Online marketing a hokameraberles.hu oldalon keresztül

Keszthelyi Dorina (2020) Online marketing a hokameraberles.hu oldalon keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Záródolgozat.pdf

Download (560kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a hokameraberles.hu oldal tevekénységeit térképeztem fel és elemeztem. Választásom azért esett erre a cégre, mert a szakmai gyakorlatomat az előbb említett helyen végeztem ezáltal beleláttam a cég működésébe és a vállalati döntésekbe. A szakdolgozatom fő ismertetni a dinamikus fejlődésének, jövőbeli terveinek bemutatását, illetve a SEO alapgondolatainak bemutatása melyet interjúalanyom Kapitány Róbert cégvezető segítségével hajtok végre kvalitatív kutatásként. Minden oldal elsődleges célja a jó konverzió, azaz a minél magasabb látogató/vásárlási arány a lehető legjobb legyen. Ennek elérése érdekében úgynevezett konverziós célokat kell meghatároznunk annak megfelelően, hogy mi is a célunk a weboldalunkkal. A konverzió majd csak akkor fog bekövetkezni, amennyiben a felhasználó végbeviszi az általunk elérni kívánt folyamatot.             A számos hirdetési lehetőségek közül, kell kiválasztanunk azt, ami számunkra a legkedvezőbb. Értem ez alatt az online felületeken megjelenő hirdetéseket, a papíralapú, vagy akár televízióban megjelenő hirdetéseket. Az ATL, BTL, TTL, illetve napjainkban a legjellemzőbb POE elv szerinti marketingkommunikációs eszközök használatát. A termék adottságaiból fakadóan ajánlott megfontolni, hogy melyik csatornán és milyen formában érdemes a leginkább hirdetnünk az általunk elérni kívánt piaci szegmens elérése érdekében.             A szöveges hirdetések legismertebb fajtái a keresőhirdetések. A SEM eszköztárát a SEA, valamint a SEO kollektív használata alkotja. A SEO célja a különböző keresőmotorokban egy adott a cég tevékenységeivel kapcsolatos kulcsszavakra keresve a lehető legjobb pozíciót érjük el találatonként, azaz nem fizetett keresési eredményekre koncentrál. keresőmotorok négy alapvető műveletet hajt végre. A feltérképezést, amikor a botok feltérképezik az oldalakat és a tartalmakat beolvassák, az indexelést, mely során a tartalmi egységeket kategorizálják és kivonatot készítenek az adott oldal tartalmáról.  Ezt követően az algoritmusok rangsorolnak aszerint, hogy melyik tartalom a legrelevánsabb a felhasználó számára, ezt követően a keresőmotor a találati listát a keresésnek megfelelően megjeleníti.             A SEO három alapeleme a technikai, az on-page-, és az off-page SEO melyek együttes használata eredményez harmóniát mind a különféle keresőmotorok, mind a felhasználók számára.  A technikai SEO felel azért, hogy a különböző keresőmotorok képet kapjanak az oldal hitelességéről, az on- page SEO kategóriájába soroljuk azokat a beállításokat, melyek segítségével melyekkel tudathatjuk mások számára, hogy az oldalunkon számukra releváns tartalom található. Az off-page SEO pedig az úgynevezett back linkekért felel. Ezeken felül fontos kulcsszókutatást végeznünk, illetve folyamatosan ellenőrizni, hiszen a három alapelem és az utóbb említett két tevékenység együttes használatával érhetjük el, azt, hogy tartósan a keresőmotorok rangsorolásában elől szerepeljünk.             Az ügyfelekkel való kapcsolattartás céljából a CRM rendszer biztosítja a potenciális ügyfelek igényeinek vizsgálatát, és a minőségi kiszolgálás magas színvonalát. Ezt a rendszert használva a vállalatok kevesebb ügyfelet veszíthetnek és az ügyfelek adatait adatbázisokba is rendezhetik. Ezen felül a rendszerben számos automatizmus beállítására is lehetőségünk nyílik.             A személyre szabott hírlevelek kiválóan alkalmazhatóak a B2C és a B2B marketingben egyaránt. A hírlevelek elkészítésére akár egy CRM rendszer is alkalmas, vagy a Chamaileon oldal, melyből könnyedén integrálhatunk akár a CRM rendszerbe is. Ezen felül számos előnnyel rendelkezik az e-mail marketing, hiszen az internet által nyújtott szolgáltatások közül ez az egyik legrégebbi és kiemelkedően fontos szerepet játszik az online kommunikációban. A hokameraberles.hu jövőképét mindenféleképpen pozitívnak látom, azonban az oldal sikeres működődéhez számos dolgot bevezetnék, illetve változtatnék a már meglévő tevékenységeken. Ilyen például a social médiában való aktív részvétel, hiszen ez napjainkban elengedhetetlen. A cég a gyakorlatom elején egy inaktív profillal rendelkezett. Javaslatomra elkezdtünk rendszeresíteni jelenleg havi egy bejegyzést. illetve már tervben van egy instagramm profil, illetve nemrégiben létrejött a Linkedin profilunk is, mely a B2B kampányokat fogja elősegíteni. Olyan akciókat vetnék be, amik a készpénzforgalmat növelnék, a profitot generálnák. Csomagokat készítenék a termékeinkből, melyeket egyidejűleg szinte azonos felhasználásra bérbe tudnánk adni, kedvező áron. A bérlések növekedésével egy törzsvásárlói programot is létrehoznék, melynek keretén belül kedvezményt biztosítanék a visszatérő bérlőink számára, illetve a hírlevelünkre feliratkozók számára. A törzsvásárlói programról, illetve az esetleges kedvezményekről, új termékekről hírlevelet készítenék, ezekbe tervezek az új termékekről ismertetőt küldeni, illetve a hosszú hétvégékre és ünnepnapokra szóló kedvezményes bérlési lehetőséget, mely csak a feliratkozók számára lenne elérhető.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi adjunktus, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CRM, e-mail, e-marketing - elektronikus marketing, keresőoptimalizálás, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:42
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:42
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27347

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet