Kiss Viktória (2020) A Sirha kiállítás marketingkommunikációja. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A Sirha kiállítás marketingkommuniációja.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (918kB) |
|
PDF
Nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (510kB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatomban a Sirha Budapest 2020, prémium nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítás és a Hungexpo marketingkommunikációját vizsgáltam. Ezen belül is a Hungexpo és a kiállítók eladásösztönző pormóciót és kommunikációját. Ezen kívül kitértem a közösségi média szerepére a kommunikációban a vásárok és kiállítások fogalmára, és hogy egy szakkiállításon mi lehet az oka, hogy megjelenik a nagyközönség. A Hungexpo Magyarország és a régió vezető kiállítás- és konferenciaszervező cégének nevezheti magát, amit az állandó kiállítási területének köszönhet. 2005-ben a GL-Events tulajdonába került, aki a terület fejlesztése mellett új lehetőségeket is adott, amivel eredményes lehetett. A Hungexpo két fő profillal rendelkezik a rendezvényszervezés tekintetében az egyik a saját kiállítások, a másik pedig a vendég kiállítások megszervezése. A saját kiállítások is két részbe bomlik: az üzleti jellegű rendezvényre (B2B) és a nagyközönségnek szóló rendezvényre (B2C). 2020-ban a látogatói szám a tavalyi évhez képest 12 százalékkal növekedett, így több mint 24.00 látogató volt kíváncsi az idei újdonságokra. Több versenyt és pályázat került megrendezésre, többek között a Sirha Budapest nemzetközi innovációs termékverseny, ahova 39 pályázat érkezett, amiben megmutathatták a résztvevők, hogy a két kiállítás közötti időszakban milyen innovációs termékeket/szolgáltatásokat vezettek be a piacra Megfigyelhető, hogy a kiállításon megjelenik kisebb számban a nagyközönség. Nem nagy számban, de mégis felvett egy kérdést, hogy miért jelennek meg egy ilyen szintű rendezvényen, amikor nem is ők a célcsoport, így a kiállítók nem igazán készülnek fel. A nagyközönség többségét alkothatta azok az emberek, akik csak hobbi szinten foglalkoznak a témával, nincsen képzettségük, csak érdekli őket a téma vagy akit érdekel ez a pálya, de szeretne megbizonyosodni az érdeklődése felől. A kiállítók eladásösztönzése a kereskedők felé eléggé változatos, hogy felkeltsék az érdeklődést. Több ár jellegű promóció, ipari berendezések rendelése esetén jelent meg, de voltak kuponok, amiket kinyomatott formában osztogattak. Információ jellegű promóciók, a cégek több nyomtaott kiadványt osztogattak, amik fontos információkat tartalmaztak a cégről, termékről vagy a szolgáltatásról. A kiállító kommunikációja leginkább a közösségi média felületén volt jelentősebb, ott gyakran, akár naponta osztottak meg információkat a kiállításon való részvételükkel kapcsolatban. A Hungexpo eladásösztönzése a kiállítóknak szólt. A visszatérő kiállítókat keresik fel először ajánlataikkal, vagy az leső standokkal. Kitűznek egy dátumot, ameddig kedvezményesen lehet a kiállításra regisztrálni, illetve szolgáltatásokat igénybe venni. A kommunikáció ebben az esetben is a közösségi médiában volt jelentős, ahol 2-3 naponta, de a kiállítás előtt naponta osztottak meg információkat a helyről, programokról és a kiállítókról. Úgy gondolom, hogy a Sirha kiállítás sikerességét nem szükséges vitatni. Összeségében elmondható a kommunikációról, hogy a közösségi médián tett megosztásokkal és hirdetésekkel több embert lehet elérni. A Sirha kiállítás esetében nem a legjobb választás lett volt egy hagyományos hirdetési eszköz, sokkal könnyebben tudták elérni direkt módon azt a réteget, akiknek szólt a szakkiállítás. Természetesen így is felkeltették azon csoportok figyelmét, akiket nem szakmai szempontból érdekelt a kiállítás. Rengeteg eladásösztönző és promóciós megoldásokat láthattunk, minden kiállító azt használta, amit optimálisnak gondolt, de mindenki több módszert használt a nagyobb siker elérésének érdekében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | eladásösztönzés, kiállítás, marketing, vásár, ábrák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 29. 19:43 |
Utolsó módosítás: | 2020. Nov. 29. 19:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |