Lámpa értékesítés a Tungsram Operation KFT-n keresztül

Kelemen Andrea (2020) Lámpa értékesítés a Tungsram Operation KFT-n keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat.pdf

Download (866kB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat.pdf] PDF
nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (735kB)

Absztrakt (kivonat)

A Tungsram Operation KFT Lámpaértékesét választottam szakdolgozati témámnak. Azért ezt a témát választottam, mert jelenleg ennél a KFT-nél végzem a kötelező szakmai gyakorlatomat és érdekel az eddigi munkássága, fejlődése. Kezdetben a szakdolgozatomban bemutattam hogyan lehet a fényforrásokat csoportosítani fizikai működésük alapján és energia osztály szerint ezeket ábrák segítségével is szemléltettem alkalmazott fényforrásainkat fizikai működésük alapján három fő csoportba tudjuk besorolni és A besorolás (A++)-tól (G)-ig terjedő skálán vizsgálni. A következő részben pedig kitértem arra, hogy kik voltak a főbb feltalálok, akik hozzá járultak az izzólámpa létrejöttéhez. A következő fejezetekbe Tungsram Operation KFT háttér történetét ismertettem, hogyan vált világhírűvé a cég, és kinek a védjegyéből jött létre. A cég történetét egy történész kolléga segített feltárni. Segítségével ismertettem a cég megalakulásának történtét és fejlődésének szakaszait, hogyan jutott el a jelenlegi állapotáig. A Tungsram márka történetét ismertettem a következő fejezetekbe. A Tungsram név Magyarországnak az egyik legrégibb és legrangosabb márkaneve. Már a 100 jubileumi évfordulóját is megélte. A Tungsram szó maga egy kis szójátékot alkot a volfrám angol és német megfelelőjét vonták össze (WOLFRAM)-ot és a (TUNGSTEN)-t utalva arra, hogy 1903-ban, hogy a Volfram lámpa szabadalmát ők vásárolták meg elsőként és elsőként is kezdték el gyártani. A Tungsram az évek során rengeteg vintage stílusú plakátokat dobott, ki de a leghíresebb a Faragó Géza által gyártott Macskás nő plakát volt, ami mai napig megtalálható a Tungsram folyosóján. A képen egy nőalak macskával látható, háttérben táj egy kis halászfalu látható, a kép bal oldalán a Tungsram felirat és egy Tungsram izzó helyezkedik el. A plakátnak a fény egy fontos szereplője. Fentről jövő éles fény elől a hölgy eltakarja az arcát, a macska pedig követi a tekintetét. A háttérben a halászfalu fényei jelennek meg, míg az égbolton a csillagok fénye szolgáltatja a forrást. A kandúr sárgán villogó szeme utal a plakát tulajdonképpeni témájára, a világításra, égőre. Ezen kívül még bemutattam, a cégcsoportjait hol találhatóak meg és a Budapesten, Zalaegerszegen, Nagykanizsán, Kisvárdán és Hajdúböszörményen található gyárak ismertetése. Melyik helyszínen mi a gyártási cél és hova is értékesít mind országon belül mind országon kívül a Tungsram.  A szakmai résznél a fő célom volt a termékek múltbéli és jelenlegi portfóliójának ismertetése és a technológiák változása ezt, ha nem is teljesen, de sikerült megvalósítanom. A Tungsram mind beltéri, kültéri, hagyományos lámpák gyártásában és az autóiparban is szerepet tölt be a Tungsram a Globális autóipar gyártmányaikkal az elmúlt 60 évben nagy sikereket aratott. Ezeken a csoportokon belül ismertettem, hogy ezeken a csoportokon beül mik a termékek.  A Tungsram Ipari megoldásokra is termékeket kínál, 6 főbb csoportja létezik jelenleg 1. Beltéri Navigáció, emberek és eszközök követése 2. Intelligens parkolási lehetőség 3. Környezet érzékelő hálózatok 4. Emberek megszámlálása és férőhely elemzése 5. Épületautomatika 6. Épület kezelő szoftver ezt táblázat formájában is ismertettem, hogy mi is a célja a cégnek a termékekkel. A Tungsram Agritech – Üvegházas megoldásainak bemutatása, megmutatni ennek hasznosságát a mezőgazdaságban. Ezeken kívül a jelenlegi és jövőbeli projektek ismertetése ezek között nagy szerepet kapott az autópályák világításainak korszerűsítése. Marketing szempontból a legismertebb 4P elem által marketingstratégia ismertetése az ár a termék az értékesítési csatorna, és a promóció szempontjából került feldolgozásra. A KFT marketing elemeinek bemutatása ATL (above the line - vonal feletti) és BTL (below the line - vonal alatti) eszközök segítségével és a marketing osztály bevonásával és SWOT jelentésével egy angol mozaikszó: S mint Strengths (erősségek) W mint Weaknesses (gyengeségek) O mint Opportunities (lehetőségek) T mint Threats (fenyegetések) elemzést készítettem a Tungsram szempontjából és táblázati elemzését is létrehozam. Porter féle 5 erő modellt alkalmaztam egy mélyinterjú segítségével, amibe egy kolléga vett részt 10 kérdést állítottam össze számára. Szakdolgozatomba bemutatásra került milyen értékesítési csatornákat alkalmaz a Tungsram és kik is a fő célcsoportjai értékesítés szempontból. A KFT-vel kapcsolatos érdekességek bemutatása a dolgozatban szerepel, például céges rendezvények, startup cégek szponzorálásáról. Érdekesség képpen igyekeztem még bemutatni milyen díjakat elismeréseket nyert és kapott a Tungsram az évek során. A 2020-as korona vírusnak köszönhetősen az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) munkatársainak a Tungsram 5 millió forintértékben adományozott 2000 darab saját gyártású arcvédő pajzsot. Végső eredményként ezek összegzése volt a célom igyekeztem megmutatni gyakorlati példákon keresztül milyen fontos részét teszi ki a világítástechnikának mind külföldön mind belföldön. A Tungsram nagy hangsúlyt fektet a kampányvideókra, amit a digitális platformokon szokott ismertetni. Folyamatosan frissülő hírek és frissítések az oldalakon angol és magyar nyelven is elérhetőek. A Tungsram több 100 éves múltál rendelkezik ezáltal látható is, hogy a mai napig milyen fontos szerepet is lát el a gazdaságban. Egyik izzólámpa gyártó nagy cég sem jöhetett volna létre a feltalálók kutatásai nélkül. A történelmi részben látható, hogy minden kezdet nehéz és az évek során mindennek megvan, az ára mindennek fejlődnie kell, azonban erre a Tungsram mindig is törekedett a jelen időkben is azon van, hogy a belső és külső problémákat orvosolja és fejlessze. A cég morálját bizonyítja, hogy sokan a régi időkből mai napig is segítik a cég fejlődését. A gyakorlati példákon keresztül láthattuk, hogy nem csak izzólámpa gyártására törekszik, de az okos megoldásokat is kínál a vevőknek. Láthattuk, hogy a gazdasági szerepe is igen kedvező és igen jó megoldásokat nyújt az Autóiparban és az Agritech- Üvegház mezőgazdaság terén is. Gyakorlati példákon keresztül sikerült szemléltetnem a Tungsram nagyobb projektjeit és a jövőbelieket is. A 4P és a SWOT elemzés által szemléltetésre került Tungsram marketing eszközeinek megvalósítása, ami segít a cég sikerességének hozzájárulásához. A mélyinterjú egy kolléga segítségével valósult, meg aki sok hasznos információt adott a tudtomra többek között ki tértünk arra is mi lehet egy lámpa helyettesítő terméke. Szeretném megemlíteni, hogy a Tungsram mások segítségére is figyelmet szentel 2020. március 31-én a Tungsram egy kamionnyi világítástechnikai terméket küldött a nagykanizsai gyárából a március 22-ei zágrábi földrengés kárainak enyhítésére. 70 milliós befektetést nyújtott a Startup programba is. A jelen helyzetben 2020-ban megjelent korona vírus nagy veszélynek számít, mivel így a beszállítói kapacitás csökken és akár munkaerőhiány is kialakulhat a közeljövőben. Több díjat itthon és külföldön is megnyert ebből látszik milyen sikeres, innovatív és fejlődő képes vállalat valójában

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi tanársegéd, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Tungsram Operation Kft, cégtörténet, izzólámpa, marketingstartégia, értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:42
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:42
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27351

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet