Bokor Bence (2020) A Badacsonyi borvidék pincészeteinek marketingmix elemzése a Gilvesy Pincészeten keresztül szemléltetve. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Bokor_Bence_BGE_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bokor_Bence-nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (549kB) |
Absztrakt (kivonat)
SZINOPSZIS A BADACSONYI BORVIDÉK PINCÉSZETEINEK MARKETINGMIX ELEMZÉSE A GILVESY PINCÉSZETEN KERESZTÜL SZEMLÉLTETVE KERESKEDELEM ÉS MARKETING MARKETINGMENEDZSMENT Készítette: Bokor Bence Belső Konzulens: Dr. Kopcsay László Az egyetemi éveim alatt egyre inkább kezdett érdekelni a borkészítés és a bor értékesítés folyamata, ezért döntöttem úgy, hogy a bormarketinget fogom témául választani a szakdolgozatom elkészítéséhez. A szakdolgozatom célja az volt, hogy betekintést nyerjek nemzetközi, illetve a magyar borpiac helyzetébe, illetve bemutassam a Gilvesy Pincészet marketing tevékenységét a marketingmix 7P-je segítségével. Ehhez segítséget kaptam a pincészet tulajdonosától Gilvesy Róberttől. A világ borpiacának elemzése során leginkább a 2017 és 2018 közötti bortermelésben és borkereskedelemben való változásra koncentráltam. Ezt követően az Európai Uniót, majd Magyarországot vizsgáltam hasonló szempontok alapján. Ezután a bormarketing jelentését és jelentőségét fejtettem ki, majd ezt követően rátértem a dolgozatom legfontosabb részére a Gilvesy pincészet elemzésére. Először bemutattam a cég történetét és ideológiáját, majd a szőlészet oldaláról fontos környezeti tényezőket ismertettem. Ezt egy SWOT analízis követte, ahol a cég erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit szemléltettem. Végül pedig tértem rá a Gilvesy Pincészet marketingmix elemzésére, amely során mind a 7P minden elemét külön-külön megvizsgáltam. A termékpolitika esetében azt lehet kijelenteni, hogy kizárólag borokat értékesítenek és saját rendezvényeket szerveznek, de a vállalkozás törekszik arra, hogy a jövőben más vendéglátói szolgáltatási lehetőségeket is biztosítsanak az odaérkezők számára. A vállalkozás emellett a minőségre teszi a hangsúlyt, ezért arra törekszenek, hogy mind a szolgáltatások, mind a borok terén a legjobb kvalitást nyújtsák. Az árpolitika kapcsán az mondható el, hogy az árat a minőség és a piac határozza meg a leginkább. A Gilvesy Pincészet az árképzés során a konkurens cégek árait veszi alapul. Ugyan a cég még nem rendelkezik magas presztízzsel a piacon, azonban a minőséggel kompenzálva, a termékeiket közepes árkategóriába lehet sorolni. Az értékesítési csatorna esetében azt állapítottam meg, hogy a vállalkozás nagy erőforrást fektet az exportba. A vállalkozás összesen 6 külföldi országban rendelkezik partneri kapcsolattal. Ami a belföldi értékesítést illeti, a pincészet igyekszik kihasználni az értékesítési csatorna legtöbb elemét. A helyszíni és online értékesítésen kívül a legjelentősebb eladásokat a Bortársaság partnerségén keresztül érik el. A marketingkommunikációt vizsgálva arra jutottam, hogy a cég – mint más pincészetek is – a BTL eszközeit tartják a leghatékonyabbnak, ezen belül is a borral kapcsolatos rendezvényeken való részvételt, illetve a szájreklámot részesítik előnyben. Fontos kiemelni az online marketinget is, ugyanis a közösségi oldalak a mai világban elengedhetetlen kommunikációs csatornákká váltak. A tárgyi elemek közül a birtokon álló épületet és az ahhoz tartozó kerthelyiséget emeltem ki, amelyek plusz élményt és kényelmet biztosítanak a vendégek számára. Az emberi tényezők kapcsán azt állapítottam meg, hogy a cég kevés alkalmazottal működik. Mivel ebben a szakmában a legtöbb munka szezonális, így fontos, hogy mindenki több feladatkörből is ki tudja venni a részét. A folyamat során elmondható, hogy a szakértelmet, a kommunikációt és a minőséget tartja fontosnak a pincészet. Arra törekednek, hogy a vendégeknek a lehető legjobb szolgáltatásban legyen részük, azonban ez rengeteg energiába és tervezési időbe kerül. Az marketing mix elemzésből összességében azt állapítottam meg, hogy Gilvesy Pincészet egy remek ütemben fejlődő vállalkozás. Nyitottak az új lehetőségek felé és előszeretettel alkalmazzák a modern technikai eszközöket, amelyek nagyban hozzájárulhatnak, hogy a konkurens pincészeteket maguk mögé szorítsák. A verseny ugyan itthon is magas és a piaci részesedés alacsony, de a külföldön való értékesítés folyamatos lehetőséget biztosít az árbevétel és így a fejlődés növelésére is. A dolgozatom utolsó részében a magyar borfogyasztási szokásokat mértem fel a saját primer kutatásomon keresztül. Egy általam készített online kérdőívet használtam és a kapott adatokat diagramokon, illetve táblázatokon keresztül elemeztem. Ezt követően összegeztem az eredményeket és elfogadtam vagy elvetettem az általam megfogalmazott hipotéziseket. A dolgozatom egy összefoglalással zárult, amelyben összegeztem a leírtakat és levontam a következtetéseket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Badacsonyi borvidék, bormarketing, borpiac, marketingmix, pincészet, szolgáltatásmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 29. 19:43 |
Utolsó módosítás: | 2020. Nov. 29. 19:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |