A Tisza cipő marketingkommunikációja

Kiss Martin Zoltán (2020) A Tisza cipő marketingkommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kiss_Martin_ZHEDCO_zarodolgozat.pdf] PDF
Kiss_Martin_ZHEDCO_zarodolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of nyilatkozat_ZHEDCO.pdf] PDF
nyilatkozat_ZHEDCO.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (641kB)

Absztrakt (kivonat)

Kiss Martin Zoltán ZHEDCO Kereskedelem-marketing FOSZK Belső konzulens: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia 2020.  A TISZA CIPŐ MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓJA — SZINOPSZIS Célkitűzés: Dolgozatom célja a Tisza cipő korábbi és jelenleg folytatott marketingkommunikációs tevékenységének elemző vizsgálatára alapozva, annak részletes elememő bemutatásán keresztül megvizsgálni és levezetni, hogy hogyan alakult a márka marketingstratégiája a márka újrabevezetése óta napjainkig. Részletesen be fogom mutatni a cég által korábban és jelenleg is alkalmazott marketingkommunikációs eszközöket, különös tekintettel a márka marketingstratégiájának domináns elemeire, rendhagyó, below the line eszözökre.  Elemző bemutatásomban azt vizsgálom, hogy a brand marketingstratégiájának egyes elemei hogyan formálták, formálják a márka összeképét, arculatát, image-át, valamint milyen hatással vannak a cég népszerűségére. Azt a kérdést is feltárom, hogy ezen stratégia alapkövei, valamint az egyes módszerek együttes és összehangolt alkalmazása milyen módon befolyásolják a márka hazai és külföldi elterjedését. Ezen felül munkám célja bemutatni, igazolni és alátámasztani azt a hipotézist, hogy a cég szokatlannak mondható, mégis helytálló, sajátos és bizonyos értelemben véve rendhagyó stratégiáját alkalmazva miként képes egyedi arculatára és image-át kiépítve, arra alapozva fogyasztói hatékony megcélzására, bizalmának elnyerésére, illetve a márkahűség kiépítésére.  Részletesen kitérek azokra a marketingkommunikációs eszközökre, amelyek segítségével segítségével a cég igyekszik fenntartani stabil pozícióját mint versenyképes hazai márka a piacon. A kifejezetten a cég által bemutatott marketingeszközökre a téma szempontjából releváns vizsgálati módszerek által reflektálok, azokról önálló véleményt alkotok és azokkal kapcsolatos javaslatot teszek. Alkalmazott módszerek: Munkámban különböző saját kutatási módszereket alkalmazok a vizsgált téma kifejtésére. A dolgozatban a téma sajátosságaiból adódóan a szakmai gyakorlatom során elsajátított elméleti ismereteket, a különféle saját megfigyeléseimet, megfigyeléses részvétellel járó elemző módszereket alkalmazva igyekszem vizsgálni a feltett kérdéseket, azokra a szakmai gyakorlatom során megszerzett lényegi ismeretek által keresem a választ. Emellett mélyinterjúval színesítve erősítem meg a kutatás eredményeit. Mivel a hipotézisben felvetett kérdéseket tapasztalati úton a legkézenfekvőbb vizsgálni és azoka választ keresni, ezért ezek a módszerek  a leghatékonyabbak a vizsgált téma bemutatásában és az ehhez kapcsolódó kérdések megválaszolásában, valamint igazolásában. A vizsgálat elvégzése szükséges és indokolt annak érdekében, hogy részletesen bemutathassam és levezessem a márka sikerességével összefüggésben álló mószereket. Elméleti háttér: A témában a vizsgálatot elsősorban a marketingeszközök különböző területeinek sajátosságait figyelembe véve kezdtem meg. Ehhez a szükséges alapvető fogalmak mentén igyekszem bemutatni az eszközöket, amelyek a márka sikeréhez vezettek és amelyek marketingkommunikációs szempontból lényegesnek bizonyulnak.A tapasztalati ismereteket, a téma által felvetett gondolatokat lényegi primer és szekunder források segítségével támasztom alá és igazolom. Szakirodalom Bauer András – Berács József (1996): Marketing. Aula Kiadó, Budapest Bernays, Edward L. (1952): Public Relations. University of Oklahoma Press, Norman https://books.google.hu/books?id=0NpSb5nmn5sC&printsec=frontcover&hl=hu#v=onepage&q&f=false Letöltve: 2020.05.19. Fazekas Ildikó – Harsányi Dávid (2011): Marketingkommunikáció érthetően. Szókratész Külgazdasági Akadémia, Budapest Horváth Dóra, Bauer András (szerk.) (2016). Marketingkommunikáció [Digitális kiadás.] Budapest: Akadémiai Kiadó. DOI: 10.1556/9789630597227  Forrás: https://mersz.hu/dokumentum/dj58m__1/ Letöltve: 2020.04.07. Kevin Lane Keller, Philip Kotler (2016). Marketingmenedzsment [Digitális kiadás.] Budapest: Akadémiai Kiadó. DOI: 10.1556/9789630597784  Forrás: https://mersz.hu/dokumentum/dj183m__1/ Letöltve: 2020.04.07. Porter, M. (1980): Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries And  Competitors. Free Press, New York Rekettye G. – Törőcsik M. – Hetesi Erzsébet (2015): Bevezetés a marketingbe. Akadémiai Kiadó, Budapest Tardi Panka (2016): Márkaismertség egy régi-új szeretetmárka a Tisza Cipő esetében. Szakdolgozat. Budapest, BGF KKK Törőcsik Mária (2016). Fogyasztói magatartás [Digitális kiadás.] Budapest: Akadémiai Kiadó. DOI: 10.1556/9789630597371  Forrás: https://mersz.hu/dokumentum/dj72fm__1/ Letöltve: 2020.04.23. Internetes források  HG.hu (2015): Minden időben, Párizsban is Tisza cipőben. Forrás: http://hg.hu/cikkek/design/17141-minden-idoben-parizsban-is-tisza-cipobe Letöltve:  2020.05.19. Minden időben (teljes film), Zengo Film Studio, 2017 Forrás: https://www.youtube.com/watch?v=b4hE2l1lLwI   Letöltve: 2020. 05.11. Papp-Váry Árpád Ferenc (é.n.): Egy KGST-márka újjászületése – Esettanulmány a Tisza cipőről. Forrás: http://www.papp-vary.hu/markazas/Egy_KGST_Marka_Ujjaszuletese_Tisza_Cipo.pdf Letöltve: 2020.05.19. https://www.facebook.com/Tiszacipo/ https://www.instagram.com/tiszacipo/ http://tiszacipo.hu

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Tisza cipő, kommunikációs stratégia, marketing, marketingkommunikáció, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:43
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet