A tartalomgyártás pszichológiája

Feró Anna (2020) A tartalomgyártás pszichológiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat.pdf] PDF
Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (522kB)
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (91kB)

Absztrakt (kivonat)

SZINOPSZIS Dolgozatom során a tartalomgyártás pszichológiáját kutattam. Ugyanis üzleti szempontból a cégek kezdik felismerni, hogy nagy előnyre tehetnek szert versenytársaikhoz képest, ha megfelelően kommunikálnak online. Ehhez nélkülözhetetlen a közösségi médián való jelenlét. Az eredmények egyértelműek, a sikeres kommunikációig viszont hosszú út vezet, a vásárlók bizalmát pedig elég egyszer eljátszani. Nagyon fontos meghatározni milyen céljaink vannak és ezután jöhet a megvalósítás. Rengeteg információt és gyakorlati tapasztalatot szereztem szakmai gyakorlatom során, valamint az által, hogy olyan generáció tagja vagyok, aki már aktív felhasználója az internetes rendszereknek, különböző platformoknak. Általunk alakult ki és most már benne dolgozunk. Így többségében a saját tapasztalataim alapján írtam a dolgozatot, viszont a források felkutatásával szerettem volna alátámasztani a felvetéseimet. Emellett egy saját projektet is elindítottam, ami pontosan lefedte a szakdolgozatom témáját, így a munkahelyi tapasztalataim tudtam tesztelni még egy felületen. A dolgozatom tárgyalása leginkább az online tartalomgyártásban kialakul téves elveket és stratégiai elemeket mutatja be. Annyi negatív példával találkoztam, hogy végül kialakult bennem egy pontos meglátás hol rontják el többségében a felhasználók és a cégek egyaránt. Sokszor biztosnak vélt módszerek teljesen eredménytelenek és fontos lenne megfigyelnünk ezeket, hogy ne váljunk teljesen hiteltelenné. Valamint kifejtettem emellé mik azok a tényezők felhasználói szinten, amik nagyon nagy károkat tudnak okozni, főleg lelkileg. A közösségi hálózatok folyamatosan rendelkezésre álló kommunikációs csatornát jelentenek, mivel az emberek többsége fenn van a közösségi oldalakon. Egyfajta szociális kényszernek is nevezhetjük. Ezáltal az, hogy valaki posztol egy képet, az sosem csak erről szól. Kifejtettem milyen tulajdonságok és gondolatok vezérelnek minket mikor megosztunk valamit és ez hogyan formálja a közösséget, legtöbbször sajnos negatív irányba. Posztolunk, mert visszaigazolásra vágyunk. Ha belegondolunk, kik azok, akik visszaigazolást várnak ahhoz, hogy jól érezzék magukat, akkor könnyen rájövünk, hogy mennyire nem egészséges igazából ez a környezet és hogy milyen virtuális világban élünk nap mint nap. Valamint arra is kitértem, hogy hogyan reagáltak a nagy közösségi oldalak, mint például az Instagram, az őket ért kritikákra és hogyan próbálják meg újra a tartalomra helyezni a hangsúlyt a lájkok helyett. Feró Anna, 2020

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kommunikáció, fomo, közösségi média, pszichológia, tartalomgyártás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:43
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet