállalni a vállalat marketingstratégiájában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Magyarország, felmérés, gyógyszeripar, marketingkommunikáció, otctermékek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:44
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:44
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27378 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27378 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27378

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet