Új tranzitútvonal bevezetésének hatékony értékesítése a kapcsolt szállítmányozásban

Barazi Sára (2020) Új tranzitútvonal bevezetésének hatékony értékesítése a kapcsolt szállítmányozásban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Új tranzitútvonal bevezetésének hatékony értékesítése a kapcsolt szállítmányozásban.pdf] PDF
Új tranzitútvonal bevezetésének hatékony értékesítése a kapcsolt szállítmányozásban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (631kB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról-korlátozott.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról-korlátozott.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (141kB)

Absztrakt (kivonat)

 Záródolgozatom elemezni kívánt témájaként a Cosco Shipping Lines ( Central Europe) új, nemrég bevezetésre került Rijeka kikötőből induló import vasúti szolgáltatását választottam. A Cosco egy hajós társaság, amely konténerek tengeri, vasúti és közúti szállításával egyaránt foglalkozik. A fent említett cég alkalmazásában állok, a szakmai gyakorlatom is általuk került leigazolásra, valamint támogattak abban, hogy az egyetem által előírt követelményeknek megfelelően a dolgozatomat a céggel kapcsolatos témában készítsem el.Dolgozatom címében a “kapcsolt” szó arra utal, hogy az általam választott hajós társaság az értékesíteni kívánt szerviz keretein belül az áru tengeri és vasúti szállítását kombináltan szervezi meg annak érdekében, hogy az áru a végső céljáig eljuthasson.  Azért erre a témára esett a választásom, mert a Cosco új vasúti szervizének megjelenése a piacon egy viszonylag friss esemény, az értékesítés, új ügyfelek szerzése a mai napig folyamatban van. Szerintem ezen a példán keresztül szemléletesen lehet bemutatni, hogy milyen lépések, metódusok szükségesek ahhoz, hogy egy új szolgáltatás életképes és hatékonyan eladható legyen még a viszonylag telített szállítmányozói piacon is. . Ezért dolgozatom céljaként is azt tűztem ki, hogy bebizonyítsam, lehet sikeresen értékesíteni egy szolgáltatást a sok versenytárs és piaci telítettség ellenére is, csak meg kell találni a megfelelő piaci rést, minőségi szolgáltatást kell kínálni és vevőorientált cégfilozófiát kell alkalmazni.    Dolgozatom első felében az általam vizsgálni kívánt témához kapcsolódó kutatási területet szeretném bemutatni. Ehhez szekunder kutatási módszert alkalmaztam, tehát a rendelkezésre álló szakirodalomból, forrásokból nyertem érdemi információkat, amelyek integrálásra kerültek az általam elkészített záródolgozatba. Nem használtam primer kutatási módszert a dolgozatomban, úgy véltem, nem szükséges vagy célszerű a választott téma körbejárása szempontjából. A két fő terület, amely összeköthető a választott témakörömmel, az a szolgáltatás marketing, valamint a business-más néven B2B- marketing. Ezzel a két témával kapcsolatban rengeteget lehetne írni, ezért igyekeztem leszűkíteni az elméleti részt olyan vázlatpontokra, amelyek szerintem relevánsak, témába vágóak.Ehhez számos kiváló szakirodalmi könyv állt a rendelkezésemre. Dolgozatom során kitértem az ajánlat készítésére, jelentőségére a vállalatok stratégiájában, az ár és a vevő kapcsolatára, az üzleti árképzés folyamatára, valamint az értékesítés esetleges nehézségeire.Az elméleti rész összekötése a gyakorlati lépésekkel a dolgozatom második felében történt, igyekeztem egy pontos képet festeni az általam kiválasztott vállalat profiljáról, tevékenységéről, a cég szervezeti egységéről, valamint arról, hogy milyen gyakorlati lépéseket tettek a korábban említett új szolgáltatás bevezetése, értékesítése érdekében a hazai piacon. A gyakorlati részhez felhasznált adatokat, információkat saját kutatásból, munkahelyi tapasztalatból, valamint a kollégáim által biztosított háttér-információkból szereztem. A dolgozatom második részében igyekeztem átfogó képet festeni a Cosco Shipping Lines (Central Europe) S.R.O. Hungarian Branch irodájának mindennapi tevékenységéről. A szállítmányozás elég bonyolult és összetett folyamat, ezért én csak a leglényegesebb dolgokat írtam bele a záródolgozatomba, amelyek egy kívülálló számára is érdekesek lehetnek; igyekeztem nem elveszni a részletekben. Úgy érzem, a Rijekán keresztül üzemelő új vasúti szervizről is sikerült bemutatnom és összefoglalnom a legfontosabb információkat.Voltak olyan kérdések, amelyekkel kollégáimhoz kellet fordulnom,ugyanis én még nem állok túl hosszú ideje a cég alkalmazásában. Véleményem szerint egy jó minőségű szervizről van szó, megbízható, gyakori vonatindulásokkal; talán ezért is haladt viszonylag zökkenőmentesen a piaci bevezetése. Az értékesítés folyamat során a vállalat eladási osztályának tagjai hatékonyan alkalmaztak számos direkt marketing eszközt-például email általi megkeresést, telemarketinget vetettek be a kívánt hatás eléréséhez. Sok esetben „outside sales” módszerként a személyes megkeresés is hatékonynak bizonyult, hiszen sokkal könnyebb meggyőzni egy potenciális ügyfelet szemtől szemben és könnyebb szorosabb kapcsolatot kialakítani vele. A gyakorlati lépések bemutatása mellett többek között arra is kitértem, hogy ,milyen okai voltak a szerviz bevezetésének, milyen tényezőket kellet előzetesen figyelembe venni az értékesítés megkezdése előtt. A vasúti szerviz értékesítésének még effektívebbé tételével kapcsolatban saját gondolatokat, javaslatokat is megfogalmaztam. Végül dolgozatomat egy összegzéssel zártam, amelyben leírtam, hogy elértem-e a kitűzött  célt, miszerint a Cosco új szolgáltatásának folyamatait bemutatom és bebizonyítom, hogy az értékesítés sikerrel zárult, profitábilis volt, és a jelenlegi tényállás szerint ez a jövőben is így lesz. Dolgozatom összegzésében még egyszer hangsúlyoztam, hogy miért tartom remek példának a Cosco új szervizének értékesítését arra, hogy egy új termék,szolgáltatás piaci bevezetésének lépéseit bemutassam.              

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi adjunktus, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ajánlattétel, business marketing, logisztikai szolgáltatások, szolgáltatásmarketing, értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:43
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet