A marketing, mint emberi cselekvés, minden eladásban érdekelt piaci szereplő, legyen az kiskereskedelmi egység vagy nagy üzletlánc, szerepet tölt be az eladási mutatók javításában

Farkas Zsófia (2020) A marketing, mint emberi cselekvés, minden eladásban érdekelt piaci szereplő, legyen az kiskereskedelmi egység vagy nagy üzletlánc, szerepet tölt be az eladási mutatók javításában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat végleges.pdf] PDF
szakdolgozat végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BUDAPESTI GAZDASAGI FGYETEM.pdf] PDF
BUDAPESTI GAZDASAGI FGYETEM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (180kB)

Absztrakt (kivonat)

BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM KÜLKERESKEDELMI KAR KERESKEDELEM- MARKETING KÉPZÉS FOSZK MUNKAREND MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ SPECIALIZÁCIÓ       A marketing, mint emberi cselekvés, minden eladásban érdekelt piaci szereplő, legyen az kiskereskedelmi egység vagy nagy üzletlánc, szerepet tölt be az eladási mutatók javításában         Belső konzulens: Dr. Totth Gedeon Készítette: Farkas Zsófia         Budapest, 2020 A szakdolgozatom szerkezeti felépítését, az elveket, amiket követtem a megvalósítás során, a következő sorok tartalma jelenít meg.   Az építészet területén alkalmazott szerkezetet, mint modellt használva építettem fel a dolgozatot, a modell, pedig a kétkonzolos tartószerkezet. A konzolok úgy épülnek fel, mint egy puzzle, azaz kis képkockákból, de hogy mely képek a tartószerkezet anyagában a vasalatok, és melyek a beton anyagát alkotó cement, kavics és víz, nos ezt eldönteni egy másik szakdolgozat, tanulmány lenne hivatott. Szakdolgozatom témája az eladásösztönzés és annak különböző fajtái, nagyvállalat (üzletlánc - és kisvállalkozás (családi vállalkozásként üzemeltetett kiskereskedelmi egységben) A kövekező kérdésekre szeretnék majd választ adni munkám során. Milyen promóciós megoldásokkal próbálják a vállalatok befolyásolni vevőik döntését? Milyen mértékű/értékű kedvezményt, ajándékot kínálnak a vásárlóiknak? Mennyi ideig alkalmaznak egyes promóciós megoldásokat? Milyen módon juttatják a fogyasztók tudtára az akciókat? Milyen céllal nyúlnak az ösztönzési technikákhoz? Mennyire domináns a pénzügyi kedvezmények közül a leértékelés alkalmazása? A legfontosabb kérdés pedig, hogy mennyire alkalmaznak hasoló eszközöket az eladás növelése érdekében. A fogyasztók többségét érdekli, hogy mennyit is költ egy adott termékre, mennyire akciós, így véleményem szerint az emberek többsége „promóció vadásznak” mondható. A márkahűség szerepe csökkenhet, ha valahol máshol sokkal jobb áron találunk, hasonló, ha nem azonos terméket. Egy jól kidolgozott reklámkampány megnövelheti az eladást, ha jól központosított az akcióval, eredményes figyelem felkeltést érhet el a vásárlók körében. Nagyon fontos, hogy olyan marketingkommunikációs eszközöket használjunk, amelyekkel a többi vállalat kampányától kitűnőbb, figyelem felkeltőbb legyen. Szakdolgozatomban szeretném részletesen megismertetni azt, hogy fontos szerepe van ezeknek az eszközöknek a kereskedők és a fogyasztók szempontjából a világban. Az eladásösztönzés bemutatása után egy kereskedelmi céget szeretnék bemutatni, amik olyan nagyra nőtték ki magukat, hogy a világ összes pontján megtalálhatók ez pedig az Inditex. A következőben pedig a gyakorlati helyemet szeretném bemutatni. A kisboltok eladásösztönző stratégiájának kialakításánál fontos szegmens az eladók személyiségének ismerete, de a bejáratott üzlet további forgalomnövelésében szerepe lehet a vásárlói kör személyiségjegyeinek felismerése. Az üzlet egy családi vállalkoztatásban üzemeltetett kisbolt, alapvető élelmiszerek, vegyiáruk, italáruk, és más, a helyi vásárlók igényeit kielégítő termékek eladásával foglalkozó kereskedelmi egység. A kisbolt megnyitásánál figyelembe vett információk, rendszerek: A kisbolt lakókörnyezetben való elhelyezése, megjelenése, előzetes versenytársak felmérése, vársálói igények, szokások felmérése. A kisbolt mindennapjaiban az eledói attitüdök korrelációban vannak az eladást ösztönzö rendszerekkel, figyelemmel kísérik a vásárlói igényeket, s megpróbálnak flexibilitást biztosítani a reakcióban, természetesen köszönhető ez a pozitív interperszonális kapcsolatoknak. Az eladás ösztönzésében hatást gyakorol az árukapcsolás, a termékek stratégiai pontokra való elhelyezése, az azonos korosztálynak, azonos termékcsaládok (cukorkák csokoládék) egy halmazban való megjelenítése. A frontvonal (cassa pult) termékskálájának megszervezése. Jelentős szerepe van az extenzív eszközök értéknövelő stratégiában való megjelenítése, kisebb mértékben fordul elő értékesítést növelő eszközként az intenzív módszer. Az eladást ösztönző szerepe van, az országos médiában, online felületeken megjelenő termékek reklámjának, amennyiben ezeknek a termékeknek az értékesítése jelen van a kisbolt áruskálájában.      

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eladás - értékesítés, eladási mutatók, kiskereskedelem, marketing, nagykereskedelem, ösztönzés, üzlet
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:44
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet