A Tisza cipő marketingkommunikációja

Kiss Martin Zoltán (2020) A Tisza cipő marketingkommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kiss_Martin_ZHEDCO_zarodolgozat.pdf] PDF
Kiss_Martin_ZHEDCO_zarodolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of nyilatkozat_ZHEDCO.pdf] PDF
nyilatkozat_ZHEDCO.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (641kB)

Absztrakt (kivonat)

Kiss Martin Zoltán ZHEDCO Kereskedelem-marketing FOSZK Belső konzulens: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia 2020.  A TISZA CIPŐ MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓJA — SZINOPSZIS Célkitűzés: Dolgozatom célja a Tisza cipő korábbi és jelenleg folytatott marketingkommunikációs tevékenységének elemző vizsgálatára alapozva, annak részletes elememő bemutatásán keresztül megvizsgálni és levezetni, hogy hogyan alakult a márka marketingstratégiája a márka újrabevezetése óta napjainkig. Részletesen be fogom mutatni a cég által korábban és jelenleg is alkalmazott marketingkommunikációs eszközöket, különös tekintettel a márka marketingstratégiájának domináns elemeire, rendhagyó, below the line eszözökre.  Elemző bemutatásomban azt vizsgálom, hogy a brand marketingstratégiájának egyes elemei hogyan formálták, formálják a márka összeképét, arculatát, image-át, valamint milyen hatással vannak a cég népszerűségére. Azt a kérdést is feltárom, hogy ezen stratégia alapkövei, valamint az egyes módszerek együttes és összehangolt alkalmazása milyen módon befolyásolják a márka hazai és külföldi elterjedését. Ezen felül munkám célja bemutatni, igazolni és alátámasztani azt a hipotézist, hogy a cég szokatlannak mondható, mégis helytálló, sajátos és bizonyos értelemben véve rendhagyó stratégiáját alkalmazva miként képes egyedi arculatára és image-át kiépítve, arra alapozva fogyasztói hatékony megcélzására, bizalmának elnyerésére, illetve a márkahűség kiépítésére.  Részletesen kitérek azokra a marketingkommunikációs eszközökre, amelyek segítségével segítségével a cég igyekszik fenntartani stabil pozícióját mint versenyképes hazai márka a piacon. A kifejezetten a cég által bemutatott marketingeszközökre a téma szempontjából releváns vizsgálati módszerek által reflektálok, azokról önálló véleményt alkotok és azokkal kapcsolatos javaslatot teszek. Alkalmazott módszerek: Munkámban különböző saját kutatási módszereket alkalmazok a vizsgált téma kifejtésére. A dolgozatban a téma sajátosságaiból adódóan a szakmai gyakorlatom során elsajátított elméleti ismereteket, a különféle saját megfigyeléseimet, megfigyeléses részvétellel járó elemző módszereket alkalmazva igyekszem vizsgálni a feltett kérdéseket, azokra a szakmai gyakorlatom során megszerzett lényegi ismeretek által keresem a választ. Emellett mélyinterjúval színesítve erősítem meg a kutatás eredményeit. Mivel a hipotézisben felvetett kérdéseket tapasztalati úton a legkézenfekvőbb vizsgálni és azoka választ keresni, ezért ezek a módszerek  a leghatékonyabbak a vizsgált téma bemutatásában és az ehhez kapcsolódó kérdések megválaszolásában, valamint igazolásában. A vizsgálat elvégzése szükséges és indokolt annak érdekében, hogy részletesen bemutathassam és levezessem a márka sikerességével összefüggésben álló mószereket. Elméleti háttér: A témában a vizsgálatot elsősorban a marketingeszközök különböző területeinek sajátosságait figyelembe véve kezdtem meg. Ehhez a szükséges alapvető fogalmak mentén igyekszem bemutatni az eszközöket, amelyek a márka sikeréhez vezettek és amelyek marketingkommunikációs szempontból lényegesnek bizonyulnak.A tapasztalati ismereteket, a téma által felvetett gondolatokat lényegi primer és szekunder források segítségével támasztom alá és igazolom. Szakirodalom Bauer András – Berács József (1996): Marketing. Aula Kiadó, Budapest Bernays, Edward L. (1952): Public Relations. University of Oklahoma Press, Norman https://books.google.hu/books?id=0NpSb5nmn5sC&printsec=frontcover&hl=hu#v=onepage&q&f=false Letöltve: 2020.05.19. Fazekas Ildikó – Harsányi Dávid (2011): Marketingkommunikáció érthetően. Szókratész Külgazdasági Akadémia, Budapest Horváth Dóra, Bauer András (szerk.) (2016). Marketingkommunikáció [Digitális kiadás.] Budapest: Akadémiai Kiadó. DOI: 10.1556/9789630597227  Forrás: https://mersz.hu/dokumentum/dj58m__1/ Letöltve: 2020.04.07. Kevin Lane Keller, Philip Kotler (2016). Marketingmenedzsment [Digitális kiadás.] Budapest: Akadémiai Kiadó. DOI: 10.1556/9789630597784  Forrás: https://mersz.hu/dokumentum/dj183m__1/ Letöltve: 2020.04.07. Porter, M. (1980): Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries And  Competitors. Free Press, New York Rekettye G. – Törőcsik M. – Hetesi Erzsébet (2015): Bevezetés a marketingbe. Akadémiai Kiadó, Budapest Tardi Panka (2016): Márkaismertség egy régi-új szeretetmárka a Tisza Cipő esetében. Szakdolgozat. Budapest, BGF KKK Törőcsik Mária (2016). Fogyasztói magatartás [Digitális kiadás.] Budapest: Akadémiai Kiadó. DOI: 10.1556/9789630597371  Forrás: https://mersz.hu/dokumentum/dj72fm__1/ Letöltve: 2020.04.23. Internetes források  HG.hu (2015): Minden időben, Párizsban is Tisza cipőben. Forrás: http://hg.hu/cikkek/design/17141-minden-idoben-parizsban-is-tisza-cipobe Letöltve:  2020.05.19. Minden időben (teljes film), Zengo Film Studio, 2017 Forrás: https://www.youtube.com/watch?v=b4hE2l1lLwI   Letöltve: 2020. 05.11. Papp-Váry Árpád Ferenc (é.n.): Egy KGST-márka újjászületése – Esettanulmány a Tisza cipőről. Forrás: http://www.papp-vary.hu/markazas/Egy_KGST_Marka_Ujjaszuletese_Tisza_Cipo.pdf Letöltve: 2020.05.19. https://www.facebook.com/Tiszacipo/ https://www.instagram.com/tiszacipo/ http://tiszacipo.hu

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi adjunktus, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Tisza cipő, kommunikációs stratégia, marketing, marketingkommunikáció, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:43
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet