A Sirha kiállítás marketingkommunikációja

Kiss Viktória (2020) A Sirha kiállítás marketingkommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A Sirha kiállítás marketingkommuniációja.pdf] PDF
A Sirha kiállítás marketingkommuniációja.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (918kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (510kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatomban a Sirha Budapest 2020, prémium nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítás és a Hungexpo marketingkommunikációját vizsgáltam. Ezen belül is a Hungexpo és a kiállítók eladásösztönző pormóciót és kommunikációját. Ezen kívül kitértem a közösségi média szerepére a kommunikációban a vásárok és kiállítások fogalmára, és hogy egy szakkiállításon mi lehet az oka, hogy megjelenik a nagyközönség. A Hungexpo Magyarország és a régió vezető kiállítás- és konferenciaszervező cégének nevezheti magát, amit az állandó kiállítási területének köszönhet. 2005-ben a GL-Events tulajdonába került, aki a terület fejlesztése mellett új lehetőségeket is adott, amivel eredményes lehetett. A Hungexpo két fő profillal rendelkezik a rendezvényszervezés tekintetében az egyik a saját kiállítások, a másik pedig a vendég kiállítások megszervezése. A saját kiállítások is két részbe bomlik: az üzleti jellegű rendezvényre (B2B) és a nagyközönségnek szóló rendezvényre (B2C). 2020-ban a látogatói szám a tavalyi évhez képest 12 százalékkal növekedett, így több mint 24.00 látogató volt kíváncsi az idei újdonságokra. Több versenyt és pályázat került megrendezésre, többek között a Sirha Budapest nemzetközi innovációs termékverseny, ahova 39 pályázat érkezett, amiben megmutathatták a résztvevők, hogy a két kiállítás közötti időszakban milyen innovációs termékeket/szolgáltatásokat vezettek be a piacra Megfigyelhető, hogy a kiállításon megjelenik kisebb számban a nagyközönség. Nem nagy számban, de mégis felvett egy kérdést, hogy miért jelennek meg egy ilyen szintű rendezvényen, amikor nem is ők a célcsoport, így a kiállítók nem igazán készülnek fel. A nagyközönség többségét alkothatta azok az emberek, akik csak hobbi szinten foglalkoznak a témával, nincsen képzettségük, csak érdekli őket a téma vagy akit érdekel ez a pálya, de szeretne megbizonyosodni az érdeklődése felől. A kiállítók eladásösztönzése a kereskedők felé eléggé változatos, hogy felkeltsék az érdeklődést. Több ár jellegű promóció, ipari berendezések rendelése esetén jelent meg, de voltak kuponok, amiket kinyomatott formában osztogattak. Információ jellegű promóciók, a cégek több nyomtaott kiadványt osztogattak, amik fontos információkat tartalmaztak a cégről, termékről vagy a szolgáltatásról. A kiállító kommunikációja leginkább a közösségi média felületén volt jelentősebb, ott gyakran, akár naponta osztottak meg információkat a kiállításon való részvételükkel kapcsolatban. A Hungexpo eladásösztönzése a kiállítóknak szólt. A visszatérő kiállítókat keresik fel először ajánlataikkal, vagy az leső standokkal. Kitűznek egy dátumot, ameddig kedvezményesen lehet a kiállításra regisztrálni, illetve szolgáltatásokat igénybe venni. A kommunikáció ebben az esetben is a közösségi médiában volt jelentős, ahol 2-3 naponta, de a kiállítás előtt naponta osztottak meg információkat a helyről, programokról és a kiállítókról. Úgy gondolom, hogy a Sirha kiállítás sikerességét nem szükséges vitatni. Összeségében elmondható a kommunikációról, hogy a közösségi médián tett megosztásokkal és hirdetésekkel több embert lehet elérni. A Sirha kiállítás esetében nem a legjobb választás lett volt egy hagyományos hirdetési eszköz, sokkal könnyebben tudták elérni direkt módon azt a réteget, akiknek szólt a szakkiállítás. Természetesen így is felkeltették azon csoportok figyelmét, akiket nem szakmai szempontból érdekelt a kiállítás. Rengeteg eladásösztönző és promóciós megoldásokat láthattunk, minden kiállító azt használta, amit optimálisnak gondolt, de mindenki több módszert használt a nagyobb siker elérésének érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Harsányi Dávid
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eladásösztönzés, kiállítás, marketing, vásár, ábrák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:43
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet